Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Lexus IS 200D Luxury

Sunday, 10. 04. 2011 - 21:23, Ivan Václavík   

Lexus IS 200D Luxury

Dynamické športové sedany Lexus IS patria v danej triede (segment CD) ku špičke. Súčasťou radu IS sa stala v roku 2011 aj verzia IS 200d s novým dieselovým motorom, ktorý dosahuje výkon 110 kW (150 k). Je odvodený od silnejšieho preplňovaného súrodenca v Lexuse IS 220d.

is-200d-4538g.jpg

Má rovnako objem 2,2 litra, ale nižšiu spotrebu paliva pri zachovaní solídnych dynamických vlastností. Výrobca deklaruje priemernú spotrebu len 5,1 litra na 100 km a tento údaj opiera o lichotivý odpor aerodynamického vzduchu (cx) len 0,27. Palivová nádrž má objem 65 litrov, čo by znamenalo dojazd vyše 1 000 km.

is-200d-4536g.jpg

Realita je trošku iná - displej nám ukázal po skončení testovania priemernú spotrebu 7 litrov a dojazd bol 900 km. Avizovaných päť litrov sa dá dosiahnuť plynulou jazdou s využívaním dlhého dojazdu a rýchlosťou okolo 100 km/h. Prednosťou nového motora sú totiž nižšie trecie sily a optimalizácia komponentov vstrekovania.

is-200d-4539g.jpg

Tak či onak však tento športový sedan s pohonom zadných kolies a hmotnosťou 2 075 kg prinesie svojmu majiteľovi spokojnosť ­- vďaka dostatočnému luxusu na palube i dobrým jazdným vlastnostiam. Veď na rovine a s aktivovaným tempomatom sme namerali pri rýchlosti 100 km/h spotrebu okolo päť litrov, na diaľnici (130 km/h) to bolo necelých sedem. K pohodlnej jazde prispieva podvozok, ktorý vynikajúco filtruje nerovnosti vozovky. Aj pri rýchlom prejazde zákruty sa vozidlo spoľahlivo drží vo zvolenej stope.

is-200d-4541g.jpg

Z hľadiska spotreby je najväčším nepriateľom tohto luxusného sedanu jazda po meste, keďže časté rozjazdy v kolóne spotrebe neprospievajú. So 6°manuálnou prevodovkou sme v meste jazdili najviac na 2. - 4. prevodovom stupni a aj mimo obce bolo pri dodržiavaní rýchlostného limitu výhodnejšie jazdiť na päťke. Valce motora vyjadrili spokojnosť so šestkou až pri rýchlosti nad 120 km/h. Inak sa motor trápil pri 1 500 otáčkach... Naopak, ak stúpnu otáčky nad 3 000, rozsvieti sa okolo otáčkomera výstražný oranžový kruh, ktorý signalizuje prudší nárast spotreby.

is-200d-4542g.jpg

Resumé zrejme každého nepoteší: Šestku nevyužijete prakticky nikde inde než na diaľnici, a to až od rýchlosti nad 120 km/h, keď motor pracuje s kritickými 2 000 otáčkami za minútu. Už mierne spomalenie pod 130 km/h znamená nutnosť preradiť na päťku alebo nastane veľké trápenie pre motor i šoféra. Podobné je to v meste; pri jazde predpísanou päťdesiatkou na štvorku hrozí zhasnutie trápiaceho sa motora. V praxi to znamená počúvať motor a častejšie preraďovať rýchlostné stupne.

is-200d-4545g.jpg

Testovaná verzia bola vybavená balíkom s multimediálnym a navigačným systémom v hodnote 3 800 €, ktorého súčasťou je okrem iného farebný dotykový displej s obrazovkou 7", navigačný systém Hard Disk Drive s funkciou dynamického navádzania, špičkový audiosystém Mark Levinson so 14 reproduktormi a parkovacia kamera so signalizáciou kadiaľ pôjdu kolesá.

is-200d-4547g.jpg

Dvere sa otvárajú i zamykajú bez kľúča - stačí dotyk malého tlačidla na kľučke. Štartuje sa tlačidlom vpravo od trojramenného volantu; na jeho ramenách sú tlačidlá na ovládanie audiosústavy (vľavo), informačného displeja a telefónu. Nový volant má sympatický tvar, jeho veniec je však tenší, než by ste očakávali. Pod volantom vpravo je na samostatnej páčke vskutku jednoduché ovládanie tempomatu.

is-200d-4578g.jpg

Na dĺžku meria model IS 4,585 m a na šírku 1,8 m. Objem batožinového priestoru je 398 litrov, predné sedadlá sú mimoriadne pohodlné, vyhrievané alebo chladené, nastaviteľné elektricky v ôsmich smeroch a majú nastaviteľnú bedrovú opierku. Pri nasadaní si však treba dávať pozor na hlavu, lebo predné stĺpiky sú znížené; odporúčame využiť elektrické nastavovanie sedadiel s troma pamäťami ešte pred nasadnutím. Tlačidlá sú na dverách vodiča.
Páčil sa nám efektný dizajn bodových svetiel, aj mäkké obloženie prístrojového panelu. Prekvapujúce však bolo zistenie, že tento Lexus nemá funkciu trojnásobného blikania smeroviek po dotyku páčky.

is-200d-4537g.jpg

V štandardnej výbave je protiblokovací systém ABS, brzdový asistent BAS, systém elektronického rozdeľovania brzdnej sily EBD, elektrický posilňovač riadenia EPS, ktorý je citlivý na rýchlosť vozidla, ďalej má IS 200d systém trakčnej kontroly TRC, integrované riadenie dynamiky jazdy VDIM a riadenie stability vozidla VSC.

lexus-is62.jpg

Základné údaje testovaného auta

Lexus IS 200D

Objem motora (cm3) 2 231
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 205
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1

Cena testovanej verzie 38 200 €
Najlacnejšia verzia 30 200 €

+ Plusy
Luxusný interiér, veľmi pohodlné sedadlá
Komfortná jazda, vynikajúci podvozok
Informačný a navigačný systém
- Mínusy
Nutnosť častého radenia, vyššia reálna spotreba
Chýba komfortné ovládanie smeroviek (trojblik)
Absencia automatickej prevodovky

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri