Tríbečská rely odštartovala
Po dlhých 24 rokoch centrum Topoľčian opäť zalial rev pretekárskych motorov. Pred Spoločenským domom dnes slávnostne odštartoval dvanásty ročník Rally Tríbeč. Štartovou rampou prešlo 39 posádok jazdiacich v majstrovstvách Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011, a ďalších 25 účastníkov Slovenského Rally Pohára.
Najväčšieho potlesku od prítomných divákov sa dočkali domáce posádky - Dezider a Milan Krajčovičovci so Škodou 130 LR/B a Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom v kokpite Mitsubishi Lancer WRC 05. Slovensko-český tandem patrí medzi najväčších favoritov na absolútne víťazstvo. Bude sa však musieť vysporiadať s dlhým radom silných konkurentov, na čele s úradujúcimi majstrami republiky Jozefom Bérešom jun. a Róbertom Mullerom (Škoda Fabia S2000). Zabudnúť na neúspech z predošlej Rally Prešov chcú Poliaci Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom, ktorí opäť osedlali pekný Ford Focus WRC 08.
Igor Drotár je jedným z mála jazdcov na štarte XII. Rally Tríbeč, ktorí v Topoľčanoch štartovali aj pred takmer štvrťstoročím. Či mu to pomôže v boji o víťazstvo, sa dozvieme zajtra. Isté je, že Igora v kokpite Subaru Impreza S12B WRC doplnil ostrieľaný Vladimír Bánoci.
Zoznam zahraničných favorizovaných posádok otvára už spomenutý Grzyb. S vozidlom najvyššej špecifikácie WRC, konkrétne so Škodou Fabia WRC, odštartovali aj Česi Karel Trněný s Václavom Pritzlom. Maďari András Hadik s Istvánom Juhászom, Poliaci Wojtek Chuchala s Kamilom Hellerom, ktorí v Prešove príjemne prekvapili svojou rýchlosťou, a Česi Jaromír Tomaštík s Markétou Filákovou sa budú usilovať o prvenstvo medzi produkčnými vozidlami (trieda 3). Priebežní lídri slovenského šampionátu v tomto hodnotení - Radovan Mozner a Peter Vejačka - sa teda budú musieť poriadne obracať. Navyše, všetky štyri posádky štartujú na vozidlách Subaru Impreza, hoci odlišných evolúcií.
Svoju tohtoročnú premiéru na slovenských tratiach v Topoľčanoch absolvujú bratia Lapdavskí s Peugeotom 207 S2000 alebo Martin Vaško s Ivanom Kissom na Mitsubishi Lancer Evo IX. Po dlhom čase si do kokpitu súťažného auta sadol Peter Gavlák, hoci tentoraz netradične, na sedadlo spolujazdca vedľa Ivana Mutňanského (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Topoľčianske podujatie prilákalo aj jazdcov z iných odvetví motoristického športu. Rely si prišiel vyskúšať Martin Koiš. Naviguje ho Miroslav Reľovský a spoločne osedlali Ford Fiesta R2. Na kopcoch i okruhoch sme v ostatnom čase zvykli vídať Jána Miloňa. Na Rally Tríbeč sa vybral s Pavlom Katerinčinom a Škodou Fabia WRC.
Podujatie síce odštartovalo už dnes, v piatok, no ostré súboje o čas prídu na rad až zajtra. Na účastníkov majstrovstiev Slovenska čaká trať s celkovou dĺžkou 327,5 kilometra, z nich 83,5 km tvorí deväť rýchlostných skúšok. Harmonogram obsahuje tri úseky: RS Topoľčianská (6,0 km), RS Uhrovecká (8,55 km) a RS Tríbečská (13,3 km). Každý z nich posádky absolvujú trikrát.
Pre posádky jazdiace v Slovenskom Rally Pohári je pripravená skrátená trať. Meria 150,35 kilometra (z nich je 33,85 km meraných) a obsahuje dva prejazdy skúškou Topoľčianská a po jednom prejazde testami Uhrovecká a Tríbečská.
Tlačové stredisko, Rally Tríbeč