Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Silk Way Rally po 7. etape: Loprais je opäť tretí, Jiří Janeček skončil

Saturday, 12. 09. 2009 - 08:47, Andrej Haverda   

Silk Way Rally po 7. etape: Loprais je opäť tretí, Jiří Janeček skončilAl Attiyah vyhral v triede automobilov po dlhšej dobe etapu a upevňuje si vedenie pred Sainzom, Miller s De Villiersom nestíhajú ich tempu. Janeček najskôr nestihol limit a dostal penalizáciu, aby ho následne technická porucha vyradila z hry. Medzi truckami sa Čagin vracia do hry, vyhral etapu. Loprais poskočil späť na tretiu priečku, Macík je stále siedmy...
                                                                                                       
 
Dnešná etapa do Balkanabadu bola jednou z tých „odpočinkových“. Aj keď merala 417 km a ostrých z toho bolo hneď 345 km, viedla prevažne po rýchlych a piesočných cestách tunajších planín.
                                                                                                   

Priemerná rýchlosť víťazného Nassera Al Attiyaha sa pohybovala okolo 100 km/h, čo svedčí o jej profile. Nasser dostihol Carlosa Sainza a ešte mu minútu nadelil. Vyzerá to, že päťminútový náskok by mu mohol pred poslednými dvoma etapami stačiť, ale keďže sú v itinerároch poznačené dunové polia, nemá zatiaľ nikto nič isté. Miller ani De Villiers vražednému tempu Katarčana a španielskeho „El Matadora“ jednoducho nestačia a po necelom týždni pretekania sa pomaly aj medzi prvou štvoricou začínajú objavovať rozdiely. Miller stráca dvadsaťdva a De Villiers dokonca takmer dvadsaťdeväť minút. Znovu je však treba poznamenať, že Karakum môže veľmi zamiešať zdanlivo rozdané karty...
                                                                                                

Svojou nenápadnou a zatiaľ celkom bezproblémovou jazdou sa dostal na šieste miesto absolútnej klasifikácie Ilya Kuznetsov, ktorý používa veľmi podobnú techniku ako český matador Miroslav Zapletal, len ešte v staršej karosérii Mitsubishi L200. Automobil, ktorý v továrenských službách využívala naposledy Andrea Mayerová, tak dokazuje, že ešte nepatrí do starého železa. Po niekoľkých výpadkoch sa do prvej desiatky vrátil aj jeho tímový kolega Alexej Berkut, ktorý tiež používa ex-továrenskú techniku Mitsubishi. Jeho Pajero Evolution MPR12 došlo dnes na ôsmej priečke a celkovo drží 9. miesto.
                                                                                              

Ruslan Mišikov na Nissane Navara, ktorý pochádza z dielní v Juhoafrickej republike, dosiahol dnes desiateho najlepšieho času, zatiaľ však bez problémov drží to povestné piate miesto za továrenským kvartetom. Má tak najväčšiu šancu získať tučnú finančnú odmenu pre najlepšieho privátneho jazdca. Pred Ilyom Kuznetsovom má k dobru tridsaťšesť minút. Ďalšou stajňou, ktorá sa so svojou vyrovnanou jazdou dostala bez problémov, pomaly ale isto, do prvej desiatky, je Riga Raid Team. Ich automobily OSCar prvej aj druhej generácie sú spoľahlivé a ako Vanagas, tak Saukans sú skúsenými pilotmi. Zatiaľ čo Vanagas háji farby Litvy, Saukans je priamo z lotyšskej metropoly – z Rigy. A hoci nedosiahli výraznejších umiestnení v jednotlivých „erzetách“, okupujú siedmu a ôsmu priečku priebežného poradia.
                                                                                                   

Jiří Janeček bohužiaľ skončil. Ešte včera sa hodne trápil v dunách na začiatku rýchlostnej skúšky, keď mu praskla pneumatika a v jemnom piesku sa mu nedarilo koleso vymeniť. Pripojili sa aj ďalšie komplikácie s ohnutým heverom, rozbitou sťahovačkou na pravom okne, konektorom od GPS, ale so všetkým sa spoločne s Dušanom Kunovským statočne vysporiadali. Po tom, čo sa konečne po dlhých hodinách z dún vyhrabali, zastavili ich organizátori a začali sa radiť, či účastníkov ešte pustia ďalej po trati. To síce napokon po štyridsaťpäťminútovej diskusii urobili, ale aj vďaka tomu posádka Czech Dakar Teamu nestihla časový limit a inkasovala trojhodinovú penalizáciu. Po šiestich dňoch tak figurovali na 23. priečke, teda pohoršili si iba o jedno miesto. Tri hodiny penalizácie totiž neminuli aj rad ďalších posádok, ktoré nestihli limit.
                                                                                                   

V etape do Balkanabadu prešli Janeček s Kunovským síce ešte prvým kontrolným bodom ako dvadsiati druhí, šesťdesiat kilometrov pred cieľom sa však na ich Toyote ozvala porucha prevodovky. Práve tá je asi najskoršou príčinou ich odstúpenia zo súťaže.
                                                                                                 

Vladimír Čagin na Kamaze opäť vyhral etapu v triede truckov. Dnes sa ho však statočne držal kolega z „juniorky“ Eduard Nikolajev, ktorý za ním zaostal iba o šesť minút. Stále vedúci Fidarus Kabirov (tiež Kamaz) došiel tretí a bezpečne – o 52 minút – vedie celkovo pred Gérardom De Rooyom. Za ním je na priebežnej tretej priečke Aleš Loprais s Tatrou, ktorý dnes došiel štvrtý a stiahol na De Rooya juniora viac ako štvrťhodinu. De Rooy sa totiž zdržal pol hodinu v solisku, keď opustil trať iba o dva metre a hneď mu pohltilo zradné bahno pravú stranu Iveca. Pomoc sa dostavila v podobe českej posádky kamióna Liaz, ktorý ho vyslobodil a následne pokračovali ďalej...
                                                                                                 

Aleš Loprais sa v celkovom poradí teda opätovne dostal pred Mardeeva (Kamaz), ktorý ide skôr takú „veľmi rýchlu asistenciu“ pre Čagina a Kabirova. Mechanici včera pracovali na tatrovke dlho do večera, pretože sa menilo ložisko v pravom prednom kolese, v ktorom posádku hnevalo aj dofukovanie pneumatiky. Tiež sa zváralo, nakoľko sa musela definitívne odstrániť porucha, ktorá Aleša zdržala vo včerajšej etape štyridsať minút.
                                                                                            

Bohužiaľ, porucha sa dnes opakovala. V tej chvíli Aleš viedol, ale vďaka rýchlemu „zafixovaniu“ tzv. servopumpy stratila posádka v cieli „iba“ sedemnásť minút. Škoda, mohlo to byť zase o niečo lepšie a minimálne sa Aleš mohol viac priblížiť k zatiaľ druhému De Rooyovi. Vďaka dnešnému výkonu sa pred Mardeeva na štvrtú priečku dostal aj mladý Nikolajev, ktorý stráca na Lopraisa pätnásť minút.
                                                                                                 

Martin Macík (Liaz) dokončil etapu bez väčších problémov na šiestom mieste a drží stále siedmu priečku za Čaginom, ktorý sa cez neho včera prehnal ako vietor aj napriek trojhodinovej strate spôsobenej opravou závesu predného kolesa. Viac-menej, útoku zozadu sa Macík príliš obávať nemusí, pretože náskok pred ôsmym Mekhtievom na MAN-e má jeden a trištvrte hodiny. Pódium tak dnes patrilo opäť trojici Kamazov, ktoré chcú jasne dokázať, kto je na tejto rallye pánom. V celkových výsledkoch to však vďaka De Rooyovi a Lopraisovi nie je až tak jednoznačné.

VÝSLEDKY 7. ETAPY:

AUTOMOBILY:

1. AL ATTIYAH (QAT)/GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN 03:24:36
2. SAINZ (ESP)/SENRA (ESP) VOLKSWAGEN + 00:02:00
3. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN + 00:07:21

KAMIÓNY:
1. CHAGIN (RUS)/SAVOSTIN (RUS)/SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ 04:00:19
2. NIKOLAEV (RUS)/MIZYUKAEV (RUS)/ISRAFILOV (RUS) KAMAZ + 00:06:29
3. KABIROV (RUS)/MOKEEV (RUS)/TANIN (RUS) KAMAZ + 00:11:47

4. LOPRAIS (CZE)/MIŠKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA + 00:17:20
6. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ + 00:33:43


CELKOVÉ PORADIE PO 7. ETAPE:

AUTOMOBILY:
1. AL ATTIYAH (QAT)/GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN 20:43:20
2. SAINZ (ESP)/SENRA (ESP) VOLKSWAGEN + 00:04:56
3. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN + 00:22:03

KAMIÓNY:
1. KABIROV (RUS)/MOKEEV (RUS)/TANIN (RUS) KAMAZ 24:08:18
2. DE ROOY (NLD)/COLSOUL (BEL)/RODEWALD (POL) IVECO + 00:52:58
3. LOPRAIS (CZE)/MIŠKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA + 01:43:33

7. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ + 03:42:03







Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri