Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Twingo 1,0 SCe Zen

Wednesday, 12. 11. 2014 - 11:08, Ivan Václavík   

Renault Twingo 1,0 SCe Zen

Hlavnou devízou je jeho obratnosť: Tak ako vo svete módy sa trendy opakujú a čo tu bolo kedysi pred 40 rokmi alebo ešte dávnejšie, to teraz mladí objavujú ako veľkú novinku, tak je to aj vo svete automobilov. Po druhej svetovej vojne sa (z úsporných dôvodov) vyrábali automobily s motorom vzadu, ktoré pre výrobcu neznamenali obrovské finančné zaťaženie, no splnili účel a podporili motorizáciu.

ren-twingo-iii-9767g.jpg

Takže už tu bolo aj otváranie dverí proti smeru jazdy, aj maloobjemové motory, aj motor pri zadnej poháňanej náprave, a tak by sme mohli pokračovať... Overené skúsenosti teraz akceptovali aj v Renaulte a s využitím techniky nového modelu Smart Forfour (a možno aj pod dojmom spomienky na povojnový Renault 4CV) Francúzi prichádzajú s revolučnou treťou generáciou Renaultu Twingo.

ren-twingo-iii-9759g.jpg

Teda sa žiada zvolať: vitaj, auto s motorom pri zadnej náprave a pohonom zadných kolies. Lenže to by samo o sebe nestačilo. Preto inžinieri a dizajnéri zahrali na modernú strunu a ponúkajú verejnosti roztomilé malé auto s príťažlivým dizajnom a netradičnými riešeniami.

ren-twingo-iii-9761g.jpg

Testovali sme Twingo Zen, čo je 2. verzia vybavenia z troch. Ak sa pri kúpe rozhodnete práve pre ňu, dá sa dokúpiť za 200 € balík City (elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, zadné parkovacie senzory, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča) a za 300 € balík Bezpečnosť (tempomat s obmedzovačom rýchlosti, Visio systém varovania pred opustením jazdného pruhu). Tieto prvky boli aj v testovanom Twingu, pričom cenové navýšenie oproti základnej verzii je minimálne.

ren-twingo-iii-9764g.jpg

Interiér môžete mať symbolicky v bielej, modrej a červenej farbe, čo sú farby francúzskej (ale aj slovenskej) vlajky. So žltým lakom karosérie je však viazaný len biely interiér. Práve bielou sme mali orámovanú palubnú dosku, bočné otvory výduchov ventilácie a ozdobné prvky na volante. V kabíne vyniklo tiež biele čalúnenie dverí.

ren-twingo-iii-9766g.jpg

Medzi palubnou doskou a radiacou pákou 5° manuálnej prevodovky je prvé z netradičných riešení - vyberateľná nádoba, ktorá vypadá (prepáč, Twingo) tak trošku ako odpadkový kôš s bielym vekom, aký mám v kuchyni. Jeho využitie je však určite prozaickejšie, napríklad na odloženie dokladov, mobilu alebo fotoaparátu. Pokiaľ hľadáte držiaky na nápoje, jednoducho túto nádobu vyberiete a pod ňou sú dva držiaky.

ren-twingo-iii-9760g.jpg

Pred spolujazdcom nás v dobrom slova zmysle uchvátila vyberateľná schránko-taška. Plní účel namiesto tradičnej priehradky, no môžete ju vybrať a nosiť aj s dokladmi zavesenú na ramene. Potom vám zostane k dispozícii otvorená, dostatočne rozmerná priehradka. Variabilita systému Flexi Cases je naozaj čarovná.

ren-twingo-iii-9770g.jpg

Vzadu pod sedadlami a tiež v zadných dverách nájdete ďalšie úložné priestory. Na držadle predných výplní dverí sa nachádza elektrické ovládanie bočných okien. Zadné okná sa vyklápajú do bokov. Čo sa týka priestoru na nohy, vpredu ho máte dostatok, niet dôvodu sťažovať sa; vzadu je - vďaka vysokej karosérii - pre všetkých dosť miesta nad hlavami, avšak na nohy ho tu nájdu len osoby nižšieho vzrastu. Vyšší jedinci sa musia uspokojiť s núdzovým sedením, keďže za dlhonohým šoférom nezostáva veľa miesta.

ren-twingo-iii-9768g.jpg

S balíkom City dostanete výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Sympaticky tvarovaný volant sa tiež dá nastaviť výškovo - ale nie pozdĺžne. Na ňom sú tlačidlá ovládania tempomatu a pod ním satelit s ovládaním rádia.

Široká zadná časť karosérie svojím vzhľadom pripomína legendárny model z 80. rokov Renault R5 Turbo, ktorý mal taktiež motor pri zadnej náprave. V prípade nastupujúcej generácie Renaultu Twingo zvyšuje dojem z mohutnosti malého auta. Ženám sa určite páči, o čom sme sa presvedčili v malej neformálnej ankete a väčšine nezainteresovaných ľudí ani nepríde na um, že motor nenájdu pod prednou kapotou. Mimochodom, tá je z plastu, pekne poddajná, ako to potvrdili aj skúšky uznávanej organizácie Euro NCAP.

twingo-iii-9643-g.jpg

Plastová kapota vpredu je poriadnou záhadou. Dá sa len čiastočne odsunúť, no aby sa vám to podarilo, musíte sa troška potrápiť. Až po čiastočnom odsunutí kapoty smerom dopredu sme sa dostali k malej autobatérii, nádobke ostrekovania skiel, ako aj k nádobkám brzdovej a chladiacej kvapaliny. Originálne riešenie - ale určite nepraktické pre ženy.

twingo-iii-9649-g.jpg

Hoci je motor v zadnej časti auta, práve tam sa nachádza aj batožinový priestor s objemom 188 litrov. Nad motorom, za zadnými (sklápateľnými) sedadlami. Po ich sklopení sa objem „kufra" zväčší na 219 litrov. V každom prípade je priestor na batožinu na pomery danej triedy dostatočný. Malou nevýhodou je, že ho zahrieva motor pod ním; mimochodom, celkom dobre odhlučnený.

ren-twingo-iii-9762g.jpg

Zahrievanie je dvojnásobne nepríjemné v lete, hoci Renault sa dušuje, že otepľovanie batožinového priestoru je len nepatrné, vraj maximálne o päť stupňov švédskeho astronóma a fyzika (1701 - 1744) pána Andersa Celsiusa. Beztak neodporúčame nechávať v týchto priestoroch bonboniéru; mohla by utrpieť na kráse...

ren-twingo-iii-9763g.jpg

Po nadšení z vizuálnej prehliadky sme pristúpili k samotnému testovaniu. Ako sme už v úvode naznačili, Twingo využíva platformu nového Smartu i jeho pohonné ústrojenstvo. My sme prevzali na test Twingo s úplne novým, atmosférickým trojvalcovým jednolitrovým motorom s výkonom 52 kW. Ten má na pohľad nízky točivý moment 91 Nm. V bežnej premávke sa javí ako dobre odhlučnený, ale pri voľnobehu sa občas zatrasie. Po nepatrnom zvýšení otáčok vibrácie miznú.

ren-twingo-iii-9769g.jpg

Ak uprednostňujete svižnú jazdu, odporúčame častejšie preraďovanie rýchlostných stupňov a vyššie otáčky. Potom - aj vzhľadom na dĺžku len 3,6 metra - môžete byť šťukou v hustej mestskej premávke. V takom prípade však zabudnite na výrobcom udávanú spotrebu v meste 5,6 litra. Pri striedmom dávkovaní benzínu sa dá mimo mesto jazdiť stovkou za 5,3 litra a na diaľnici pri 130 km/h za 6,8 - 7,3 litra na 100 km. V kombinovanom režime (pri rýchlostiach do 110 km/h) sme mali celkový priemer 6,5 l na 100 km; pri ostrejšej jazde na dlhšiu vzdialenosť 6,8 l, ale ani jeden z údajov nepovažujeme za oslňujúci. S inými modelmi značky Renault sme sa veru dokázali pohybovať na oveľa nižšej úrovni spotreby...

ren-twingo-iii-9765g.jpg

Teritóriom pre nové, moderné Twingo s praktickou päťdverovou karosériou a vyšším posedom je jednoznačne mesto. Podľa toho sa aj tvári. Mimo mesto, najmä ak zafúka silnejší bočný vietor, ľahká predná časť „poletuje" vzduchom, takže neraz bolo potrebné korigovať priamy smer. Toto je však zanedbateľný detail. Oveľa významnejšie sú iné (pozitívne) charakteristiky: ostré brzdy, stabilita v zákrute, indikátor radenia prevodov, jemná zvuková signalizácia pri neúmyselnom opustení jazdného pruhu. Pribrzdenie vozidla stojaceho v stúpaní zabezpečí neviditeľný asistent pre rozjazd do kopca; ten je výdatným pomocníkom najmä pre menej skúsené šoférky. Aj dojazd 480 kilometrov na jednu nádrž paliva si zaslúži potlesk.

ren-twingo-iii-9772g.jpg

Všetky verzie Renaultu Twingo tretej generácie majú moderné bezpečnostné prvky. Spomeňme systém ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, elektronický stabilizačný systém ESC a systém kontroly trakcie ASR.
Palubný počítač má ovládanie na páčke stieračov; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním môžeme u tohto auta považovať za samozrejmosť.

twingo-iii-9642-g.jpg

Aby sme nezabudli, Renault Twingo III má ešte jednu výnimočnú vlastnosť: stopový priemer otáčania len 8,65 metra. Malý automobil sa tak otočí na veľmi malom priestore - doslova ako tanečnica okolo svojho partnera. Parkovanie teda nerobí žiadne problémy ani menej skúseným vodičom.

twingo-iii-9644-g.jpg

Twingo s motorom vzadu sa správa pri jazde ako motokára a môžete s ním v zákrute bez obáv jazdiť aj odvážnejšie - bez toho, aby ste sa dostali do šmyku. Podvozok výborne drží stopu, aj keď nerovnosti vozovky pocítite na sedadle pomerne výrazne. V každom prípade je s ním pekná zábava, ktorá pripomína zážitky na motokárovej dráhe.

twingo-iii-9646-g.jpg

Mimoriadne auto si zaslúži mimoriadny priestor, a tak je tento test obsiahlejší, než to býva na našom portáli zvykom. Ďakujeme vám, že ste si ho prečítali až do konca. Azda sa zhodneme, že nové Twingo je do mestskej premávky ako stvorené. My vám ho po týždni testovania vrelo odporúčame.

twingo-iii-9647-g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Renault Twingo 1,0 SCe

Objem motora (cm3) 999
Výkon (kW/k) 52/71
Krútiaci moment (Nm) 91
Max. rýchlosť (km/h) 151
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 14,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,5
(Skutočná spotreba pri teste 6,5)

Cena testovanej verzie 8 590 €
Najlacnejšia verzia 7 990 €

+ Výrazné plusy
Veľmi malý priemer otáčania
Praktická 5-dverová karoséria
Dojazd na jednu nádrž benzínu
- Najväčšie mínusy
Prístup k motoru až po odstránení krytu
Zahrievanie batožinového priestoru
Podvozok tlmí nerovnosti len čiastočne

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri