Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Peter Vahančík - Krupina

Thursday, 16. 04. 2009 - 09:07, Vladimír Miklóšik   

Peter Vahančík - KrupinaPríbeh jedného z najrýchlejšícha najúspešnejších slovenských jazdcov seriálu KW Berg-Trophy začínal jako v rozprávke pre detičky nejako takto:

Prišlo kedysi na šprinty jazdiť jedno talentované okaté chlapča z Krupiny. Tí ktorí ho nepoznali, sa zvykli pýtať, či to už má vodičák. Len čo otočilo kľúčom v spínacej skrinke, mnohým nad jeho výkonmi padli sánky. Potom podvečer vyskočilo na stupne víťazov a vláčilo domov cenné trofeje. A keď sa rozrečnilo, prúd informácií nemal konca-kraja. Tak ako aj teraz:

Tibor Szabosi;1t1u8369.jpg

Ako sa Ti podarilo ukončiť sezónu 2008?

Sezóna 2008 bola zatiaľ najhoršia. Nádej a radosť z nového auta sa hneď na začiatku premenila v utrpenie a tažký boj s technikou. Po kompletnom repase motora sme sa trápili s technickými problémami úplne celú sezónu a bez poruchy sa nám podarilo dokončit len jeden závodný víkend. Takže celá sezóna 2008 bola vlastne jedno veľké trápenie.

Čo považuješ za jej najväčší úspech?
Bohužiaľ túto sezónu sa mi nepodarilo nič, na čo by som bol extra hrdý, alebo považoval za nejaký veľký úspech, aj ked pár pódiových umiestnení sa mi podarilo získať.

Tibor Szabosi;1t1u7992.jpg

Aké máš jazdecké plány v sezóne 2009 – preteky, team, seriály, obľúbený kopec?
Prakticky celú zimu prebiehala príprava auta, aby bolo funkčné a konkurencieschopné. Jazdim stále za team Badabing. Tento team sme vlastne vytvorili len tak zo srandy ako nejaké združenie ľudí hlavne zo stredného Slovenska, ktorí majú benzin v krvi. Aktívne jazdím ale vlastne už len ja a Bohuš Finďo jazdiaci MRC, sem tam zamúti vodu ešte Fero Köböl hlavne v maďarských amatérskych rallysprintoch. Keke, náš dvorný mechanik a pomocník síce kúpil tiež nové žihadélko, no stále pracuje mimo SR tak uvidíme. Túto sezónu ale už sľubuje aj posledný člen badabing-u Vilo Nemčko, dokončenie svojho „nekonečného“ hard-core projektu - repliky Imprezy WRC, s ktorou by sa mal ukázať aj na pretekoch do vrchu.

Tibor Szabosi;1t1u7179.jpg

Prioritou sezóny 2009 je určite KWBT MSE, kde by som chcel absolvovať všetky preteky a bojovať o popredné umiestnenia v triede S+2000, čo bude určite tažké, lebo podľa štartovnej listiny všetky triedy sú nabité vyrovnanými jazdcami s kvalitnou technikou. No nevylučujem ani účasť na niektorých kopcoch amatérskeho seriálu TDC či rally seriálu MRC na pretekoch s asfaltovým povrchom. Môj najobľúubenejší kopec je určite blízka Ostrá Lúka, mám rád aj Jankov Vŕšok.

Tibor Szabosi;1t1u8919.jpg

Niekoľko sezón si Ťa pamätáme jako jazdca na čiernom silnom dymiacom Seate Leon Cupra TDI. V sezóne 2008 si už vytasil inú zbraň – Mitsubishi Lancer Evo VIII. Aké budú zmeny do sezóny 2009 čo sa týka techniky?
Áno, čierna dymovnička síce bola na prodaj, ale tak mi prirástla k srdcu že som ju nakoniec nedokázal predať. Stále ju používam a jazdím na nej každý deň, a prave tento týžden sme spolu prekonali hranicu 200 000 km!

Lancera som kúpil minulý rok a pomaly sa z neho stáva závodný špeciál. Má veľké brzdy, kovaný motor, hydraulickú rúčku, ladený výfuk, riadiacu jednotku ECUTEK a kopu dalších vecí..... Práve v týchto dňoch je auto komplet rozobraté a zvára sa bezpečnostný rým od anglickej firmy Custom Cages, pribudnú športové sedačky, volant a nové turbo. Výkon by sa mal pohybovať niekde okolo 400 koni.

Tibor Szabosi;1t1u7181.jpg

Keby si chytil zlatú rybku, aký motoristický sen by Ti mala splniť?

Tak nad týmto som ešte nejak extra nepremýšľal, ale určite by ma potešilo doma v garáži niečo z éry skupiny B. Buď S1 alebo S4 na balenie báb a v nedelu do mesta, na závody by som nepohrdol nejakým Evom z dielne Norris Design alebo japonskej JUN, do roboty by som chodil na F430 spider a na dlhé trasy asi Audi Q7 6.0 TDI, aby to vládalo potiahnuť aj vozik ;-))

Ďakujem za otázky a dúfam, že sa niekedy uvidíme napr. v Betliari ako za „starých“ čias, keď nikto nefrfal, ale urobil show pomedzi kuželky, hore dedinou odšprintoval 193 metrov popri babkách, zajedol to skvelym gulášom v krčme a tak stravil víkend ako má byť.






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri