Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Silk Way Rally po 2. etape: Vo vedení VW a Iveco, v elite stále i Česi

Monday, 07. 09. 2009 - 18:49, Andrej Haverda   

Silk Way Rally po 2. etape: Vo vedení VW a Iveco, v elite stále i ČesiDruhý pretekársky deň, o celkovej dĺžke 478 km, zaviedol jazdcov z Kazane do mesta Buguruslan. Včerajší prológ sa nikam nezapočítaval a ani neurčoval poradie na štarte, takže išlo skutočne iba o tú päťlitrovú fľašku dvanásťročnej whisky Chivas Regal.

                                                                                                    

Zasväteným bolo jasné, že ju vypijú vo Volkswagene, a tiež sa tak stalo. Všetci jeho jazdci sa poslušne narovnali za sebou na prvých troch miestach (de Villiers, Sainz, Al Attiyah). Iba Mark Miller, ktorý sa snažil vyjazdené koľaje brať hodne zvonka a ohadzoval ťažkým pieskom novinárov a divákov pri trati, nazbieral nejakú tú sekundu navyše a došiel siedmy. Druhá fľaša pre víťaza prológu v kamiónoch zostala tiež podľa očakávania v rukách favorizovaného tímu Kamaz zásluhou Kabirova, aj keď o ňu veľmi usiloval mladý Gérard De Rooy (strata 2 s) a tiež Aleš Loprais (strata 3 s).
                                                                                                      

Zatiaľ čo ešte nedošli všetci ani do bivaku, vďaka on-line sledovaniu všetkých pretekárskych „špeciálov“ už vieme, že dnešný rýchlostný test, ktorý meral 140 km a viedol z veľkej časti po rozstavanej diaľnici (ktorú tu budujú zo St. Peterburgu do Pekingu), teda po pieskovom podloží, vyhral Katarčan Nasser Al Attiyah. Timo Gottschalk, jeho navigátor, neurobil na rozdiel od svojich kolegov chybu a tak sa môžu radovať z víťazstva v prvej skutočnej a meranej rýchlostnej skúške. S náskokom takmer troch minút s prehľadom kraľovali pred svojimi tímovými kolegami Sainzom, Millerom či de Villiersom, ktorý tiež avizoval, že pôjde zo začiatku opatrnejšie, pretože mal osemmesačnú pauzu a prakticky od víťazstva na tohtoročnom Dakare nikde neštartoval. Navyše jeho navigátor urobil vyššie spomenutú chybu a tak si Giniel zajazdil 1,5 km po novom podklade diaľnice navyše a pretože sa z nej nedalo zísť, musel absolvovať aj rovnakú cestu späť... Nasledoval ich rovnakou cestou aj Sainz, ale Lucas Cruz si chybu uvedomil rýchlejšie a tak strata nebola až tak veľká.
                                                                                                  

Až od piatej priečky je priestor pre súkromných jazdcov. Tým prvým z nich je teda Christian La Vieille s Nissanom Pick-up stajne Dessaude. Nasledujú domáci jazdci Berkut, Biryukov, Misikov, Savenko. Medzi nich sa vklinili iba dve buginy – Errandonea s SMG na siedmom mieste a hneď za ním Matthias Kahle na Honde. Až dvanásta priečka tak patrí českému jazdcovi Miroslavovi Zapletalovi na Mitsubishi L200, ale ako ho poznáme, tak sa určite bude v poradí postupne iba posúvať dopredu. Jiří Janeček na Toyote Land Cruiser ľahko blúdil v kritickom mieste zjazdu. To samozrejme znamenalo stratu, ktorá ho vo výsledkovej listine posunula na 30. miesto priebežného poradia. Aj tak to nie je ale vôbec zlé, pretože drží 6. priečku v kategórii T2 a pretek bude ešte hodne dlhý a náročný.
                                                                                                   

Kamióny vyhral, trochu nad očakávania, mladý De Rooy. Gérard neurobil žiadnu chybu a o 12 sekúnd došiel do cieľa pred druhým Čaginom (Kamaz). Nás môže tešiť tretie miesto pre Tatru Aleša Lopraisa a ôsme pre Liaz Martina Macíka. Za tretím Lopraisom došiel Kabirov a Mardeev (obaja Kamaz) a zo šiesteho miesta stráži chrbát svojmu synovi Jan De Rooy (Iveco). Prevahu Kamazov asi najlepšie vystihuje to, že ich je v prvej desiatke hneď šesť. Ale ako sa hovorí – prvý berie všetko!
                                                                                                   

Po prejdení cieľa rýchlostnej skúšky čakal na jazdcov ešte prejazd, 250 km do Buguruslanu, kde vyrástol na miestnom letisku prvý bivak. Zajtra čakajú pretekárov hneď dve rýchlostné skúšky o dĺžke 117 a 114 km a celkovo s prejazdmi sa posunú do oblasti Uralu o takmer 550 km ďalej, resp. bližšie k cieľu v turkménskom Ašchabade...
                                                                                                         

VÝSLEDKY 2. ETAPY:

AUTOMOBILY:

1. AL ATTIYAH (QAT)/GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN 01:10:15
2. SAINZ (ESP)/CRUZ SENRA (ESP) VOLKSWAGEN + 00:02:53
3. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN + 00:04:20

12. ZAPLETAL (CZE)/OUŘEDNÍČEK (CZE) MITSUBISHI + 00:17:37
30. JANEČEK (CZE)/KUNOVSKÝ (CZE) TOYOTA + 00:35:47

KAMIÓNY:
1. DE ROOY (NLD)/COLSOUL (BEL)/RODEWALD (POL) IVECO 01:22:00
2. CHAGIN (RUS)/SAVOSTIN (RUS)/SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ + 00:00:12
3. LOPRAIS (CZE)/MIŠKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA + 00:02:54

8. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ + 00:14:40


CELKOVÉ PORADIE PO 2. ETAPE:


AUTOMOBILY:
1. AL ATTIYAH (QAT)/GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN 01:10:15
2. SAINZ (ESP)/CRUZ SENRA (ESP) VOLKSWAGEN + 00:02:53
3. MILLER (USA)/PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN + 00:04:20

12. ZAPLETAL (CZE)/OUŘEDNÍČEK (CZE) MITSUBISHI + 00:17:37
30. JANEČEK (CZE)/ KUNOVSKÝ (CZE) TOYOTA + 00:35:47


KAMIÓNY:

1. DE ROOY (NLD)/COLSOUL (BEL)/RODEWALD (POL) IVECO 01:22:00
2. CHAGIN (RUS)/SAVOSTIN (RUS)/SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ + 00:00:12
3. LOPRAIS (CZE)/MISKOLCI (SVK)/HOLÁŇ (CZE) TATRA + 00:02:54

8. MACÍK (CZE)/KALINA (CZE)/MACÍK (CZE) LIAZ + 00:14:40






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri