Rošády v továrenskom Citroëne
„Museli sme niečo urobiť," tvrdí Yves Matton, ktorý nielen „šéruje" pilotov, ale najnovšie vymenil aj technického riaditeľa.
Konečne v Poľsku došli do cieľa všetky tri citroëny a vedenie Citroën Racing si vydýchlo v nádeji, že zastavili dekadenciu posledných súťaží. „Nie je to prvýkrát, čo sa niečo také deje v tíme WRC," obhajuje sa šéf tímu Yves Matton. „Dnes nikto nevie s istotou povedať, či to je správne, alebo nie. Ale my sme museli konať. Nemohli sme neurobiť nič. Stojím si za tým a preberám plnú zodpovednosť."
Podľa najnovších informácií už v Citroëne vedia, kto bude štartovať v nasledujúcich súťažiach. Demoralizovaný Kris Meeke dostal voľno na poľskej rely, no do kokpitu sa vracia už v nadchádzajúcej fínskej rely koncom júla. Spolu s ním za Citroën nastúpia aj Craig Breen a Khalid Al Qassimi. O tri týždne neskôr v Nemecku potom vedľa Meeka a Breena znova nastúpi na asfalt Andreas Mikkelsen. Nádejný Stephane Lefebvre si tentoraz bude musieť počkať až do októbrovej španielskej rely. Nudiť sa však nebude, lebo dostal na starosť testovanie.
Vedľa rošád v kokpite sa Matton rozhodol privolať naspäť do pozície technického riaditeľa Christopha Bessa, ktorý pomohol Citroënu k úspechom vo WRC s C4-kou, DS3-kou a vo WTCC aj s C-Elysée. Už po roku tak na tejto pozícii končí Laurent Fregosi.
„Našou prioritou je teraz rok 2018," priznáva stratenú sezónu Yves Matton. „Pracujeme už na vývoji auta pre nasledujúcu sezónu. To však neznamená, že sa nepokúsime ešte o víťazstvo v niektorej z tohtoročných súťaží."