Radosť pre Solberga, ďalšia nula pre Latvalu
Zmiešané pocity musí mať po Rally Mexeco továrenský tím Fordu. Oboch jazdcov tomto tímu na začiatku rally postihli po dva defekty a tak strávili väčšinu súťaže doháňaním svojej straty na súperov, v čom sa im veľmi dobre darilo. Podujatie nakoniec ale skončilo šťastne len pre Pettera Solberga, Jari-Matti Latvala v posledný deň rally havaroval.
„Moja rýchlosť počas celej rally bola veľmi dobrá a po celú dobu som sa moje časy na jednotlivých rýchlostných skúškach pohybovali na čelných priečkach. Som trošku sklamaný z nešťastia, ktoré počas rally postihlo mňa i Jariho-Mattiho, ale auto bolo celý víkend fantastické. Tím pred rally spravil veľmi dobré vylepšenia a to mi dovolilo byť konzistentne rýchly od začiatku podujatia", hovorí Petter Solberg, ktorý nakoniec na Rally Mexico obsadil tretie miesto a doplnil na pódiu Sébastiena Loeba a Mikka Hirvonena z továrenského tímu Citroenu.
Okrem bodov za tretie miesto si Petter Solberg z Mexika odváža i tri bonusové body za víťazstvo v Power Stage. Solberg je celkovo v zisku bonusových bodov z Power Stage momentálne druhým najlepším - v tejto sezóne na zatiaľ troch záverečných bodovaných rýchlostných skúškach dokázal získať už päť bodov. Lepšie je na tom len Sébastien Loeb s bodmi ôsmimi. „Skutočne som chcel veľmi vyhrať Power Stage, pretože bonusové body sú pre vývoj celého šampionátu veľmi dôležité. Tri extra body znamenajú, že si z Mexika odnášam rovnaký počet bodov ako jazdec na druhom mieste, takže je to teda ako keby som skončilo miesto vyššie. S Fiestou mám za sebou tri úvodné rally, ktoré sa konali na troch rôznych povrchoch a na každom som sa cítil skutočne dobre, takže si verím i pre ďalšie pokračovanie sezóny", doplnil svoje vyjadrenie mladší a úspešnejší z bratov Solbergovcov.
Jari-Matti Latvala sa síce v prvý deň rally dostal do vedenia, ale potom trafil kameň a postihli ho dva defekty. Následne síce predviedol výbornú jazdu a vyšplhal sa až na tretie miesto celkovo, ale dve rýchlostné skúšky pred koncom havaroval a z pódia a zisku veľkého počtu bodov nakoniec nebolo nič. „Išiel som do rýchlej pravotočivej zákruty, za ktorou nasledovala kombinácia ľavej a pravej zákruty. Z diaľky som videl auto Jevgenija Novikova, ktoré ležalo na streche a vypadalo, že je na okraji trate. Silno som zabrzdil, auto skĺzlo po svahu a šlo cez strechu, aby nakoniec dopadlo opäť na trať. Myslím, že cez strechu sme šli dvakrát. Náraz spôsobil defekt ľavej prednej pneumatiky, ktorú sme vymenili a pomaly pokračovali až do cieľa rýchlostnej skúšky", popisuje okolnosti svojej havárie Jari-Matti Latvala.
Bohužiaľ týmto smola pre Latvalu neskončila - nakoniec v rally nemohol pokračovať kvôli tomu, že mal poškodený ochranný rám: „Došli sme na dotankovanie, kde si jeden z usporiadateľov FIA všimol, že v ochrannom ráme na mojej strane je menšia priehlbina. Potom sme pokračovali na štart ďalšej rýchlostnej skúšky, kde nás tento úradník informoval, že tento fakt musel nahlásiť riaditeľovi podujatia. Chcel som pokračovať, pretože tá priehlbina bola skutočne malá, ale usporiadatelia ohodnotili ochranný rám ako nie bezpečný a tak som musel skončiť. Som extrémne sklamaný, ale musím to hodiť za hlavu a sústrediť sa na ďalšie podujatie", hovorí Latvala, ktorého skóre v tomto roku je zatiaľ dve DNF a jedno víťazstvo.
Situácia v továrenskom tíme Fordu je momentálne nasledovná - Jari-Matti Latvala, ktorý je pre tento rok jednotkou tímu má na svojom konte 26 bodov a paradoxne dvojka tímu Petter Solberg je na tom so ziskom 47 bodov o 21 bodov lepšie. Pre ilustráciu len doplňme, že vedúci jazdec priebežného hodnotenia Sébastien Loeb stihol počas tejto sezóny nazbierať bodov už 66.