Praga R1 sa v pretekoch Supercar Challenge nestratila
* Pragu R1 si v ostrých pretekoch vyskúšal aj Štefan Rosina
* napriek výkonnejšej konkurencii je Praga R1 konkurencieschopná
* základný atribút pretekárskeho auta - spoľahlivosť - je splnený
Po štvrtkovej premiére Praga R1 určenej pre médiá prišiel na rad skutočný krst ohňom. Praga Cars totiž do obľúbenej série pretekov Supercar Challenge nasadila v kategórii superlights štyri autá novej generácie R1. Už samotné jazdecké obsadenie bolo veľmi zaujímavé, až vzrušujúce. V kokpite úplne nového česko-slovenského okruhového špeciálu sa totiž v prvých ostrých pretekoch objavili mená ako Štefan Rosina, Leo Hrobárek, Simon Wagner a holandský piltot Danny van Dongen. Najväčšou otázkou víkendu bola trvácnosť a spoľahlivosť. Presne podľa známeho sloganu: To win the race you have to finish first.
Praga R1 drží krok aj s výkonnejšou konkurenciou
Konkurencia v triede superlights je mimoriadne náročná, až neférová. Okruhové špeciály totiž Radical v rovnakých pretekoch nasadil nie len 4-valcové modely SR3 RS s výkonom 265 k, ale aj V8 verzie SR8 s výkonom až 430 k. Pri len mierne vyššej hmotnosti je to na pretekárskej trati v oboch prípadoch ohromný rozdiel. Bojovníci v R1 napriek ohromnej nevýhode na zloženie zbraní už pred bitkou ani len nepomysleli. Práve naopak, dokázali sa nabudiť, keďže za súperov nemali len spomínané špeciály, ale aj seba navzájom. Každý sa chcel v sedačke R1 blisnúť ako najrýchlejší.
Už kvalifikácia do prvých pretekov naznačila, že Praga R1 napriek ohromnej výkonovej nevýhode dokáže s Radicalmi na trati súperiť. Tím tvorený jazdcami Danny van Dongen/Tom Cole dokázal získať s časom 2:07,119 slušné 4. miesto z 9 nasadených áut Praga Cup.
Štefan Rosina pri pretekárskej premiére Praga R1
Prvé sobotné preteky vyhral v rámci hodnotenia Praga Cup Štefan Rosina. V celkovom hodnotení tejto triedy skončil na slušnom 4. mieste s rovnakým počtom 19 kôl ako víťaz. Druhé sobotné preteky sa v rámci Praga Cupu podarilo vyhrať jazdcom Dannymu van Dongenovi a Tomovi Coleovi pred Štefanom Rosinom. V celkovom podarí si však pohoršili 5. a 6. miestom. V nedeľu sa najlepšie darilo jazdcom Leo Hrobárek/Simon Wagner, ktorí zvíťazili medzi vozidlami Praga R1 a v celkovom hodnotení získali skvelé 3. miesto. Mladý talent Leo Hrobárek pracuje aj ako inštruktor racingovej akadémie Race4Slovakia, kde absolventom odovzdáva vedomosti a skúsenosti z jazdy na okruhu.
Príkladná spoľahlivosť
Ako bolo v úvode spomenuté, pre výrobcu Praga Cars bolo najdôležitejšie zistiť trvácnosť a spoľahlivosť nového typu R1. Všetky tri preteky v priebehu dvoch dní dopadli v tomto smere na výbornú, dokončili ich všetky autá. Úsmevným a povzbudivým faktom pre všetkých jazdcov bola skvelá vyrovnanosť, ktorá dala príležitosť v rámci hodnotenia Praga Cup vyhrať obom testovacím jazdcom a tiež žijúcej legende Štefanovi Rosinovi napriek tomu, že v tomto aute sedel vôbec prvýkrát.
Video z tréningu na SlovakiaRingu
PRAGA Racing Holding je komplexný pretekársky program od racingovej školy pre verejnosť Race4Slovakia, cez prípravu mladých talentov motoršportu New Praga Generation, výrobu špičkových motokár až po produkciu dospelých pretekárskych áut.