Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Silk Way Rally 2011: Triumf Hołowczyca a ruský nápor

Thursday, 21. 07. 2011 - 20:25, Michal Kostka   

Silk Way Rally 2011: Triumf Hołowczyca a ruský nápor

Už po tri roky v rade je jedinou súťažou v roku 2008 naštartovanej Dakar Series ruská Silk Way Rally. V treťom roku svojej existencie sa čoraz vyhľadávanejšia rally termínovo posunula na skorší, júlový termín. Pripravené trate sa v priebehu súťaže ukázali byť mimoriadne náročné a to ako navigačne tak aj svojím tvrdým a rýchlym profilom.

Z pôvodne vyše stovky prihlásených posádok v kategórii automobilov sa na štart napokon postavilo 95 vozidiel. Aj to je však číslo, za ktoré by bol rád organizátor každej diaľkovej rally. Určiť favoritov na celkové prvenstvo nebol veľký problém. Stéphane Peterhansel a Krzysztof Hołowczyc, jazdci tímu X-Raid, mali bez ťažkostí odolávať útokom svojich súperov, problémy mohli očakávať najmä od Borisa Gadašina.

DPPI / ASO

Hneď prvá etapa však nechala vyniknúť iného domáceho jazdca, Aleksandra Želudova. K víťazstvu v neuveriteľne zablatenej etape mu dopomohli aj technické problémy Peterhansela, Francúz hneď na úvod stratil 2 hod. 25 min. Za Želudovom sa umiestnili Hołowczyc a dvojica tímu G-Force Bogdan Novickij a Gadašin. Už v druhej etape sa ale poslední dvaja menovaní dočkali len ťažkostí a trápenia, ktoré vyústili v ich odstúpenie zo súťaže. Dvaja zo silných súperov boli von z hry, stále sa však objavovali noví. Christian Lavieille príjemne šokoval tretím miestom s malou a ľahkou buggy s jednou poháňanou nápravou, rýchlejší boli len Peterhansel a Hołowczyc. Aleksandr Mironenko si ako nový člen tímu X-Raid musel zvykať na svoje BMW X3 CC a išlo mu to celkom dobre, v druhej etape bol štvrtý. Viac ako 50 minút stratil provizórnou opravou na trati Želudov. Po dvoch etapách bol na čele priebežného hodnotenia „Holek", druhý bol Lavieille pred Mironenkom, famózny „Peter" sa prehrýzol na desiatku.

DPPI / ASO

Tretí ročník Silk Way Rally neprial ľahkým buginám s jednou poháňanou nápravou tak ako ten predošlý, ani tak sa ale vo výsledkoch nestratili. Zo začiatku čeril vodu Lavieille, v prvých troch etapách sa zakaždým zmestil do prvej desiatky. Potom však prišli problémy s riadením a štvrtá etapa bola jeho poslednou. Post najlepšieho 2WD vozidla prevzal Volkswagen Tarek TDi Stéphane Henrarda. Úvod mal síce slabší, neskôr však zaznamenal tri výsledky v Top 5 a celkovo skončil šiesty.

DPPI / ASO

Po dlhoročnej a treba povedať že úspešnej kariére v triede T2, minulý rok do buggy presadol aj Ronan Chabot. V tretej etape dosiahol svoju najlepší výsledok, štvrté miesto, celkovo bol deviaty a druhý vo svojej triede. Medzi veľkými buginami štartovali aj dve maličké jednomiestne GoKobra buggy, do cieľa sa dostala jedna z nich, Kees van Koolen bol klasifikovaný na 48. mieste. Vlaňajší víťaz triedy Matthias Kahle naopak zažil veľmi nevydarenú rally, prehriaty motor ho zastavil už v druhej etape.

DPPI / ASO

Hołowczyc a Peterhansel si na striedačku podelil víťazstvá v etapách číslo dva až päť. Skúsenosti a technická prevaha umožňovali Poliakovi udržiavať bezpečný náskok na čele, Francúzovi zas dotiahnuť sa na druhé miesto. Na vedúceho kolegu kvôli problémom z prvej etapy stále strácal niečo málo cez dve hodiny. V šiestej etape šlo víťazstvo na vrub domáceho jazdca, veľmi prekvapujúco sa ním stal Vladimir Vasiljev s tretím špeciálom G-Force. Celkovo sa ale umiestnil až v druhej polovici výsledkovej listiny.

DPPI / ASO

Na druhé miesto celkovo si brúsil zuby Želudov. V priebehu piatej etapy sa dotiahol až na Peterhansela, keď ho výrazne spomalila hrozba prekročenia rýchlosti. Napokon sa ukázalo že šlo o chybu GPS, vyše polhodinová strata však bola na svete. Ďalšiu stratu nabral aj v nasledujúcej etape, bronzovú priečku ale uhájil. Štvrtý skončil Ukrajinec Vadym Nesterčuk s Mitsubishi L200, piaty Mironenko. Trojka tímu X-Raid si na trati šiestej etapy užila poriadnu dávku strachu. Auto sa mu zošmyklo z cesty a zastavilo sa až v hlbokej prepadline, s dvoma kolesami v prázdnote. Všetko dobre skončilo vďaka pomoci krajana Firdausa Kabirova s Kamazom.

DPPI / ASO

V triede produkčných vozidiel T2 malo premiérové zastúpenie aj Slovensko. Manželia Ulrichovci sa postavili viac ako dvadsiatke súperov a rozhodne si nespravili hanbu. Prvú etapu zvládli v pohode, druhá však priniesla veľké technické problémy, výsledkom ktorých bola strata tretieho prevodového stupňa. O dve etapy neskôr pribudla kopa ďalších väčších či menších škôd na technike, vďaka usilovnej práci tímu však bolo auto ráno pripravené pokračovať v súťaži. V posledných dvoch etapách nakukli Ulrichovci do tretej výsledkovej desiatky, celkovo im patrila 31. priečka so stratou 22 hod. 50 min. na víťaza. Hneď prvý štart na veľkej rally premenili na úspešný výsledok, v triede skončili so zemiakovou medailou, víťazstvo obhájil Fréderic Chavigny.

DPPI / ASO

Zo päťčlennej českej výpravy videla cieľ v Soči len manželská posádka Josefa a Aleny Pelcových. S Hummerom H3 Evo dosiahli 23. miesto. S druhým Hummerom štartoval Miroslav Zapletal, pre neho však rally skončila už po úvodných 15 kilometroch. V prvej etape skončil aj Michael Honda s Isuzu, v druhej ho nasledovali Tomáš Kašpárek a Peter Mikula. Thierry Magnaldi sa do sveta rally vrátil s novým projektom a bol to úspešný návrat. Silk Way Rally absolvoval s malým Polarisom RZR 900, v cieli bol na 29. mieste. Poslednou klasifikovanou posádkou bola na priečke číslo 50 jediná čisto dámska posádka, Jelena Golubkina a Jelena Pravdina.

Konečné poradie kategórie automobilov:
1. Krzysztof Holowczyc / Jean-Marc Fortin    BMW X3 CC
2. Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret    Mini All4 Racing
3. Aleksandr Želudov / Andrej Rudnickij        Nissan Frontier
4. Vadym Nesterčuk / Laurent Lichteuchter    Mitsubishi L200
5. Aleksandr Mironenko / Sergej Lebedev    BMW X3 CC
...
31. Juraj Ulrich / Daniela Ulrichová        Nissan Navara D40
50. Elena Golubkina / Elena Pravdina        Mitsubishi Pajero



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri