Silk Way Rally po 7. etape: Loprais je opäť tretí, Jiří Janeček skončil
Al Attiyah vyhral v triede automobilov po dlhšej dobe etapu a upevňuje si vedenie pred Sainzom, Miller s De Villiersom nestíhajú ich tempu. Janeček najskôr nestihol limit a dostal penalizáciu, aby ho následne technická porucha vyradila z hry. Medzi truckami sa Čagin vracia do hry, vyhral etapu. Loprais poskočil späť na tretiu priečku, Macík je stále siedmy...
Dnešná etapa do Balkanabadu bola jednou z tých „odpočinkových“. Aj keď merala 417 km a ostrých z toho bolo hneď 345 km, viedla prevažne po rýchlych a piesočných cestách tunajších planín.
Priemerná rýchlosť víťazného Nassera Al Attiyaha sa pohybovala okolo 100 km/h, čo svedčí o jej profile. Nasser dostihol Carlosa Sainza a ešte mu minútu nadelil. Vyzerá to, že päťminútový náskok by mu mohol pred poslednými dvoma etapami stačiť, ale keďže sú v itinerároch poznačené dunové polia, nemá zatiaľ nikto nič isté. Miller ani De Villiers vražednému tempu Katarčana a španielskeho „El Matadora“ jednoducho nestačia a po necelom týždni pretekania sa pomaly aj medzi prvou štvoricou začínajú objavovať rozdiely. Miller stráca dvadsaťdva a De Villiers dokonca takmer dvadsaťdeväť minút. Znovu je však treba poznamenať, že Karakum môže veľmi zamiešať zdanlivo rozdané karty...
Svojou nenápadnou a zatiaľ celkom bezproblémovou jazdou sa dostal na šieste miesto absolútnej klasifikácie Ilya Kuznetsov, ktorý používa veľmi podobnú techniku ako český matador Miroslav Zapletal, len ešte v staršej karosérii Mitsubishi L200. Automobil, ktorý v továrenských službách využívala naposledy Andrea Mayerová, tak dokazuje, že ešte nepatrí do starého železa. Po niekoľkých výpadkoch sa do prvej desiatky vrátil aj jeho tímový kolega Alexej Berkut, ktorý tiež používa ex-továrenskú techniku Mitsubishi. Jeho Pajero Evolution MPR12 došlo dnes na ôsmej priečke a celkovo drží 9. miesto.
Ruslan Mišikov na Nissane Navara, ktorý pochádza z dielní v Juhoafrickej republike, dosiahol dnes desiateho najlepšieho času, zatiaľ však bez problémov drží to povestné piate miesto za továrenským kvartetom. Má tak najväčšiu šancu získať tučnú finančnú odmenu pre najlepšieho privátneho jazdca. Pred Ilyom Kuznetsovom má k dobru tridsaťšesť minút. Ďalšou stajňou, ktorá sa so svojou vyrovnanou jazdou dostala bez problémov, pomaly ale isto, do prvej desiatky, je Riga Raid Team. Ich automobily OSCar prvej aj druhej generácie sú spoľahlivé a ako Vanagas, tak Saukans sú skúsenými pilotmi. Zatiaľ čo Vanagas háji farby Litvy, Saukans je priamo z lotyšskej metropoly – z Rigy. A hoci nedosiahli výraznejších umiestnení v jednotlivých „erzetách“, okupujú siedmu a ôsmu priečku priebežného poradia.
Jiří Janeček bohužiaľ skončil. Ešte včera sa hodne trápil v dunách na začiatku rýchlostnej skúšky, keď mu praskla pneumatika a v jemnom piesku sa mu nedarilo koleso vymeniť. Pripojili sa aj ďalšie komplikácie s ohnutým heverom, rozbitou sťahovačkou na pravom okne, konektorom od GPS, ale so všetkým sa spoločne s Dušanom Kunovským statočne vysporiadali. Po tom, čo sa konečne po dlhých hodinách z dún vyhrabali, zastavili ich organizátori a začali sa radiť, či účastníkov ešte pustia ďalej po trati. To síce napokon po štyridsaťpäťminútovej diskusii urobili, ale aj vďaka tomu posádka Czech Dakar Teamu nestihla časový limit a inkasovala trojhodinovú penalizáciu. Po šiestich dňoch tak figurovali na 23. priečke, teda pohoršili si iba o jedno miesto. Tri hodiny penalizácie totiž neminuli aj rad ďalších posádok, ktoré nestihli limit.
V etape do Balkanabadu prešli Janeček s Kunovským síce ešte prvým kontrolným bodom ako dvadsiati druhí, šesťdesiat kilometrov pred cieľom sa však na ich Toyote ozvala porucha prevodovky. Práve tá je asi najskoršou príčinou ich odstúpenia zo súťaže.
Vladimír Čagin na Kamaze opäť vyhral etapu v triede truckov. Dnes sa ho však statočne držal kolega z „juniorky“ Eduard Nikolajev, ktorý za ním zaostal iba o šesť minút. Stále vedúci Fidarus Kabirov (tiež Kamaz) došiel tretí a bezpečne – o 52 minút – vedie celkovo pred Gérardom De Rooyom. Za ním je na priebežnej tretej priečke Aleš Loprais s Tatrou, ktorý dnes došiel štvrtý a stiahol na De Rooya juniora viac ako štvrťhodinu. De Rooy sa totiž zdržal pol hodinu v solisku, keď opustil trať iba o dva metre a hneď mu pohltilo zradné bahno pravú stranu Iveca. Pomoc sa dostavila v podobe českej posádky kamióna Liaz, ktorý ho vyslobodil a následne pokračovali ďalej...
Aleš Loprais sa v celkovom poradí teda opätovne dostal pred Mardeeva (Kamaz), ktorý ide skôr takú „veľmi rýchlu asistenciu“ pre Čagina a Kabirova. Mechanici včera pracovali na tatrovke dlho do večera, pretože sa menilo ložisko v pravom prednom kolese, v ktorom posádku hnevalo aj dofukovanie pneumatiky. Tiež sa zváralo, nakoľko sa musela definitívne odstrániť porucha, ktorá Aleša zdržala vo včerajšej etape štyridsať minút.
Bohužiaľ, porucha sa dnes opakovala. V tej chvíli Aleš viedol, ale vďaka rýchlemu „zafixovaniu“ tzv. servopumpy stratila posádka v cieli „iba“ sedemnásť minút. Škoda, mohlo to byť zase o niečo lepšie a minimálne sa Aleš mohol viac priblížiť k zatiaľ druhému De Rooyovi. Vďaka dnešnému výkonu sa pred Mardeeva na štvrtú priečku dostal aj mladý Nikolajev, ktorý stráca na Lopraisa pätnásť minút.
Martin Macík (Liaz) dokončil etapu bez väčších problémov na šiestom mieste a drží stále siedmu priečku za Čaginom, ktorý sa cez neho včera prehnal ako vietor aj napriek trojhodinovej strate spôsobenej opravou závesu predného kolesa. Viac-menej, útoku zozadu sa Macík príliš obávať nemusí, pretože náskok pred ôsmym Mekhtievom na MAN-e má jeden a trištvrte hodiny. Pódium tak dnes patrilo opäť trojici Kamazov, ktoré chcú jasne dokázať, kto je na tejto rallye pánom. V celkových výsledkoch to však vďaka De Rooyovi a Lopraisovi nie je až tak jednoznačné.
VÝSLEDKY 7. ETAPY:
AUTOMOBILY:
1. AL ATTIYAH (QAT)/GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN 03:24:36
2. SAINZ (ESP)/SENRA (ESP) VOLKSWAGEN + 00:02:00
3. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN + 00:07:21
KAMIÓNY:
1. CHAGIN (RUS)/SAVOSTIN (RUS)/SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ 04:00:19
2. NIKOLAEV (RUS)/MIZYUKAEV (RUS)/ISRAFILOV (RUS) KAMAZ + 00:06:29
3. KABIROV (RUS)/MOKEEV (RUS)/TANIN (RUS) KAMAZ + 00:11:47
4. LOPRAIS (CZE)/MIŠKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA + 00:17:20
6. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ + 00:33:43
CELKOVÉ PORADIE PO 7. ETAPE:
AUTOMOBILY:
1. AL ATTIYAH (QAT)/GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN 20:43:20
2. SAINZ (ESP)/SENRA (ESP) VOLKSWAGEN + 00:04:56
3. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN + 00:22:03
KAMIÓNY:
1. KABIROV (RUS)/MOKEEV (RUS)/TANIN (RUS) KAMAZ 24:08:18
2. DE ROOY (NLD)/COLSOUL (BEL)/RODEWALD (POL) IVECO + 00:52:58
3. LOPRAIS (CZE)/MIŠKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA + 01:43:33
7. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ + 03:42:03
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019