Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Pohárobranie L Racingu z Oždianskych serpentín

Monday, 13. 05. 2013 - 13:35, Miroslav Majláth   

Pohárobranie L Racingu z Oždianskych serpentín

Pred úvodným podujatím zaradeným do tohtoročných majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu sme vás informovali o tom, že L Racing Team sa v rámci Oždianskych serpentín predstaví s trojicou súťažiacich. Nakoniec ich však bolo o jedného viac, pričom si tím do Krásnohorského Podhradia odviezol plný kufor víťazných pohárov.

Peter Vranský;ozdianske-serpentiny-113.jpg

Najväčšiu slávu, ale hlavne pozornosť divákov v Ožďanoch zožal najmladší člen L Racingu, Jozef Béreš mladší. Ten sa totiž prvýkrát na domácej pôde predstavil v spolupráci s legendárnym Audi Quattro S1. „Po každej jazde sme niečo na aute vylepšili, keďže to spočiatku nechcelo zatáčať. Výkonu je tam habadej, len podvozok bolo treba doladiť, čo sa nám postupne aj darilo. Dôkazom bolo neustále zrýchľovanie, pričom od jazdy po jazdu som sám sebe dával okolo sekundy," načal rozprávanie o legendárnom aute Jozef Béreš mladší. V sobotných pretekoch z tohto snaženia nakoniec bolo tretie miesto v absolútnom poradí a v nedeľných sa Ďodi posunul o priečku vyššie, čiže na druhé miesto, pričom rýchlejší bol iba Jaro Krajči na formule. „Teraz po odjazdení všetkých tréningových a súťažných jázd musím povedať, že z toho mám veľmi dobrý pocit. Okrem nastavovania sme totiž nemuseli s autom robiť vôbec nič, všetko funguje super. Viem, že na aute nás čaká ešte veľa roboty, ale myslím, že sme na dobrej ceste. Samotné druhé miesto ma potešilo, veď predo mnou je iba Jaro s formulou, čo sa samozrejme nedá zrovnávať," ukončil Ďodi debatu po dojazdení úvodných pretekov sezóny.

Peter Vranský;ozdianske-serpentiny-060.jpg

Na vozidle rovnakej značky sa postavil na štart Oždianskych serpentín vo farbách L Racing Teamu aj Ďodiho otec, Jozef Béreš starší. Ten bojoval na Audi 80 Quattro Coupé v triede Historik, ktorú aj jednoznačne po oba dva dni vyhral. „V prvom rade sme tu kvôli Ďodimu a jeho S1-ke. Treba ju ešte poriadne doladiť a keď už som tu, tak som si povedal, že sa aj zveziem. V tomto roku je to okrem Autoslidu vôbec prvý krát a pevne dúfam, že nie posledný. Trošku som sa postaral aj o divákov, ktorým som vytočil vo vracáku hodiny a kde sa dalo som to poslal bokom dopredu, veď keď sa ja zabávam, nech sa zabávajú aj oni. Ja som už hore, ale teraz je ešte Ďodi na trati a z toho som dosť napätý, tam je to o inom," povedal po dojazde do cieľa poslednej súťažnej jazdy Jozef Béreš starší.

Peter Vranský;ozdianske-serpentiny-081.jpg

V skupine A bojoval o prvé body do hodnotenia tohtoročných majstrovstiev za L Racing Team aj Peter Lipták spoločne s Mitsubishi Lancer EVO VIII. Ten mal podstatne ťažšiu situáciu ako Béreš starší, keďže proti nemu stála konkurencia v podobe troch vozidiel špecifikácie WRC a proti takejto presile sa veru iba veľmi ťažko bojuje. Peter to však nevzdáva, čoho výsledkom bolo v sobotu druhé a v nedeľu tretie miesto v skupine A. „Na to, že to bol môj prvý pretekársky víkend v tomto roku, myslím, že to bolo dobré. Sobota bola priam výborná, v nedeľu nás poriadne potrápilo počasie, z čoho vyplývala aj pneumatiková lotéria. Som spokojný, v cieli sme všetci, takže dobre," zhodnotil prvý pretekársky víkend Peter Lipták.

Peter Vranský;ozdianske-serpentiny-029.jpg

Na začiatku sme spomínali, že na štart Ožďanských serpentín sa ešte pár dní pred ich štartom mali postaviť iba traja jazdci L Racing Teamu. Štvrtý, manažér, ale zároveň aj jazdec tímu, Ján Lipták sa totiž napriek faktu, že figuroval medzi prihlásenými vyjadril, že preteky neabsolvuje. V piatok podvečer však Mitsubishi Lancer EVO IX stálo v Ožďanoch pod tímovým stanom a ostatní členovia L Racing Teamu Janka presvedčili, aby štartoval.

Peter Vranský;ozdianske-serpentiny-022.jpg

„Som rád, že som sa nechal prehovoriť. Pravda je, že to máme takmer pod nosom a škoda by bolo neštartovať. Psychicky som na štart nebol naladený, ale možno práve to bolo dobre. Je pravda, že som vyhral aj v sobotu, aj v nedeľu svoju skupinu, len škoda, že nebola väčšia konkurencia na silnejších autách, teraz sa trochu cítim tak, akoby som bežal medzi kozami na dobrom koni. Dúfam, že na ďalších pretekoch to bude trochu inak. Čo sa týka nášho tímu, som veľmi spokojný, Ďodi predviedol, že S1-ka je konkurencie schopná, starý Jožo pozabával divákov, čo tiež treba a syn Peter ma potešil dobrou jazdou, aj keď on to má vo svojej skupine poriadne ťažké. Kopec po organizačnej stránke bol rovnako pripravený naozaj veľmi dobre. Moje poďakovanie patrí samozrejme všetkým členom tímu, jazdcom, mechanikom, ale aj partnerom tímu,"
zhodnotil nielen samotné preteky, ale aj ich organizáciu a fungovanie L Racing Teamu jeho manažér Ján Lipták.

reklamni-partneri-l-racing.jpg

L Racing, Miro Majláth



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri