RedBull rýchlejší ako Ferrari aj Mercedes!
Kontakty so zvodidlami, defekty a dokonca aj uvoľnený kanál prerušovali voľné tréningy v Monaku.
Prvýkrát v sezóne sa v Monte Carle predstavila nová UltraSoft zmes Pirelli na ktorej si piloti hneď zašantili slušnými „purpurovými" časmi. Najrýchlejší Daniel Ricciardo vykrúžil čas 1:14,607s, čo bolo až o štyri desatiny rýchlejšie, ako vlaňajší čas polemana Hamiltona a len necelé dve desatiny pomalší, ako je Schumacherov rekord z roku 2004. A čo je zaujímavé, tak na tých najmäkších ultrasoftoch Ricciardo vydržal na trati až 21 kôl! Z toho teda môže byť celkom dobrá pneu-zápletka, samozrejme, ak nezaprší (čo situáciu ešte viacej zdramatizuje).
Mercedesy boli najrýchlejšie v dopoludňajšom tréningu, no popoludní už zatlačil na pílu RedBull, ktorý po testoch v Barcelone tvrdí, že nový motor Renault (skrytý pod názvom TAG Heuer) bude ešte silnejší. Prvýkrát ho plánujú nasadiť v Montreale.
Vráťme sa však do Monaka, kde sa za ideálnych poveternostných podmienok (slniečko a sucho) jazdili pohodové tréningy, nebyť priúzkych zvodidiel o ktoré sa viacerí piloti párkrát opreli a vyvolali žlté prerušenia. V závere prvého tréningu dokonca Rosberg nabehol na uvoľnený odtokový kryt kanálu a zrušil ľavé zadné koleso. Na troskách vzápätí poškodil auto aj Button a tri minúty pred koncom vyvesili červenú vlajku, aby zvyšok tréningu už zrušili.
Párkrát sa do prvej zákruty v St. Devote nevmestili Räikkonen, Hamilton aj Vettel, no zaobišlo sa to bez vážnejšieho poškodenia. Päť prerušení tréningu virtuálnym safety carom a nakoniec červená vlajka v závere FP1 jemne naznačujú, že v nedeľu to vôbec nemusí byť jednoduché. Stavať na stratégiu jednej zastávky sa nemusí vyplatiť. Navyše predpovede nevylučujú dážď.
Kvalifikácia v sobotu štartuje o štrnástej, rovnako ako nedeľňajšie preteky.