Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Rádiokomunikácia opäť uvoľnená

Saturday, 30. 07. 2016 - 07:12, Ľuboš Kašický   

Rádiokomunikácia opäť uvoľnená

Hockenheim zatiaľ veľa vzrušenia na trati ešte nepriniesol, no zato v zákulisí sa riešili dôležité veci.

Sprísnenie pravidla 27.1. o rádiovej komunikácii, ktoré priniesla táto sezóna, sa v posledných týždňoch dosť pretriasalo a Nico Rosberg dokonca preto prišiel o cenné body v hre o titul. Aj preto to bol jeden z bodov, ktoré na svojom zasadaní na Hockenheime riešila Strategická skupina (pozn. Strategická skupina je zložená zo zástupcov šiestich najsilnejších tímov, Bernie Ecclestona a Jeana Todta).

rb-aeroscreen.jpg

Okrem uvoľnenia rádiovej komunikácie, ktoré vstupuje do platnosti už tento víkend (pozn. na žiadosť tímov a držiteľov komerčných práv sa bude brať liberálnejšie od okamihu štartu) sa od novej sezóny znova bude aj za mokra štartovať bez safety caru, teda s pevným štartom.

ferrari-halo-kokpit-1.jpg

Vážnou témou je ochrana hlavy, ktorá mala pôvodne vstúpiť do platnosti už v nasledujúcej sezóne. Nakoniec sa však tak nestane. FIA uvádza, že štart sezóny 2017 je priskoro a nie je dosť času, aby sa realizovali a analyzovali všetky testy. Zdalo sa, že verziou bude „Halo kokpit", ktorý testuje Ferrari, no bez šance stále nie je ani redbulácke riešenie Aerosreenu.

Predsedovi GPDA (asociácie pilotov F1) sa odloženie realizácie príliš nepáči, no nie všetci piloti majú rovnaký názor. Starší sú jednoznačne za, no mladší tento myšlienke veľmi nefandia.

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri