Rallye Gemer-Spiš 1999

Dátum konania: 20. augusta 1999
Štatút súťaže: majstrovstvá SR - koef.2
Dĺžka trate: 215,18 km
Počet rýchlostných skúšok: 10 (+ neklasifikovaný prológ)
Dĺžka rýchlostnych skušok: 84,32 km
Charakter rýchlostných skúšok: 59% asfalt, 41% šotolina
Počet štartujúcich posádok: 29
Počet klasifikovaných v cieli: 20
Počasie: sucho, slnečno
Dobšinskí organizátori, resp. lepšie povedané organizátor, známy nadšenec pre rely Albert Lipták, využívajúc všetky prostriedky, dosiahol nakoniec prehodnotenie už prideleného koeficientu 2 na jednu súťaž, a tak v Dobšinej a Levoči sa išli dve samostatné rely s rovnakým koeficientom 2.
Už pri odsúhlasení takéhoto neštandartného riešenia bolo množstvo pochýb, ktoré sa v plnej nahote prejavili pri príprave a v celom priebehu týchto dvoch rely.
Kraj okolo Dobšinej je na dnešné pomery „zem zasľúbená pre rely" a to hlavne množstvom veľmi pekných a náročných tratí RS. Bola by nesmierna škoda, aby sa tu nevyužil potenciál mimoriadne zapálených organizátorov. Bohužiaľ ale predpisy pre organizovanie a hlavne zabezpečenie bezpečnosti pri rely sa nevydávajú v Dobšinej, ale vo FIA v Paríži a prostredníctvom SAMŠu sa aplikujú aj na Slovensku. Akýkoľvek iný výklad je neprijateľný, nepriechodný a ohrozuje samotné rely všeobecne, nehovoriac o posádkach a divákoch!
Trochu netypický úvod, no nemôžem ináč. Namiesto očakávaného pekného športového zážitku sa všetci zainteresovaní počas dvoch dní strachovali o to, ako to nakoniec dopadne. A dopadlo to, neuveriteľnou náhodou, našťastie celkom dobre. Nikomu sa nič nestalo. Ale dokedy?
V piatok 20.8.1999 na 215 km trati s 10 RS o dĺžke 85 km (60% asfalt, 40% šotolina) odštartovala v Dobšinej prvá z dvoch rely pod názvom Gemer-Spiš. Bol to skoro podobný malý zázrak ako v Revúcej, keď týždeň pred súťažou jazdci márne zháňali propozície a prihlášky, keď tri dni pred súťažou ešte ani rozhodcovia (ŠK, časomerači) neboli pozvaní a keď dva týždne pred súťažou nebola ešte schválená trať ! Ale v Dobšinej sa dá nemožné za jeden deň a zázraky na počkanie.
KONEČNÉ PORADIE Rallye Gemer - Spiš
1. Igor Suško - Emil Horniaček SK/PL AMK Transpetrol Toyota Celica GT4 A8
2. Michal Gargulák - Jiří Malčík CZ Slovnaft Rally Team Mitsubishi Carisma GT N4 +0:08,3 min.
3. Stanislav Chovanec - Karel Holáň CZ Matador Rally Team Ford Escort Cosworth A8 +0:20,2 min.
4. Bedřich Haberman - Ivan Hadžia SK Styllex Tuning B.E.I.V. Ford Escort WRC A8 +3:37,2 min.
5. Jozef Béreš - Vojtech Bodon SK AMK Transpetrol Mazda 323 4WD A8 +5:28,3 min.
6. Miroslav Krupko - Róbert Baran SK Qalt Racing Team Škoda Octavia A7 +5:54,5 min.
7. Alexander Štefuca - Michal Karpat SK AMK Transpetrol Ford Escort Cosworth N4 +7:05,1 min.
8. Adrian Mrozek - Vladimír Kováč SK Haberman Racing Ford Escort Cosworth N4 +7:54,5 min.
9. Peter Gavlák - Vladimír Hruška SK Motosport Racing Team Volkswagen Polo 16V A5 +8:44,0 min.
10.Peter Škultéty - Viliam Škultéty SK Škultéty Peugeot 306 S 16 A7 +9:31,3 min.
Fotogaléria Rallye Gemer-Spiš 1999
Rallye Transpetrol Senica 1999 - konfrontácia slovenských jazdcov so zahraničím
Fotogaléria Rallye Transpetrol Senica 1999
Rallye Košice 1999 na jedničku
Fotogaléria Rallye Košice 1999
Rallye Prešov 1999 - stále vzostupný trend
Fotogaléria Rallye Prešov 1999
Tauris Rallye Revúca 1999 - nepresvedčivý debut
Fotogaléria Tauris Rallye Revúca 1999
Rok 1999 bol v znamení súboja Chovanca so Suškom
Diskusia k článku
Najnovšie galérie






























