Pohárobranie Slovak National Hillclimb Teamu na Jankovom vŕšku
Slovak National Hillclimb Team hlási ďalšie úspešné podujatie. Z Autopola Jankov vŕšok 2015 si jednotliví členovia tímu odniesli množstvo ocenení.
Štvorica mušketierov hlásajúcich sa k Slovak National Hillclimb Teamu nechýbala ani na štarte jedenásteho a dvanásteho podujatia zaradeného do seriálu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2015.
Púchovčana Petra Jureňu divákom pretekov automobilov do vrchu určite predstavovať netreba. V tomto športe je už viac ako dvadsať rokov, pričom za ten čas si siahol na niekoľko domácich, ale aj európskych titulov. Na Jankovom vŕšku štartoval prvýkrát už v roku 1995, takže tunajšiu trať naozaj dôverne pozná, čo dokázal aj v rámci tohtoročných pretekov s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX v rámci Autopola Jankov vŕšok 2015 dvojitým víťazstvom v skupine A, triede A+2000. V nedeľu k tomu pridal aj druhé miesto v rámci divízie 2 v Zóne strednej Európy. „Na Jankovom vŕšku sú preteky každý rok super. Organizuje to tu už roky partia, ktorá tomu rozumie a robí to dobre. So svojim výkonom som spokojný, akurát v nedeľu na prvú súťažnú jazdu som trochu zle volil pneumatiky, ale v druhej som všetko dobehol," opísal svoje pocity po podujatí Peter Jureňa.
Šéfom v Slovak National Hillclimb Teame je jednoznačne Peter Ambrúz. Aj na Jankovom vŕšku, okrem vlastného pretekania, z pozície Predsedu komisie PAV SAMŠ, pozorne sledoval aj prípravu pretekov po organizačnej stránke. Popri všetkých povinnostiach sa mu aj na trati po oba dva dni spoločne s vozidlom Vauxhall Vectra ST darilo dosahovať výborné časy. „Samozrejme, odkedy zastávam funkciu predsedu komisie PAV na pretekoch musím riešiť aj iné ako jazdecké povinnosti. Ale už som si zvykol a dokážem sa aj pri kope iných starostí na samotnú jazdu vždy poriadne sústrediť. V rámci pretekov sa mi podarilo po oba dva dni vyhrať triedu E1-2000, v skupine E1 to bolo v sobotu štvrté a v nedeľu piate miesto a podarilo sa mi navyše vybojovať aj body v Zóne strednej Európy. Som spokojný," doplnil Peter Ambrúz.
Tretí do partie Slovak National Hillclimb Teamu je Peter Florek. Toho diváci aj na Jankovom vŕšku, rovnako ako na všetkých podujatiach doteraz, mali možnosť sledovať s Nissanom 350Z. Výsledkom bolo dva krát druhé miesto v triede E1+2000/2WD.
Posledným jazdcom tímu, ktorý sa v rámci Autopola Jankov vŕšok v tíme predstavil bol Sergej Škarpíšek. Ten sa na štart premiérovo postavil s vozidlom Opel Calibra 16V, pričom sa mu podarilo vyskúšať záchranné zložky organizátora už v prvej ostrej jazde v sobotu popoludní, keď auto najskôr šuchol o zvodidlá a následne musel odstaviť na trati s poruchou prednej, ale aj zadnej nápravy. Po oprave v nedeľu do pretekov opäť nastúpil, no na dosahovaných časoch bolo jasne vidieť, že s týmto autom sa ešte musí Sergio poriadne zžiť.
Po podujatí na Jankovom vŕšku čakajú na členov Slovak National Hillclimb Teamu už o dva týždne preteky v Bosnianskom meste Cazin, ktoré sú rovnako započítavané do seriálu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2015. Ako sa im tu bude dariť Vás budeme opäť informovať.
Slovak National Hillclimb Team, Miro Majláth