Rebelion porazil Toyotu!
V treťom podniku nového dvojročníka Majstrovstiev sveta vytrvalostných špeciálov (WEC), ktorý sa jazdil v čínskom Šanghaji, dostala továrenská Toyota na frak od súkromného tímu.
Len štvrtýkrát vo svojej osemročnej histórii v šampionáte WEC sa podarilo švajčiarskemu tímu Rebelion Racing poraziť továrenský tím a zvíťaziť. Posádka v zložení Bruno Senna (BRA), Gustavo Menezes (USA) a Norman Nato (FRA) na vozidle Rebelion R13 Gibson Triedy LMP1 dokázala maximálne využiť váhovú výhodu (Toyota po dvoch predošlých víťazstvách jazdila s hendikepom) a na rýchlej trati udržala súperov za sebou.
V Číne sa jazdilo na štyri hodiny a v cieli víťazná posádka švajčiarskeho tímu bola skôr o 66 sekúnd, než prvá toyota TS050 Hybrid s hviezdami ako Sebastien Buemi, Kazuki Nakajina a Brendon Harttley. Druhá toyota a Conwayom, Kobayashim a Lopezom došla so stratou celého kola na treťom mieste. Chlapci z japonskej značky sa trochu posťažovali na rýchle opotrebovanie pneumatík za pomalšími autami, no aj napriek porážke jasne vedú v obidvoch šampionátoch.
Priebežné poradie MS 2019-2020 v Pohári konštruktérov vedie Toyota (70 b.) pred Rebelionom (43 b.) a druhým súkromným tímom Team LNT (29 b.). V šampionáte posádok vedie trojica Hartley, Nakajima a Buemi (62 b.) pred kolegami Lopezom, Kobayashim a Conwayom (59 b.). Víťazná posádka zo Šanghaja je na treťom mieste so 43 bodmi.
Ešte tento rok sa budú jazdiť štvrté preteky sezóny v Bahrajne (12.-14.decembra), aby sa zvyšok potom mohol odjazdiť v prvom polroku 2020 s veľkým júnovým finále v Le Mans.
4 Hours of Shanghai 2019 :
1. #1 Rebellion (Senna/Menezes/Nato) 125 kôl
2. #8 TOYOTA GAZOO Racing +1min 6.984s
3. #7 TOYOTA GAZOO Racing +1 kolo
4. #5 Ginetta (King/Hanley/Orudzhev) +1 kolo
5. #6 Ginetta (Robertson/Simpson/Smith) +2 kolá
6. #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +4 kolá
...