Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Grand Espace 2,0 dCi Initiale

Tuesday, 05. 04. 2011 - 10:45, Ivan Václavík   

Renault Grand Espace 2,0 dCi Initiale

Veľký Espace pôsobí na prvý pohľad impozantne a navodzuje atmosféru sympatického mikrobusu. Nasadá i vysadá sa z neho ľahko a po nasadnutí vás obklopí netradičná atmosféra. Futuristicky tvarovaný prístrojový panel i stredová konzola vyvolávajú u vodiča a spolujazdca dojem, že sedia pred panelom kozmickej lode, s ktorou čoskoro vyštartujú do kozmu.

grand-espace4406g.jpg

Príjemnú atmosféru na palube dotvára strecha, ktorá je po celej dĺžke priehľadná. Pod ňou je posuvná roleta, takže ak pasažierov obťažujú slnečné lúče alebo na druhej strane v noci chcú vidieť na mesiac - dá sa meniť pozícia rolety. Rolety clonia i sklá zadných dverí. Vďaka 7 m2 priehľadnej plochy je presklený povrch strechy najväčší na trhu.

grand-espace4424g.jpg


Zaujímavým prvkom na dverách vodiča je kruhový segment s tlačidlami na ovládanie klimatizácie a ventilácie. Na pravých predných dverách je podobným spôsobom umiestnený mini displej s reguláciou teploty a na oboch zadných dverách displej s nastavovaním intenzity prúdenia vzduchu. Každý z pasažierov si teda môže zvoliť režim, aký mu vyhovuje. Toto nezvyčajné riešenie je veľmi efektné, iba pri nočnej jazde môže niektorých šoférov čiastočne oslepovať.

grand-espace4422g.jpg

Netradične riešená palubná doska a stredový panel ponúkajú niekoľko objemných a praktických odkladacích schránok. Na mohutnom prístrojovom paneli je niekoľko priehradiek rôznej veľkosti- dve menšie aj zvrchu - pričom všetky majú výklopné veko. Uprostred palubnej dosky sú zoskupené ukazovatele.

grand-espace4426g.jpg

Výhodné je delené otváranie piatych dverí - tlačidlom pod evidenčným číslom sa dá samostatne otvoriť iba sklená časť alebo sa piate dvere otvárajú nahor vcelku. Zásluhou svojej veľkosti dobre ochránia pri nakladaní batožiny pred dažďom. Škoda, že nemajú - vzhľadom na svoju hmotnosť - tlačidlo na elektrické zatváranie.

grand-espace4418g.jpg

V batožinovom priestore sú dve samostatné sedadlá s číslom 6 a 7, ktoré sa dajú sklopiť alebo vybrať. Základný objem kufra je 456 dm3, maximálny objem po vybratí sedadiel 3 050 dm3.

grand-espace4417g.jpg

Vďaka tomu, že konštruktéri vymysleli štíhle predné stĺpiky, pretiahnuté viac dopredu a medzeru vyplnili veľkými trojuholníkovými sklami, vodič má výborný výhľad nielen pred vozidlo, ale aj šikmo dopredu. Cez veľké vonkajšie zrkadlá má dokonalý prehľad o situácii vo vedľajšom pruhu. Cúvanie mu uľahčujú senzory s akustickou signalizáciou. V slnečných clonách sú výsuvné pomocné clony, ktoré (po vysunutí) vyplnia priestor nad spätným zrkadlom.

grand-espace4409g.jpg

Na tradične pohodlných (vpredu vyhrievaných) sedadlách sa dobre sedí, vodič však nie je v línii s volantom a napríklad jeho hlava sa opiera o pravú hranu hlavovej opierky. Preto ho na dlhšej trase už po hodine jazdy začne pobolievať pravá ruka a čoskoro sa únava prenesie na celé telo. Tento poznatok sme si overili u niekoľkých šoférov a tí potvrdili náš pocit, že sedadlo vodiča akoby bolo posunuté mierne nabok.

grand-espace4407g.jpg

Grand Espace však určite patrí medzi pohodlné automobily, vhodné na dlhé dovolenkové cesty pre viacčlenné rodiny. Je určený pre päť dospelých, hoci aj urastených osôb + dve deti alebo útlejšie postavy. V každom prípade je výrazným plusom veľkorysý priestor na sedadlách vpredu a v druhom rade. Zadné sedadlá v druhom rade sú navyše posuvné a individuálne sklopné.

grand-espace4410g.jpg

Manévrovanie pri parkovaní uľahčuje malý obrysový priemer otáčania - len 11,8 m (stopový priemer 11,4 m). Práca s pedálmi je komfortná, zvlášť sa nám pozdávala citlivá reakcia na plynový pedál. Brzdový systém dokáže auto s hmotnosťou 1,7 tony zastaviť na krátku vzdialenosť, avšak akceleráciu hodnotíme len ako priemernú. Pri predbiehaní teda odporúčame dbať na dlhšiu dráhu, potrebnú na bezpečné zaradenie sa pred vozidlo.

Nepochopiteľné a vyslovene nepraktické je umiestnenie tlačidla výstražných svetiel v strope, kde je tiež - rovnako neprakticky umiestnené - tlačidlo na odomykanie dverí. Ovládanie navigácie sa nachádza medzi prednými sedadlami, na ramenách volantu sú ovládače tempomatu (žiaľ, v noci neosvetlené) a na „francúzskom" satelite pod volantom - podobný majú i Peugeot a Citroën - je ovládanie rádia.

grand-espace4411g.jpg

Samotná jazda je plavná, ako keby sa - obrazne povedané - kozmická loď plavila vesmírom. Mäkký podvozok výborne tlmí nerovnosti, s veľkým vozidlom sa dobre manévruje. V zákrute sa pri rýchlom prejazde síce nakláňa, ale spoľahlivo sa udrží vo zvolenej stope. Osobitne nás zaujala priam nekonečná zotrvačnosť vozidla, takže pri včasnom ubratí plynu môžete výrazne ušetriť palivo.

grand-espace4420g.jpg

Automatická prevodovka má šesť stupňov. Ak jazdíte s tempomatom, pri rýchlosti 100 km/h udržíte priebežnú spotrebu na rovine na 6,7 l, no na diaľnici rýchlo stúpne až na deväť litrov. Dojazd je 900 km a  naše testovanie sme ukončili s priemernou spotrebou v kombinovanom režime 8 l/100 km. To je menej ako udáva výrobca. No ktovie, aká by bola spotreba pri obsadení vozidla 5, prípadne 7 osobami.

grand-espace4419g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Grand Espace 2,0 dCi
Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 127/173
Krútiaci moment (Nm) 360
Max. rýchlosť (km/h) 198
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,2

Cena testovanej verzie 32 890 €
Najlacnejšia verzia 25 290 €

+ Plusy
Komfortný podvozok, výborné brzdy
Veľkorysý priestor pre 5 pasažierov
Mimoriadna zotrvačnosť po ubratí plynu
- Mínusy
Renault stále ignoruje trojblik smeroviek
Sedadlo vodiča nie je v ose s volantom
Nepraktické umiestnenie dôležitých tlačidiel v strope

grand-espace4421g.jpg



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri