Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 3008 Roland Garros 2,0 HDI

Sunday, 23. 09. 2012 - 11:20, Ivan Václavík   

Peugeot 3008 Roland Garros 2,0 HDI

Línie spájajú dynamiku a robustnosť: Presklená panoramatická strecha po celej ploche, navyše s elektricky nastaviteľnou clonou, vylepšuje svetelné pomery v kabíne tohto robustného auta zo segmentu C (stredná trieda). Pred vodičom je výklopný priehľadný štítok, na ktorý sa premietajú údaje o rýchlosti a nastavení tempomatu. Ten sa sklápa po vypnutí motora, rovnako ako dostatočne veľký monitor v strede panelu. Monitor však môžete sklopiť a vyklopiť aj samostatne a taktiež sa dá nastaviť uhol jeho sklonu.

p-3008-r-garros7142g.jpg

Toto sú prvé postrehy, získané po nasadnutí za volant Peugeotu 3008 z edície Roland Garros, inšpirovanej legendárnym parížskym tenisovým stánkom. Mohutný stredový panel pôsobí v tomto modeli moderne, odkladacia priehradka pod lakťovou opierkou je extrémne hlboká. Vodič i spolujazdec ihneď nadobudnú predstavu, že sedia v luxusnom vozidle z vyššieho segmentu. Prvé vytriezvenie však nastane, keď si chcete odložiť príručnú tašku. Malé rozmery nepraktickej priehradky pred spolujazdcom, do ktorej dostanete len malé predmety, nás veru nenadchli.

p-3008-r-garros7137g.jpg

Ale pokračujme v pozitívnom tóne: chválime prehľadné ovládanie ventilácie i rádia na stredovom paneli, ako aj predné sedadlá, ktoré majú dobré bočné vedenie. Pasažieri na zadných sedadlách majú dostatok miesta na nohy i nad hlavou, pričom si môžu samostatne nastaviť ventiláciu.

p-3008-r-garros7136g.jpg

Batožinový priestor je dostatočný, jeho základný objem je 512 litrov, pri sklopených sedadlách 1 604 litrov. Zadná stena je vyklápacia a unesie aj dospelého človeka, ak si potrebuje pri pikniku posedieť. Zadné sedadlá sa dajú sklápať do rovnej polohy aj páčkami z batožinového priestoru.

p-3008-r-garros7129g.jpg

V testovanom aute edície Roland Garros sme mali zadný parkovací asistent so zvukovou a grafickou výstrahou, vyhrievané predné sedadlá, spomínaný head up display (výklopný priehľadný panel), na ktorý sa premieta aktuálna rýchlosť a nastavenie tempomatu, ako aj prehľadný (takisto už zmienený) výklopný monitor s jednoduchou obsluhou. Ovládanie rádia je rovnako zdvojené a nachádza sa tiež na samostatnom satelite pod volantom (vpravo); ovládanie tempomatu je na ľavej strane pod volantom.

p-3008-r-garros7131g.jpg

Na mohutnej stredovej konzole nás ešte zaujali kolískové prepínače, ktorými si vodič môže upraviť pozíciu údajov na priehľadnom štítku pred sebou, nastaviť signalizáciu vzdialenosti od auta pred sebou presne v sekundách, a to aj v zákrute. Spolujazdec má na konzole držadlo, škoda, že pod ním konštruktéri nevymysleli odkladací priestor a uspokojili sa len s úzkym prúžkom sieťky po pravom boku panelu.

p-3008-r-garros7143g.jpg

Užitočným detailom sú roletky na oknách zadných dverí. Hoci vonkajšie zrkadlá pôsobia, že ich aktívna plocha je malá, v skutočnosti poskytujú vodičovi dostatočný prehľad. V jeho zornom poli sa nachádza taktiež informačný displej; údaje sa zobrazujú po stlačení tlačidla na páčke stieračov.

p-3008-r-garros7144g.jpg

Na dĺžku meria Peugeot 3008 presne 4,36 m, rázvor je 2,6 m, čo sú štandardné údaje. Polomer otáčania 5,5 m dovoľuje dobré manévrovanie na parkovisku. Pochvalu si zaslúži aj presné a na pocit mäkké radenie, ako aj „zamatový" chod spojky. Práca s ňou i s radiacou pákou je komfortná a k pohodlnej jazde prispieva tiež podvozok, ktorý dostatočne tlmí nerovnosti vozovky.

p-3008-r-garros7133g.jpg

V kabíne sa neprejavuje nadmerný hluk, ani na diaľnici, takže s týmto autom sa dá cestovať pohodlne i na väčšie vzdialenosti. Indikátor radenia ukazuje (odporúča) iba radenie na vyšší prevodový stupeň, v opačnom smere nie. Parkovacia brzda je elektronická, uvoľní sa po rozjazde alebo ju môžete odistiť malou páčkou na stredovej konzole. Elektricky ovládané okná majú dotykový systém. Zadné však v bežnom modeli iba za príplatok 150 €.

p-3008-r-garros7132g.jpg

Po rozjazde sa vozidlo automaticky uzamkne. S Peugeotom 3008 si môžete vychutnať razantnú akceleráciu, aj dostatočne ostré brzdy, ktoré vás nenechajú „v štichu" ani v prípade hroziacej kolízie. Spokojní sme boli s celkovým dojazdom na jednu nádrž - 850 kilometrov. Po ich najazdení sme zaznamenali priemernú spotrebu v kombinovanom režime 6,6 litra. Pri rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba 4,8 litra, pri 130 km/h stúpla na prijateľných 6,4 litra. Pre zaujímavosť: keď sme ustálili rýchlosť jazdy na 120 km/h, displej nám ukázal okamžitú spotrebu 5,8 litra, čo znamená na dlhej trase prijateľný kompromis a úsporu približne pol litra paliva na 100 kilometrov.

p-3008-r-garros7138g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Peugeot 3008 2,0 HDI

Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,4

Cena testovanej verzie 26 900 €
Najlacnejšia verzia 16 990 €

+ Plusy
Dojazd a prijateľná spotreba, ostré brzdy
Výklopná zadná stena batožinového priestoru
Head up displej a výklopný monitor
- Mínusy
Nepraktická priehradka pred spolujazdcom
Indikátor radenia naviguje len smerom nahor

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri