Silný tím vďaka partnerom

Reč je o dvojici identických a úplne nových strojov KTM 690 Rally, presne takých ako sa objavia v rukách továrenských jazdcov dlhodobo suverénne najrýchlejšej motocyklovej značky Dakaru. Zároveň z podpisom zmluvy o hlavnom reklamnom partnerovi, ich včera v priestoroch novootvoreného showroomu spoločnosti Adamoto v Košiciach odovzdal dvojici Jaro Katriňák, Ivan Jakeš, konateľ spoločnosti Adams, k.s. pán Igor Adamčík.
.jpg)
Zároveň bol pozvaným hosťom predstavený i generálny partner Ivana Jakeša, ktorým sa stal Old Spice. Druhý slovenský jazdec na Dakare tak bude členom Old Spice Dakar Teamu, za ktorý okrem neho budú štartovať dve vozidlá z Česka a Maďarska, v obsadení Zapletal – Janáček, Szalay - Bunkoczi a slovinský motocyklista Tomaz Merhar.
Chlapci boli na roztrhanie, krátko sa nám však podarilo vyspovedať samotného Katroša a jeho manažéra Mariána Novikmeca.
.jpg)
Marian, ako išli prípravy a o čo lepšie to bolo ako vlani?
Marián Novikmec – manažér Environ Servis Moto Teamu:
Prípravy boli toho roku trošku lepšie ako vlani. Akurát sme trochu tŕpli, či príde Ivanova motorka, pretože dorazila iba včera na poslednú chvíľu. Je to však stále taká časová rezerva, že sa stihne pripraviť do štartu úplne tip-top. Jarov stroj už má asi mesiac. Ten už na ňom jazdil po motokrosovej trati, lebo nová motorka je veľmi ľahučká a dobre ovládateľná. Prípravy celý rok prebiehali aj na servisnom aute Tatra 4x4, ktoré v týchto dňoch finišujú. Rasťo Katriňák, Jarov brat pôjde v sprievodnom terénnom aute ako slovensko-španielska servisná posádka. To sú vlastne španieli, ktorí s nami absolvovali prípravný kemp v Maroku. Treba povedať, že prípravy sa takto rozbehli aj vďaka sponzorom, ktorých je tohto roku nepomerne viac než vlani. Ako Jaro tak aj Ivan majú svojich generálnych sponzorov. Hlavným sponzorom je napokon Adamoto, ktorý zákúpil tieto dve novučičké motorky.
Ako to bude so servisnými autami? Kto v nich bude sedieť, čo s ostrou asistenciou?
Marián Novikmec – manažér Environ Servis Moto Teamu:
Zatiaľ tohto roku nemáme ostrú asistenciu. Servisný kamión bude šoférovať Jano Farkaš, jeho spolujazdcom a mechanikom bude Honza Klíma, ktorí túto Tatru postavili. Navigátorom tu bude Fero Mičko z Environu. Čo sa týka sprievodného auta, s dvoma španielmi tam pôjde Jarov brat Rasťo Katriňák. Ide o upravenú Toyotu Land Cruiser, ktorá už Dakar absolvovala.
V akom stave sú teraz motorky? Prichádzajú z výroby pripravené na Dakar, alebo je na nich ešte veľa roboty?
Marián Novikmec – manažér Environ Servis Moto Teamu:
Z výroby prichádzajú presne v tom stave, ako ju vidíš teraz. Ivanova motorka má utlmené výfuky, má iný karburátor, iné trysky, inú hlavu valcov. Je tu však od výroby rovno priložený ostrý kit. Ten predovšetkým zintenzívni výkon motora. V tomto stave prichádzajú stroje iba preto, aby boli homologovateľné a postaviteľné na značky. Ako vidíš, sú tam ešte dokonca smerovky a spätné zrkadlá. To všetko ide samozrejme preč. Motorka je predzabehnutá, chalani na nich trošku pojazdia, aby doladili tlmiče a je kompletne pripravená na štart Dakaru.
.jpg)
Jaro, ako prebiehali prípravy zo strany vás jazdcov a s akými ambíciami pôjdete tohtoročný Dakar?
Jaro Katriňák – jazdec Environ Servis Moto Teamu:
Prípravy prebiehali na plno celý rok. Jednak to boli domáce podujatia enduro, motokros, následne prípravný kemp v Maroku na navigačnom tréningu, potom samozrejme šesťdňová v Chille. Takže počas roka bolo tých pretekov naozaj veľa. Teraz sme si zobrali nové motorky, takže na rad prichádza fyzička, trénovanosť. S novými motorkami myslím, že máme dobrú východziu pozíciu a predpoklady, aby sme mohli nastúpiť na štart Dakaru. No a uvidíme čo bude, piateho nás čaká štart a musíme sa nechať prekvapiť. Je teraz veľmi ťažko hovoriť o veľkých ambíciách, opäť je v prvom rade, aby sme došli do cieľa.
Ako bude vyzerať tých posledných niekoľko týždňov pred odchodom do Lisabonu?
Jaro Katriňák – jazdec Environ Servis Moto Teamu:
Tak určite je dôležité udržať sa po fyzickej stránke, to znamená behy, posilňovne a udržať sa v dobrej kondícii pred Dakarom. Samozrejme je nutné dokončiť motorky, musí sa to všetko urobiť na mieru... ešte je toho naozaj veľa.
Na štarte budete traja Slováci. Bude to opäť o niečo lepšie z hľadiska pomoci na trati či psychiky?
Jaro Katriňák – jazdec Environ Servis Moto Teamu:
Samozrejme. Bude nás opäť viacej, budeme si môcť pomáhať jednak na trati, jednak mimo nej. Bude sa večer o čom a s kým porozprávať, takže sú to všetko len a len pozitíva.
Ďakujem za rozhovor a veľa šťastia.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie

Offroad trial Brezno
13. 4. 2025

H6 Rally I. kolo Tarnobrzeg
31. 3. 2025

Offroad Trial Brezno 2024
20. 10. 2024

Offroad trial Červená skala II
29. 9. 2024

Offroad trial Červená skala
29. 9. 2024

Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024

Off road trial Hruštín
20. 5. 2024

Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024

Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024

Offroad Tisovec III
29. 4. 2024

Offroad Tisovec II
29. 4. 2024

Offroad Tisovec
29. 4. 2024

Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023

Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023

Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023

Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023

Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022

Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021

Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021

Hungarian Baja
10. 8. 2021

Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021

Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021

Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021

Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020

Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019

Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019

Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019