Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Rábaköz Kupa

Thursday, 14. 05. 2009 - 22:03, Michal Kostka   

Rábaköz KupaLen pár desiatok kilometrov od slovenských a rakúskych hraníc, v blízkosti mesta Kapuvár, sa odohrala druhá súťaž maďarského šampionátu. Na štarte sa objavilo dvadsať dva automobilov, drvivá väčšina z nich, presne osemnásť, bola prihlásená v triede T1. Medzi nimi nechýbal ani víťaz úvodného podniku Balázs Szalay (Opel Antara RR), úradujúci domáci majster Lászlo Palik (Nissan Navara), víťaz minuloročnej Baja Slovakia Károly Fazekas (BMW X5), či dvojica českých pilotov štartujúcich s maďarskou licenciou Miroslav Zapletal (Mitsubishi L200 Strakar) a Zdeněk Pořízek (BMW X5 CC).

V triede sériových vozidiel T2 sa objavila jediná Toyota LC 120 pražského Off Road Centra a narobila technikom MNASZ-u (Maďarská národná automobilová federácia) poriadne vrásky. V Maďarsku by ste vozy triedy T2 hľadali márne, rovnako ako technikov schopných ich bez problémov prevziať. Vďaka neoblomnosti posádky sa však podarilo prekonať túto nečakanú prvú prekážku. Zvyšné tri vozidlá štartovali v triede H a aj tu mala Česká republika zastúpenie vďaka Petrovi Vaculíkovi (Kia Sportage).

Michal Kostka;img_6556.jpg

Aby bolo štartové pole kompletné, treba spomenúť aj päticu domácich jazdcov na quadoch a ďalšiu trojicu sedlajúcu motocykle rôznych značiek, medzi ktorými vynikal Zoltán Ács na staručkej Yamahe XT 500.

Na Hlavnom námestí uprostred Kapuváru vyrástlo mini pódium na ktorom sa s prichádzajúcim večerom prezentovali všetky štartujúce posádky. Stovky prítomných divákov potleskom povzbudili každého súťažiaceho, najviac samozrejme svojich domácich favoritov. Znepokojivý však bol pohľad na Balázsa Szalaya; aby sa na pódium vôbec dostal, musel ho roztiahnuť Károly Fazekas.

V sobotu o deviatej hodine rannej sa za prvým štartujúcim zdvihol oblak prachu a stal sa charakteristickým prvkom celého víkendu. Mimoriadne teplé a slnečné počasie prilákalo do vhodne vybraných a ľahko dostupných diváckych miest mnoho fanúšikov a zvedavcov. Už pri prvom meranom úseku boli svedkami menších či väčších drám a osobných sklamaní. Károly Fazekas kvôli zničenej polosi prvý úsek nedokončil a s inkasovanou penalizáciou už na dobré umiestnenie nemohol pomýšľať. Imre Fodor (Mitsubishi Pajero) si zopakoval „váľanie sudov“ z prvého štartu sezóny, čas stratil nielen vracaním auta späť na kolesá, ale aj následnou jazdou tempom priam slimačím.

Michal Kostka;img_7177.jpg

To Mirek Zapletal s navigátorom Tomášom Ouředníčkom sa traťou prehnali bez najmenšieho zaváhania, hoci im život znepríjemnil nefungujúci tripmaster (zariadenie zobrazujúce odjazdenú vzdialenosť). V druhom meranom úseku sa aj vďaka nepresnému roadbooku blúdilo a nevyhol sa tomu ani Mirek. Výsledok - strata cez tri minúty a šieste miesto. Ďalšie dve špeciálky však vyhral a úplne zaslúžene nocoval na prvom mieste. Tímový kolega Zdeněk Pořízek prišiel taktiež bojovať o vavríny, prvý úsek však po defekte dokončil len na ráfku. V ďalších dvoch získal dve druhé miesta a posledný úsek ukončil tretím najlepším časom. Nepríjemným dôsledkom defektu z prvej špeciálky bola tridsať minútová penalizácia za prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti v obývanej oblasti a pokles na desiatu priečku.

Na predpísanú „tridsiatku“ organizátori striktne dbali a podobne odmenili aj ďalšie posádky. Medzi nimi aj jediných účastnikov triedy T2, posádku Jiří Janeček-Viktor Chytka. Trať pripravená primárne pre vozy triedy T1 bola pre ich vozidlo príliš rozbitá, napriek tomu dokázali jazdiť konštantné časy približne desať minút za víťazom. Lászlo Palik síce žiadny meraný úsek nevyhral, po prvom dni mu ale patrila druhá priečka, pred rally jazdcom Erikom Kordom (Nissan Navara). Na štvorke figurovala vojenská posádka Zoltán Bálint-Barnabás Honfi (Nissan Navara), ich výkon patril k najväčším prekvapeniam súťaže. Vozidlo servisované v Palikovom tíme viedli precízne a rýchlo, ich jazda bola pastvou pre oči.

Michal Kostka;img_6937.jpg

V nedeľu bolo štartové pole chudobnejšie o pár domácich posádok. Balázs Szalay, Imre Fodor, Szilveszter Kéry (Land Rover Discovery), Attila Gábor (Nissan Pathfinder) a z triedy H aj Attila Pócsföldi (Mitsubishi Pajero) trávili tretí deň súťaže už len v pozícii divákov. Ostatní sa museli popasovať s ďalšími troma meranými úsekmi, ktoré sa jazdili na rovnakých tratiach ako v sobotu, ale v opačnom smere. Všetky tri úseky sa stali korisťou dřevohostických jazdcov, dvakrát bol najrýchlejší Mirek Zapletal, na šiestej špeciálke ho nahradil Zdeněk Pořízek. V celkovom súčte časov sa kvôli penalizácii nedokázal Pořízek dostať vyššie ako na osmičku, Zapletal sa však mohol na záver víkendu tešiť z prvého miesta v súťaži a tiež z priebežného vedenia v maďarskom šampionáte.

Po piatej špeciálke odstúpil Márton Kristóf (Nissan Pickup), rovnaký osud takmer postihol aj sympatickú vojenskú posádku tímu Honvéd Dream Team. Svoj Nissan poslali len pár sto metrov za diváckou zónou na bok, ochotní fanúškovia ich však rýchlo dostali späť na „všetky štyri“. Zhruba päťminútová strata ich pripravila o jednu pozíciu a súťaž dokončili na piatom mieste. Štvrtý bol pomerne prekvapujúco Zsolt Murczin (Mitsubishi L200), na trojku sa svojím dravým rally štýlom dostal Erik Korda. Lászlo Palik skončil rovnako ako na Bomba Enrgy Drink Kupa hneď za Zapletalom, tentoraz teda na druhom mieste. Rovnaká priečka mu patrí aj v šampionáte.

Michal Kostka;img_7331.jpg

V triede T2 súťažila jediná posádka iba medzi sebou, Jiří Janeček a Viktor Chytka sa striedali za volantom a skúšali rôzne varianty navigácie a riadenia. Celkovo uzatvárali prvú desiatku. V triede H sa po väčšinu súťaže na čele držala česká posádka Petr Vaculík-Jan Malý, pre poruchu spojky sa však rozhodli neabsolvovať posledný meraný úsek súťaže, následná penalizácia ich o prvenstvo pripravila. Pohár pre víťaza tak padol do lona jednému z troch Oplov Antara s rodinnou posádkou Mátyás Somfai-Imre Somfai. Kým súťaž quadov dokončili štyria jazdci z piatich, v kategórii motocyklov sa do cieľa dostal len jeden.

Maďarský päťdielny šampionát pokračuje treťou súťažou Eurocarpatica Kupa v Rumunsku v termíne 12.-14. júna.

Celkové výsledky:

Automobily:
1. Zapletal-Ouředníček  (Mitsubishi Strakar)  04:01:02
2. Palik-Darázsi  (Nissan Navara)  +00:03:31
3. Korda-Tóth  (Nissan Pickup)  +00:11:34
4. Murczin-Hujber  (Mitsubishi L200)  +00:16:44
5. Bálint-Honfi  (Nissan Navara)  +00:20:56
6. Varga-Pocseg  (Nissan Navara)  +00:21:55
7. Liszi-Liszi  (Mitsubishi Pajero)  +00:34:14
8. Pořízek-Sýkora  (BMW X5 CC)  +00:38:43
9. Rónai-Galambos  (Opel Antara RR)  +01:29:24
10. Janeček-Chytka  (Toyota LC120)  +01:36:26   (1. v triede T2)
11. Danner-Rieger  (Puch G320)  +01:39:03
12. Fazekas-Horn  (BMW X5)  +05:01:03
13. Lukács-Szegedi  (G Proto EVO)  +06:09:10
14. Apáthy-Morvai  (Nissan Navara)  +07:27:11

Trieda H:
1. Somfai-Somfai  (Opel Antara)  07:39:40
2. Vaculík-Malý  (Kia Sportage)  +01:18:13

Motocykle / Quady:
1. László Szabó  (Bombardier)   05:11:47
2. Tamás Mészöly  (Polaris)  +00:08:36
3. István Nagy  (KTM)  +00:37:47  (1. v triede motocyklov)
4. Zoltán Hangodi  (Yamaha Raptor)  +00:41:48
5. Róbert Nyeste  (Bombardier)  +06:59:10

foto: autor





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri