Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Captur Helly Hansen

Thursday, 13. 11. 2014 - 12:24, Martin Trenkler

Renault Captur Helly Hansen

V Európe najpredávanejšie malé SUV, alebo mestský crossover, sa volá Captur. U nás však prehráva s cenovo dostupnejším konkurentom Daciou Duster. Do boja tak Francúzi nasadili ťažký kaliber - špeciálnu výbavu Captur Helly Hansen.

Na prvý pohľad sa to zdá nelogické. Bijú nás cenou, poďme do nich ešte vyššou. Ale všade v Európe majú predajcovia skúsenosť, že do Capturov si noví majitelia pýtajú mnoho príplatkovej výbavy. To celkom predznamenáva dojem, ktorý na vás toto autíčko urobí. Je naozaj šikovné a štýlové, na ulici púta pozornosť. Zaujímavý exteriérový dizajn, korešpondujúci so súčasným zjavom modelov Renaultu, pritiahol nejeden pohľad okoloidúcich. Najmä v žiarivej červenej farbe Flamme s čiernou strechou, doplnenej chráničmi nárazníkov v sivej platinovej a 17-palcovými diskami s čiernym diamantovým efektom. Agresívnejší štýl dokresľujú chrómované lemovania sústavy hmloviek a denného svietenia či nadpražia.

20141101-162147-richtone-hdr.jpg

Rovnaké lemovanie nájdete aj v interiéri, napríklad okolo „budíkov" palubnej dosky. V stále nižšom jesennom slnku však práve tieto kúsky chrómu vedeli hádzať vodičovi do očí nepríjemné „prasiatka", čo môže byť občas dosť nebezpečné. Za volantom sa však cítite inak veľmi príjemne, materiály použité na sedadlá či palubnú dosku sú na pohľad i dotyk kvalitné. Možno ich je až príliš veľa, ale taký je dnešný trend (a zrejme svoje povedala aj racionalizácia výrobných nákladov).

20141101-162259-richtone.jpg

Pristavme sa pri vykurovaných sedadlách: Kto pozná značku športového outdoorového oblečenia Helly Hansen, bude v známom prostredí. Sedadlá sú čalúnené funkčným textilom známym z batohov. No nevyzerá to vôbec lacno, ako by sa zdalo. Veď podobné riešenie používa aj Ferrari 458 Speciale.

20141101-162159-richtone-hdr.jpg

Centrálny panel je obohnaný lištou vo farbe karosérie, čo chválime. Dominuje mu 7-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému R-Link s navigáciou TomTom. Na ovládanie sa dá zvyknúť veľmi rýchlo, je viac-menej intuitívne. Po každej jazde si tak môžete navoliť akési hodnotenie vášho výkonu za volantom, ak na to samozrejme máte nervy. Nie každý má totiž vysokú dávku sebareflexie a už málokto sa chce za volantom aj učiť šoférovať ekologicky. Práve to je ďalšou zaujímavou „fičúrou" nových Renaultov.

20141101-162227-richtone-hdr.jpg

Medzi tachometrom a otáčkomerom dole tróni farebný horizontálny pásik. Ak idete v súlade s prírodou (nech to znie akokoľvek paradoxne), indikátor zostáva v zelenej farbe. Ak pridáte či brzdíte príliš prudko, tak zožltne, prípadne začne oranžovieť až do červena. A bodíky z hodnotenia eko-jazdy miznú ako gáfor... K vyšším výsledkom, ak o to stojíte, si možno pomôcť tlačidlom ECO pri radiacej páke. Inak veľmi schopná automatická prevodovka vtedy reaguje oveľa pokojnejšie a nie je taká ochotná vykopnúť otáčky hore, čo by zvýšilo spotrebu. Vyskúšali sme tri dni jazdiť v ECO móde, tri bez neho, no spotrebu to zvýšilo o necelé dva decilitre nafty na 100 km. Ale ak sa niekto teší z výzvy, tento systém mu k nižšej spotrebe vie pomôcť. Dobré sprevodovanie takisto nerobí vír v nádrži, pri rýchlosti 50 km/h si motor 1,5 dCi mrmle na 1500 otáčkach za minútu na štvrtom stupni, pri deväťdesiatke je to len 1700 na zaradenej šestke. Indikátor ekojazdy je však na diaľnici žltý prakticky stále od prekročenia stodesiatky, pri 130 máte na šestke necelých 2500 otáčok. Pri troch tisíckach začína byť dosť počuť motor pod prednou kapotou, nie je to však nejako extra nepríjemné. Celkovo sme týždeň jazdili s priemerom 4,8 l/100 km, čo je o dve desatinky viac, ako udáva výrobca v meste. Pri hmotnosti takmer 1300 kg to nie je na dnešnú dobu nijako oslnivé, ale nezruinuje vás to. Vo verzii s manuálnou prevodovkou a systémom Stop&Start by mala ísť spotreba ešte nižšie, na kombinovanú hodnotu 3,6l/100 km.

20141101-162341-richtone-hdr.jpg

Renault Captur 1,5 dCi Helly Hansen je štýlové mestské auto, ktorým sa budete môcť pochváliť. Okrem mesta, kde sa cíti ako ryba vo vode, zvládne aj ľahší terén so systémom Extended Grip, ktorého kruhový volič nájdete medzi sedadlami. Príjemný a sexi v meste, šikovný na nespevnených cestách, Captur neurazí a určite poteší.

Ján Žgravčák/Race Pro Media

Technické údaje:

Emisná norma

EURO 5

 

Rázvor

2 606

 

Celková dĺžka

4122

 

Šírka

1778

 

Výška

1566

 

Objem batožinového priestoru (min / max v litroch)

377/455

 

Prevádzková hmotnosť

1288

 

Najväčšia prípustná celková hmotnosť

1763

 

Objem valcov (cm3)

1 461

 

Maximálny výkon (kW/k)

66/90

 

- pri otáčkach (ot./min.)

4 000

 

Maximálny krútiaci moment (Nm)

220

 

- pri otáčkach (ot./min.)

1 750

 

Prevodovka / počet prevodových stupňov

Automatická 6st.

 

Maximálna rýchlosť (km/h)

170

 

Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s)

13,5

 

Spotreba (l/100km)

 

 

- mestský cyklus

4,6

 

- mimomestský cyklus

3,6

 

- kombinovaný cyklus

3,9

 

Objem palivovej nádrže (l)

45

 

Emisie CO2 (g/km)

103

 

Intervaly prehliadok

30 000 km alebo 2 roky

 

Garancia

5 rokov

Model:

Renault Captur 1,5 dCi 90 EDC Helly Hansen

Cena bez opcií: 11 990 €

 

 

Testovaná verzia:
19 890€



Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri