Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Silk Way Rally po 4. etape: Škrtnite si číslo 106, Zapletal je mimo hry!

Wednesday, 09. 09. 2009 - 16:49, Andrej Haverda   

Silk Way Rally po 4. etape: Škrtnite si číslo 106, Zapletal je mimo hry!Otvorený súboj pilotov VW bez tímovej réžie je skvelou podívanou. De Rooy nechce prenechať kamiónom Kamaz trón za žiadnych okolností, ale pripomína to boj s veternými mlynmi. Loprais z piatej priečky sleduje dianie pred sebou, Macík sa drží v prvej desiatke... Zapletal je mimo hry, keď končí pre poruchu motora. Zato Janeček sa drží statočne a sťahuje stratu z predošlého dňa!
                                                                                                          

Bolo jasné, že štvrtá etapa poriadne zamieša poradím, alebo skôr vytvorí už znateľné rozdiely medzi jednotlivými tímami a jazdcami. Päťstoosemdesiat „ostrých“ kilometrov znamená, že dnes toho posádky najazdili jeden a pol krát viac než za posledné tri dni. K tomu museli na štart už včasné ráno zajazdiť 270 km. Prvý automobil opustil bivak už o pol piatej... Po najdlhšej etape preteku tak majú účastníci v tejto chvíli za sebou necelých 950 pretekárskych kilometrov, s prejazdmi dvetisíc, a sú tak zhruba v tretine pretekov.
                                                                                                           

Doterajšie etapy boli z pohľadu pretekov relatívne tie jednoduchšie. Dnes sa teda mohol začať lámať pomyslený chlieb. Trať mala charakter klasickej „dakarskej“ etapy - navigácia na azimut, rýchle piesočnaté či kamenité cesty v stepiach Kazachstanu striedali technické pasáže pri prejazde vyschnutých korýt a cieľ v Bejneu pripomínal zabudnuté miesto niekde v púšťach Mauritánie.
                                                                                                   

Zatiaľ čo sa jazdci VW pomaly, ale isto vzďaľujú zostatku pretekárskeho poľa, medzi nimi vrie neúprosný boj o každú sekundu. Ešte na prvom kontrolnom prejazde, ktorý jazdci prechádzali na 218 kilometri, mal Mark Miller náskok pred doterajším lídrom takmer minútu. V druhej kontrole na 388 km to už bolo 3,5 minúty. Mohlo by to vyzerať, akoby po prvých vyhratých „erzetách“ Nasser Al Attiyah zaspal na vavrínoch; pravdou však je, že musel meniť koleso, takže touto neplánovanou zastávkou stratil dve minúty. Krok s Millerom sa snažil držať Carlos Sainz, ale aj tak strácal na druhom kontrolnom stanovišti viac ako minútu.
                                                                                                  

Giniel de Villiers strácal vďaka defektu kolesa takmer dva a pol minúty hneď v úvode etapy a tak mal v priebehu dňa čo doháňať. To sa mu z časti podarilo, keď v druhej prejazdovej kontrole stál asi dvadsať sekúnd, viac-menej do cieľa ostávalo ešte 200 km. Napokon však Mark Miller v záverečných kilometroch stratil vybudovaný náskok vďaka navigačnej chybe a o dvadsať sekúnd sa pred neho dostal Carlos Sainz. Tretí bol Nasser Al Attiyah, ktorý tiež v posledných 200 km zrýchlil; do cieľa napokon došiel so stratou jednej minúty a päťdesiattri sekúnd za Carlosom. De Villiers nasadenému tempu nestačil a stratil viac ako tri minúty, pretože nasledoval Marka Millera v jeho zle zvolenej stope v závere „erzety“. Aj tak došlo celé „redbulie“ kvarteto do cieľa o hodinu skôr, než bol odhadovaný čas! Mark Miller v závere prišiel o etapové víťazstvo, ktoré naposledy zažil na januárovom Dakare a Carlos Sainz sa priblížil vedúcemu Nasserovi na dostrel dvoch minút. Nadvládu VW dokladá snáď aj to, že piaty Christian Lavieille na Nissane pick-up strácal v cieli na prvého Sainza 41 minút! V celkovej klasifikácii má Lavieille na vedúceho pretekára manko viac ako hodinu.
                                                                                            

České posádky sú na tom striedavo. Miroslav Zapletal bohužiaľ ukončil svoje účinkovanie v tomto preteku! Dôvod? Avizovaná porucha motora sa prejavila v celej svojej kráse a automobil zostal stáť asi 100 km pred cieľom dnešnej rýchlostnej skúšky. Prvým prejazdovým bodom pritom prešiel na 12. priečke a v druhom dokonca stiahol stratu, pričom zaznamenal deviaty najrýchlejší čas... To však bolo to posledné, čo mu Mitsubishi dovolilo. Zato Jiří Janeček s Dušanom Kunovským doháňali stratu z predchádzajúceho dňa a podarilo sa. Posádka Czech Dakar Teamu zaznamenala dvadsiaty piaty najlepší čas; na druhom „check pointe“ to bola 26 pozícia. Odhodlanie a nasadenie im vydržalo až do cieľa, a tak obaja zaznamenali zatiaľ najlepší výsledok v doterajšej klasifikácii: v cieli z toho bola 27. priečka.
                                                                                                

Ostré tempo medzi kamiónmi nasadil hneď po štarte Gérard De Rooy na Ivecu. V prvej prejazdovej kontrole mal veľký náskok (viac ako päť a pol minúty) na Čagina a tri na Kabirova (obaja Kamaz). Štvrtý prechádzal kontrolou Mardeev, piate a šieste miesto však už patrilo českým farbám. Loprais a Macík sa snažili držať krok s prvou päťkou, ako to len šlo. Na 388 km už bola situácia iná. De Rooy junior stratil náskok troch minút na Kabirova, ktorý ho predstihol o ďalších osem! Na vine bola výmena pneumatiky, ktorá na nákladnom aute trvá predsa len o niečo dlhšie. Vďaka tomu sa k nemu na pár sekúnd zozadu priblížil aj zatiaľ vedúci Čagin.
                                                                                                    

Zrýchlil aj Aleš Loprais (Tatra), ktorý sa dostal pred Mardeeva, Martin Macík (Liaz) si na 388 km držal stále výbornú šiestu pozíciu. A tak sa čakalo, ako dorazia do cieľa. Pre množstvo posádok však bolo posledných 100 km zakliatych. V cieli sa prvý objavil podľa očakávania Fidarus Kabirov a potom dlho nič. Desať minút po ňom došiel Vladimír Čagin a až po ďalších siedmich Gérard De Rooy. Gérard stratil ďalšie minúty vďaka tomu, že dochádzal s poškodeným hrebeňovým riadením. Takže pokiaľ si niekto pred etapou myslel, že De Rooy junior vráti úder, tak sa mýlil. Naopak, Kabirov sa cez neho prehrnul ako voda a ešte sa priblížil na dve minúty stále vedúcemu Čaginovi.
                                                                                               

Aleš Loprais mal v poslednej časti tiež smolu, keď mu popraskali naftové hadice a oprava a následná opatrná jazda, tak aby mu nafta stačila, znamenali to, že za sebou neudržal Mardeeva a došiel so stratou 47 minút na Kabirova do cieľa na piatom mieste, ktoré mu patrí aj celkovo. Ani Martin Macík sa nevyvaroval strate v závere etapy a za chrbtom neudržal ako Matthiasa Behringera, tak Jana De Rooya či ruského pilota Iakova Mekhtieva na MAN-e. Sedemdesiat kilometrov pred cieľom etapy prestalo podávať naftu čerpadlo, a než sa problém vyriešil, ubehla skoro hodina. Na trio Macík/Kalina/Macík jr. tak ostala až deviata priečka, na ktorej figurujú aj v celkovom poradí.

Zajtra budú jazdci pokračovať v podobnom teréne dolu na juh a na zahriatie by malo byť na programe aj niekoľko piesočných dún...

VÝSLEDKY 4. ETAPY:

AUTOMOBILY:

1. SAINZ (ESP)/CRUZ SENRA (ESP) VOLKSWAGEN 05:13:05
2. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN + 00:00:20
3. AL ATTIYAH (QAT)/GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN + 00:01:53

27. JANEČEK (CZE)/KUNOVSKÝ (CZE) TOYOTA + 03:00:54

KAMIÓNY:

1. KABIROV (RUS)/MOKEEV (RUS)/TANIN (RUS) KAMAZ 05:54:07
2. CHAGIN (RUS)/SAVOSTIN (RUS)/SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ + 00:10:02
3. DE ROOY (NLD)/COLSOUL (BEL)/RODEWALD (POL) IVECO + 00:16:53

5. LOPRAIS (CZE)/MIŠKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA + 00:47:12
9. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ + 01:12:20


CELKOVÉ PORADIE PO 4. ETAPE:

AUTOMOBILY:

1. AL ATTIYAH (QAT)/GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN 08:32:00
2. SAINZ (ESP)/CRUZ SENRA (ESP) VOLKSWAGEN + 00:02:03
3. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN + 00:08:33

27. JANEČEK (CZE)/KUNOVSKÝ (CZE) TOYOTA + 04:44:55

KAMIÓNY:

1. CHAGIN (RUS)/SAVOSTIN (RUS)/SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ 09:52:15
2. KABIROV (RUS)/MOKEEV (RUS)/TANIN (RUS) KAMAZ + 00:02:33
3. DE ROOY (NLD)/COLSOUL (BEL)/RODEWALD (POL) IVECO + 00:09:25

5. LOPRAIS (CZE)/MIŠKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA + 00:51:49
9. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ + 01:44:17







Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri