Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Silk Way Rally skončila: Triumf českých kamiónov, bronz si odnáša aj Slovák Jaroslav Miškolci

Sunday, 13. 09. 2009 - 18:53, Andrej Haverda   

Silk Way Rally skončila: Triumf českých kamiónov, bronz si odnáša aj Slovák Jaroslav MiškolciTurkmenbašská trojica (prezidenti Ruska, Kazachstanu a Turkménska) sa dopoludnia stretla s účastníkmi rallye, ktorí sa následne vydali na krátku rýchlostnú skúšku a dlhý prejazd do Ašchabadu.


                                                                                                        
                                                                                                    
Hoci sa záverečná „super stage“ išla už mimo čas – a teda bez možnosti ovplyvniť celkové poradie –, utrpel v nej vážne zranenie chrbtice holandský pretekár Gérard De Rooy (Iveco), ktoré si spôsobil pri tvrdom dopade na jednom z terénnych skokov. Prvý sa pri ňom zastavil český jazdec Aleš Loprais (Tatra), ktorý zavolal helikoptéru. Tá priletela za takmer dvadsaťpäť minút a De Rooya juniora prepravila späť na letisko do Turkmenbaši, odkiaľ bol okamžite letecky prepravený do Ašchabadu, hlavného mesta Turkménska.

Záverečného ceremoniálu a prejazdu slávnostnej rampy sa tak nezúčastní a jeho trofej za druhé miesto budú musieť prevziať spolujazdci Tom Colsoul a Darek Rodewald, ktorým sa našťastie pri skoku nič nestalo.
                                                                                                    

V osobných automobiloch vyhral „super stage“ De Villiers, druhý bol Miller a tretí Sainz, všetci traja samozrejme na „špeciáloch“ VW Race Touareg. Za nimi skončili Mišikov (Nissan), Saukans (OSC), Lavieille (Nissan), Kahle (buggy Honda)... Víťaz potreboval na dvadsaťštyri kilometrov dlhý presun (resp. špeciálku) štrnásť minút a štyridsaťdeväť sekúnd.

V nákladných automobiloch dominoval mladý Eduard Nikolajev na Kamaze s časom 14 minút a 36 sekúnd!!! Bol teda ešte o trinásť sekúnd rýchlejší, než všetky osobné automobily! Viac-menej, ich nasadenie určite nebolo v dnešnej „prehliadkovej etape“ asi stopercentné. Za ním sa zoradili Čagin, Kabirov, Danatorov (všetci Kamaz) a Macík (Liaz).
                                                                                                 

Potom sa všetci vydali na dlhý prejazd do 580 km vzdialenej metropoly. Ašchabad je úplným kontrastom oproti okolitému životu v Turkménsku. Honosné domy s mramorovým obkladom, pozlátené sochy, všade fontány a upravené parky. Sochy buď zobrazujú vodcu Turkménska, alebo ich pýchu, koňa plemena Akhal – Teke.

Slávnostný prejazd rampy bol naplánovaný na osemnástu hodinu miestneho času a celý ceremoniál sledovali tisíce ľudí v uliciach. Preteky sú tam veľmi populárne, po celom Turkménsku visia bilboardy s logom a pretekárskymi motívmi, pripomínajúcimi túto udalosť, ktorá práve dnes finišovala.
                                                                                                 
                                                                                                
Preteky to boli teda skutočne vydarené a je vidieť, že aj napriek finančným problémom vo svete sa ľudia o diaľkové rallye zaujímajú.

Z dvadsiatich kamiónov na štarte ich do cieľa došlo šestnásť, čo je skoro nadpriemer. Viac-menej, u osobných automobilov, ktorých štartovalo 62 a skončilo ich 34, sa skôr dá hovoriť o podpriemere – už iba to dokazuje náročnosť celej súťaže. Pri Dakare tiež dochádza (v triede osobných automobilov) do cieľa asi polovica účastníkov, musíme si však uvedomiť, že Dakar je za prvé – čo sa kilometrov týka – raz tak dlhý, a za druhé časovo trvá tiež o týždeň dlhšie.

Možno konštatovať, že Volkswagen na tomto podujatí dokázal, akých vyrovnaných pretekárov má. A nebyť nešťastnej havárie Katarčana Nassera Al Attiyaha, automobily nemeckého výrobcu by obsadili prvé štyri priečky – s priepastnou prevahou. Ich obhajoba na nadchádzajúcom Dakare však nebude jednoduchá. BMW síce prišlo práve o Nassera Al Attiyaha, ale má „v rukáve“ nových skvelých jazdcov.
                                                                                                

Predovšetkým deväťnásobného víťaza Rallye Dakar Stéphana Peterhansela či Joana „Naniho“ Romu, ktorí majú v rukách takmer porovnateľnú techniku v podobe vozidla BMW X3 CC. Je jasné, že polotovárenské vozidlá BMW ľahko na svojho nemeckého rivala strácajú; čo však jazdci nebudú mať v technike, to dokážu dohnať srdcom. A pokiaľ sa pridá aj to povestné šťastie, môžeme sa tešiť na zaujímavé súboje.

Aj v kamiónoch predviedol favorizovaný Kamaz, že má vyrovnanú „kamándu“. Po tom, čo Vladimír Čagin urval na svojom kamióne predné koleso, prevzal vedenie tiež nesmierne skúsený Fidarus Kabirov. Túto rýchlu dvojicu skvelo zozadu istil – ako rýchla asistencia – Ilgizar Mardeev. V dobrom svetle sa však ukázal najmä mladý talentovaný jazdec „kamazáckej juniorky“ Eduard Nikolajev, ktorý šliapal na päty aj skúseným jazdcom, akými už sú Gérard De Rooy alebo Aleš Loprais.
                                                                                                   

Lenže práve menovaní jazdci dokázali zlomiť nadvládu Kamazov a dokázali, že sa s nimi dá držať krok. Dúfajme, že zranenie chrbtice Gérarda De Rooya nebude tak vážne, aby mohol vo svojej pretekárskej kariére pokračovať. Navyše, po dlhšej dobe došiel do cieľa aj Martin Macík, ktorý na svojej Liazke už vychytal všetky „muchy“ a obsadil veľmi pekné siedme miesto. Aj keď na Dakare bude pravdepodobne chýbať továrenská stajňa MAN, môžeme sa aj v triede truckov tešiť na zaujímavé súboje, do ktorých sa určite zapoja všetky české tímy.

CELKOVÉ VÝSLEDKY SILK WAY RALLY 2009:

AUTOMOBILY:

1. SAINZ (ESP)/SENRA (ESP) VOLKSWAGEN RACE TOUAREG 2 24:12:21
2. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN RACE TOUAREG 2 + 00:21:52
3. DE VILLIERS (ZAF)/VON ZITZEWITZ (DEU) VOLKSWAGEN RACE TOUAREG 2 + 00:28:09

4. MISIKOV (RUS)/ZHILTSOV (RUS) NISSAN FRONTIER CREW + 04:44:04
5. KUZNETSOV (RUS)/NESHIN (RUS) MITSUBISHI L200 + 05:23:30
6. SAUKANS (LVA)/ZARINS (LVA) OSC 3 + 06:06:56
7. BERKUT (RUS)/MESHCHERYAKOV (RUS) MITSUBISHI PAJERO EVO + 06:12:25
8. VANAGAS (LTU)/JURGELENAS (LTU) OSC OSCAR + 06:26:11
9. HEYMANN (ISR)/SEGAL (ISR) MITSUBISHI PAJERO + 08:17:35
10. NOVYTSKYI (UKR)/KONDRATIIEV (UKR) MITSUBISHI PAJERO 3.2 DID + 10:20:01

KAMIÓNY:
1. KABIROV (RUS)/MOKEEV (RUS)/TANIN (RUS) KAMAZ 4326 28:13:52
2. DE ROOY (NLD)/COLSOUL (BEL)/RODEWALD (POL) IVECO TRAKKER 4X4 + 01:02:25
3. LOPRAIS (CZE)/MIŠKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA 815 4X4 + 01:42:20

4. NIKOLAEV (RUS)/MIZYUKAEV (RUS)/ISRAFILOV (RUS) KAMAZ 4326 + 01:57:42
5. MARDEEV (RUS)/POGOZHIKH (RUS)/KARGINOV (RUS) KAMAZ 4326 + 02:19:17
6. CHAGIN (RUS)/SAVOSTIN (RUS)/SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ 4326 + 02:32:14
7. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ 111.154 + 04:01:15
8. MEKHTIEV (RUS)/KOZLOV (RUS)/KUPOVETS (RUS) MAN TGA 18.480 + 06:11:27
9. DE ROOY (BEL)/GEUSENS (BEL)/VAN EERD (NLD) IVECO TRAKKER 4X4 + 06:51:37
10. BEHRINGER (DEU)/KUPPER (NLD)/SCHADL (DEU) MAN 18.284 + 10:28:37






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri