Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Palivová technológia Shell V-Power Diesel oslavuje už tretie víťazstvo v pretekoch 24 hodín Le Mans

Tuesday, 24. 06. 2008 - 08:04, T. Szabosi   

Palivová technológia Shell V-Power Diesel oslavuje už tretie víťazstvo v pretekoch 24 hodín Le Mans Už tretí rok v poradí bol automobil tímu Audi Sport poháňaný k svojmu víťazstvu v pretekoch 24 hodín Le Mans pretekárskym palivom Shell V-Power Diesel. Audi R10 TDI, ktoré triumfovalo v Le Mans v rokoch 2006 a 2007, prišlo po tvrdom boji do cieľa opäť ako prvé. Pretekárske palivo Shell V-Power Diesel s osvedčenou prísadou GTL (Gas to Liquids) obsahovalo prvýkrát v histórii taktiež vysokovýkonnú syntetickú dieselovú zložku BTL (Biomass to Liquids), ktorá je vyrobená z biomasy a zaraďuje sa medzi biopalivá druhej generácie.

Automobil tímu Audi Sport sa stal za pomoci paliva Shell V-Power Diesel už tretíkrát v poradí víťazom najprestížnejších vytrvalostných automobilových pretekov. Sila, efektivita a výkon pretekárskeho paliva Shell V-Power Diesel pomohli jazdcom Tomovi Kristensenovi, Allanovi McNishovi a Rinaldovi “Dindo” Capellovi prejsť na historickom francúzskom okruhu v Le Mans rekordných 381 kôl. V rámci 24-hodinových pretekov musel automobil zájsť do depa len 34-krát a počas celých pretekov si udržiaval dostatočný náskok pred „benzínovou“ konkurenciou.



Do pretekárskeho paliva Shell V-Power Diesel bola v aktuálnom ročníku pretekov 24 hodín Le Mans historicky prvýkrát primiešaná zložka BTL, označovaná ako biopalivo druhej generácie. BTL je výkonné syntetické dieselové palivo, ktoré sa vyrába z biomasy nepotravinárskeho pôvodu – napríklad z lesníckych odpadov a odštiepkov. BTL má schopnosť znížiť emisie CO2 až o 90 % v porovnaní s konvenčnými dieselovými palivami.

„Tri víťazstvá v Le Mans po sebe sú obrovským úspechom nielen pre spoločnosť Shell, ale taktiež pre dieselové palivá vôbec. Máme radosť, že sme mohli svetu predviesť výkon a silu pretekárskeho paliva Shell V-Power Diesel a zároveň v pretekoch prvýkrát predstaviť biopalivo druhej generácie,“ uviedol Richard Karlstetter, manažér spoločnosti Shell pre oblasť globálnych technológií divízie pretekárskych palív. „Spolupráca s tímom Audi Sport a účasť na automobilových pretekoch sú dôležitým prvkom v procese vývoja a testovania nových palív,“ dodal Karlstetter.



Dr. Ulrich Baretzky, riaditeľ konštrukcie motorov tímu Audi Sport, dodáva: „Hlavným pilierom úspechu Audi R10 TDI v Le Mans je správne palivo, ktoré dáva automobilu viac sily na dlhšiu dobu. Palivo Shell V-Power Diesel je pre úspech tímu Audi Sport v Le Mans absolútne nevyhnutné.“

Spoločnosť Shell opäť potvrdila svoju významnú úlohu v inováciách palivových technológií a vo vývoji trvalo udržateľných nízkoemisných palív. Shell V-Power Diesel v pretekoch 24 hodín Le Mans je dôležitou testovacou základňou pre inovované palivové receptúry. Syntetická látka GTL, ktorá vzniká skvapalnením zemného plynu a zaisťuje čisté a efektívne spaľovanie, sa v tomto pretekárskom palive používa už od roku 2006 a v súčasnej dobe sa už vyrába komerčne. Práve v uvedenom roku poháňalo palivo Shell V-Power Diesel automobil Audi R10 TDI, ktorý sa stal historicky prvým víťazom pretekov 24 hodín Le Mans s dieselovým pohonom. Spoločnosť Shell v spolupráci s tímom Audi Sport, vynálezcom technológie TDI a inovátorom turbodieselových motorových konštrukcií, začala novú kapitolu histórie automobilového športu. Úspech sa im podarilo zopakovať v minulom aj súčasnom ročníku pretekov.


Fotogaléria z 24 hodín Le Mans






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri