Po dvoch tretinách vedú Béreš jun. s Mullerom
Veľa havárií a technických problémov poznačili prvé dve tretiny XVIII. Rally Prešov, druhého podujatia seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach, DMACK Tyres RALLY 2011.
Azda najväčšiu smolu mali Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom, ktorí ráno nenaštartovali svoje Mitsubishi Lancer WRC 05. Zoznam tých, ktorí už nepokračujú v súťaži, sa začal plniť hneď v úvodnej rýchlostnej skúške. Klzká Cemjata dala ešte poriadne nezahriatým jazdcom poriadne zabrať. „Videli sme havárie, takže sme išli opatrne, aby sme to hneď nezabalili. Je to veľmi veľmi zradné," hlásil v cieli RS1 Peter Herdický. Medzi tými, ktorí neudržali svoje auto na trati, boli Tomáš Ondrej, Radovan Mozner alebo Pavol Nagy. S výnimkou prvého menovaného, však všetci mohli pokračovať ďalej. So šmykľavým povrchom celkom nerátali ani tí najskúsenejší. „Prekvapilo nás, aká bola táto erzeta klzká. Mali sme niekoľko prejazdov dosť zoširoka, niekde sme aj na brzdy išli dosť neskoro. Uvidíme, ako to bude...," povedal Igor Drotár.
Zaváhaniam sa dokázalo vyhýbať poľské duo Grzegorz Grzyb/Robert Hundla s Fordom Focus WRC 08. Reprezentanti Rufa Clubu vyhrali hneď päť meraných testov v rade za sebou spoľahlivo udržiavali prvú priečku v priebežnom poradí. Dýchať na chrbát sa im snažila dvojica posádok v Škodách Fabia S2000 - Patrick Sandell/Staffan Parmander a Jozef Béreš jun./Róbert Muller. Švédov však v RS3 postihol dvojitý defekt a stratili priepastných osem minút a 20 sekúnd. Až tri defekty dostali Drotár s Bánocim. Keďže už nemali k dispozícii žiadnu rezervu, odovzdali jazdný výkaz a XVIII. Rally Prešov pre nich skončila.
Spanilú jazdu Grzyba ukončil šiesty meraný úsek a v ňom problém s kolesom. Poliak oň na prejazde definitívne prišiel a odstúpil. Na prvej priečke ho vystriedal Béreš junior. Na druhé miesto sa vyšvihol zrýchľujúci Tibor Cserhalmi s Marekom Omelkom a produkčným Mitsubishi Lancer Evo IX. Za Bérešom však zaostávajú o 2:12,5 min. Tretí Česi Karel Trněný a Karel Vajík v Škode Fabia WRC na lídra strácajú 2:25,6 min. Do najrýchlejšej päťky sa zmestila aj francúzska posádka Laurent Viana/Isabelle Galmiche s Citroenom C4 WRC (+2:33,1 min.).