Rally TT Vodafone Estoril-Portimão-Marrakech: 8. etapa
Pod horúcim marockým slnkom sa v Marakéši skončilo dobrodružstvo nazvané Rally TT Vodafone Estoril-Portimão-Marrakech. Po týždni intenzívnych súbojov sa až v poslednej etape definitívne rozhodlo o víťazstve Leonida Novického. Uznanie si zaslúži aj Filipe Campos, pri svojom africkom debute do poslednej chvíle bojoval o víťazstvo.
„Som veľmi šťastný, okrem víťazstva v súťaži som v predstihu získal aj Svetový pohár. Organizátorom treba pogratulovať, náročné etapy v Portugalsku aj v Maroku boli skvele pripravené," zhrnul svoje dojmy pred vyhlásením výsledkov víťaz Leonid Novickij.
Filipe Campos, úradujúci portugalský šampión, by sotva mohol byť spokojnejší. Na domácej pôde získal maximálny bodový prídel, v Maroku sa nevzdával šance na celkové víťazstvo. „Výsledok je lepší ako sme mohli vôbec čakať. Darilo sa nám lepšie ako sme predpokladali, niekedy až príliš. Každý deň sme sa učili navigovať a čítať terén, v porovnaní s ostatnými nám chýbajú len skúsenosti," povedal Campos po tom, čo v posledný deň súťaže vyhral svoju prvú africkú etapu.
Tretí Eric Vigouroux bol tiež spokojný s predvedeným výkonom. „S BMW v súťaži je toto naša pozícia. V Portugalsku sme mali problém s prevodovkou, do Afriky sme prišli s len malou stratou na čelo klasifikácie. Darilo sa mi jazdiť medzi troma najrýchlejšími a momentálne som v Svetovom pohári na čele hodnotenia vozidiel s jednou poháňanou nápravou. V septembri prídem do Egypta a pokúsim sa vyhrať titul," uviedol pilot atraktívneho Chevroletu.
Štvrtý Ricardo Leal dos Santos bol veľmi blízko zisku tretieho miesta, za Vigourouxom zaostal o trinásť a pol minúty. „Nepodarilo sa nám splniť stanovený cieľ, skončiť na pódiu, aj tak sme šťastní. Rozdiel v našich autách je veľký, napríklad na dvadsiatich kilometroch bol Vigouroux rýchlejší o päť minút! Problémy s brzdami v Portugalsku prerástli do problémov s tlmičmi v Maroku," hodnotil druhý najúspešnejší Portugalčan.
Na piatom mieste skončil Pierre Lachaume, najlepší z piatich Bowlerov v cieli. Deviaty José Pereira za sebou nechal dvojicu súperov na vozoch Mazda a desiaty Nuno Matos bol jediný zástupca triedy T2, ktorý sa odhodlal ísť do Afriky a jej nástrahy úspešne pokoril.
Konečné poradie:
1. Leonid Novickij / Andreas Schulz BMW X3 CC 21h 06m 10s
2. Filipe Campos / Jaime Baptista BMW X3 CC + 6m 37s
3. Eric Vigouroux / Alexndre Winocq Chevrolet Silverado + 1h 04m 50s
4. Ricardo Leal dos Santos / Paulo Fiúza BMW X5 + 1h 18m 29s
5. Pierre Lachaume / Jean Brucy BMW X3 CC + 3h 03m 18s
V záverečnom dejstve Rally TT Vodafone Estoril-Portimão-Marrakech zaznamenal Hélder Rodrigues svoj najhorší etapový výsledok. Ani šieste miesto ho však nezastavilo na ceste k veľkému víťazstvu. Poslednú RS, rovnako ako tú celkom prvú, symbolicky vyhral Luís Correia a zavŕšil prvú lekciu svojej cross country výuky.
„Z výsledku som nadšený. Súťaž bola ťažká, náročná z hľadiska navigácie, nemal som však žiadne technické problémy a aj marocké horúčavy som znášal dobre. Myslím, že kategória motocyklov má v tejto súťaži pred sebou veľkú budúcnosť," povedal víťaz Rodrigues.
Rovnaký názor má aj druhý Rúben Faria, víťaz triedy veľkých motocyklov (nad 450cc). Pôvodne mal štartovať ako nosič vody pre dakarského víťaza Cyrila Despresa, pri jeho neúčasti nebol viazaný žiadnou réžiou. Počas celej rally sa držal na dohľad Rodriguesa, rozhodujúcu stratu zo šiestej etapy však úplne eliminovať nedokázal.
Aj posledný stupienok na pódiu obsadil portugalský jazdec, konkrétne Paulo Gonçalves. Jeho výkon sa zlepšoval každou etapou a nebyť technických problémov z prvej etapy, mohol pomýšľať aj na lepší výsledok. Štvrté miesto nie je na zahodenie, od Davida Casteua sa však predsa len čaká trochu viac. Do vedenia sa nakrátko dostal hneď po prvej africkej etape, z optimálneho tempa však vypadol hneď v tej ďalšej kvôli technickým problémom a do čela sa už vrátiť nedokázal.
Konečné poradie:
1. Hélder Rodrigues Yamaha WR 450 23h 01m 13s
2. Rúben Faria KTM 690 Rally + 7m 22s
3. Paulo Gonçalves BMW G 450 X + 31m 33s
4. David Casteu Sherco 450 Rallye + 32m 14s
5. Frans Verhoeven BMW G 450 X + 1h 42m 01s