Peugeot 3008 Roland Garros 2,0 HDI
Línie spájajú dynamiku a robustnosť: Presklená panoramatická strecha po celej ploche, navyše s elektricky nastaviteľnou clonou, vylepšuje svetelné pomery v kabíne tohto robustného auta zo segmentu C (stredná trieda). Pred vodičom je výklopný priehľadný štítok, na ktorý sa premietajú údaje o rýchlosti a nastavení tempomatu. Ten sa sklápa po vypnutí motora, rovnako ako dostatočne veľký monitor v strede panelu. Monitor však môžete sklopiť a vyklopiť aj samostatne a taktiež sa dá nastaviť uhol jeho sklonu.
Toto sú prvé postrehy, získané po nasadnutí za volant Peugeotu 3008 z edície Roland Garros, inšpirovanej legendárnym parížskym tenisovým stánkom. Mohutný stredový panel pôsobí v tomto modeli moderne, odkladacia priehradka pod lakťovou opierkou je extrémne hlboká. Vodič i spolujazdec ihneď nadobudnú predstavu, že sedia v luxusnom vozidle z vyššieho segmentu. Prvé vytriezvenie však nastane, keď si chcete odložiť príručnú tašku. Malé rozmery nepraktickej priehradky pred spolujazdcom, do ktorej dostanete len malé predmety, nás veru nenadchli.
Ale pokračujme v pozitívnom tóne: chválime prehľadné ovládanie ventilácie i rádia na stredovom paneli, ako aj predné sedadlá, ktoré majú dobré bočné vedenie. Pasažieri na zadných sedadlách majú dostatok miesta na nohy i nad hlavou, pričom si môžu samostatne nastaviť ventiláciu.
Batožinový priestor je dostatočný, jeho základný objem je 512 litrov, pri sklopených sedadlách 1 604 litrov. Zadná stena je vyklápacia a unesie aj dospelého človeka, ak si potrebuje pri pikniku posedieť. Zadné sedadlá sa dajú sklápať do rovnej polohy aj páčkami z batožinového priestoru.
V testovanom aute edície Roland Garros sme mali zadný parkovací asistent so zvukovou a grafickou výstrahou, vyhrievané predné sedadlá, spomínaný head up display (výklopný priehľadný panel), na ktorý sa premieta aktuálna rýchlosť a nastavenie tempomatu, ako aj prehľadný (takisto už zmienený) výklopný monitor s jednoduchou obsluhou. Ovládanie rádia je rovnako zdvojené a nachádza sa tiež na samostatnom satelite pod volantom (vpravo); ovládanie tempomatu je na ľavej strane pod volantom.
Na mohutnej stredovej konzole nás ešte zaujali kolískové prepínače, ktorými si vodič môže upraviť pozíciu údajov na priehľadnom štítku pred sebou, nastaviť signalizáciu vzdialenosti od auta pred sebou presne v sekundách, a to aj v zákrute. Spolujazdec má na konzole držadlo, škoda, že pod ním konštruktéri nevymysleli odkladací priestor a uspokojili sa len s úzkym prúžkom sieťky po pravom boku panelu.
Užitočným detailom sú roletky na oknách zadných dverí. Hoci vonkajšie zrkadlá pôsobia, že ich aktívna plocha je malá, v skutočnosti poskytujú vodičovi dostatočný prehľad. V jeho zornom poli sa nachádza taktiež informačný displej; údaje sa zobrazujú po stlačení tlačidla na páčke stieračov.
Na dĺžku meria Peugeot 3008 presne 4,36 m, rázvor je 2,6 m, čo sú štandardné údaje. Polomer otáčania 5,5 m dovoľuje dobré manévrovanie na parkovisku. Pochvalu si zaslúži aj presné a na pocit mäkké radenie, ako aj „zamatový" chod spojky. Práca s ňou i s radiacou pákou je komfortná a k pohodlnej jazde prispieva tiež podvozok, ktorý dostatočne tlmí nerovnosti vozovky.
V kabíne sa neprejavuje nadmerný hluk, ani na diaľnici, takže s týmto autom sa dá cestovať pohodlne i na väčšie vzdialenosti. Indikátor radenia ukazuje (odporúča) iba radenie na vyšší prevodový stupeň, v opačnom smere nie. Parkovacia brzda je elektronická, uvoľní sa po rozjazde alebo ju môžete odistiť malou páčkou na stredovej konzole. Elektricky ovládané okná majú dotykový systém. Zadné však v bežnom modeli iba za príplatok 150 €.
Po rozjazde sa vozidlo automaticky uzamkne. S Peugeotom 3008 si môžete vychutnať razantnú akceleráciu, aj dostatočne ostré brzdy, ktoré vás nenechajú „v štichu" ani v prípade hroziacej kolízie. Spokojní sme boli s celkovým dojazdom na jednu nádrž - 850 kilometrov. Po ich najazdení sme zaznamenali priemernú spotrebu v kombinovanom režime 6,6 litra. Pri rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba 4,8 litra, pri 130 km/h stúpla na prijateľných 6,4 litra. Pre zaujímavosť: keď sme ustálili rýchlosť jazdy na 120 km/h, displej nám ukázal okamžitú spotrebu 5,8 litra, čo znamená na dlhej trase prijateľný kompromis a úsporu približne pol litra paliva na 100 kilometrov.
Základné údaje testovaného auta
Peugeot 3008 2,0 HDI
Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,4
Cena testovanej verzie 26 900 €
Najlacnejšia verzia 16 990 €
+ Plusy
Dojazd a prijateľná spotreba, ostré brzdy
Výklopná zadná stena batožinového priestoru
Head up displej a výklopný monitor
- Mínusy
Nepraktická priehradka pred spolujazdcom
Indikátor radenia naviguje len smerom nahor