Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

24hrs Saloon Cars Race-Dubai

Thursday, 08. 02. 2007 - 00:00, T. Szabosi

24hrs Saloon Cars Race-DubaiAutoracing club Bratislava sa zučastnil v dňoch 11.-13.1.2007 druhého ročníka 24hodinových pretekov na okruhu F1 v Dubai. Posádka Konôpka SK - Malchárek SK/ Casadei I /Michaelian USA - skončila po výbornom výkone na celkovom 5.mieste, keď štartovala s posledného 70.miesta, z dôvodu ,že prepravca zabudol kontajner s ich motorom na letisku vo Frankfurte a ten dorazil do padocku len 3 hodiny pred štartom preteku.

Slovenskí mechanici predviedli fantastickú prácu a i keď posledné práce robili už na štartovom rošte, auto išlo bez problémov celých 24 hodín. Toho roku bola veľmi silná konkurencia, keď len vozidiel Porsche GT3 sa zišlo 26. V preteku štartovali jazdci z 26 krajín zo 4 kontinentov a naša posádka sa dokázala posunúť o neuveriteľných 65 miest dopredu na celkové 5.miesto. Japonci, Austrálčania, Američania, Portugalci, celá Európa, exotickí jazdci zo Srí Lanky či Bahrajnu, ale aj Česi - Kusín, Kačírek, Válek, či Maďari - Racz, Barta, Bodis - nikto tam neprišiel len na výlet.

Víťazom preteku sa stal rakúsky team Duller Motorsport na BMW Z4 v zložení Quester/ Peter/ Werner / Cambell-Walter s 567 absolvovanými kolami pred nemeckým teamom Konrad-Lechner Motorsport na Porsche GT3RSR, ktorý išiel v rovnakom zložení ako na víťaznom 24h Bahrain 2006, len Konôpku, štartujúceho s vlastným teamom nahradil ďalší Slovák Štefan Rosina a tretí skončil belgický ProSpeed Competition tiež na Porsche GT3 RSR.

MK: Začiatok celého podujatia bol veľmi náročný už tým, že nemecký prepravca zabudol náš ostrý motor vo Frankfurte na letisku. Naše auto zostalo po preteku FIA GT v Dubaji a preto sme celú prípravu museli robiť až na mieste. Počas tých 3 dní, keď ostatní trénovali a nastavovali, sme my bojovali s prepravcom a počúvali snáď 10 termínov, keď mal motor doraziť do Dubaja. Bolo to tažké, hlavne pre mojich portnerov Jirka Malchárka, ktorý sa vrátil za volant závodného auta po 4 rokoch a aj Američana Jima Michaeliana, ktorý má zrakový handicap. Obaja museli nastúpiť bez znalosti okruhu aj auta až priamo do preteku a preto im patrí aj moje veľké uznanie a poďakovanie, že sa dokázali stále zrýchlovať, nebúrali auto a hlavne Malchárek ráno už jazdil veľmi solídne časy na kolo. Bolo nám ozaj tažko, keď ráno pred pretekom všetci ladili, robili posledné úpravy a my sme stále čakali na náš motor. Ten dorazil až 3 hodiny pred štartom a keď sme ho 5 min pred otvorením štartového roštu naštartovali tlieskalo nám celé depo!!! Naši mechanici ukázali zlaté slovenské ručičky, keď aj nemožné sa dá spraviť za 2 hodiny a to naše autíčko im z vďaky išlo 24 hodín bez akychkoľvek problémov.

Ja som štartoval a predierať sa celým štartovým poľom bol ozaj zážitok. Našťastie v Dubaji mám dosť najazdené a za tie prvé dve hodiny som sa dostal okolo 20.miesta, Jim a Jirko sadali do auta prvýkrát a skutočne sa držali výborne, Talian Mauro Casadei je skúsený jazdec a výborný kamarát, ktorý je výborný taktik, ale ako typický Talian, keď sadne do auta zabudne na všetko, je veľmi rýchly a vždy ho dovezie otlčené. Ráno sme sa pohybovali už okolo 10.miesta a keď skončil závod po 24.hodinách, chýbalo mi snáď 5 kôl, aby sme predbehli celkovo štvrtých - team Oktanas, v ktorom jazdili aj Uwe a Jurgen Alzenovci. Posledné 2 hodiny mali technické problémy už skoro všetci a tak z toho dôvodu bol závod pre nás krátky, potrebovali by sme ešte aspon nejakú hodinku.

Ale reálne sme s výsledkom ozaj spokojní, po tak katastrofickom začiatku sme to ani nečakali. Som rád, že výborne skončil aj Štofi Rosina a pri svojom prvom štarte v 24 hod. preteku bol na bedni. A náš manager Dano Molnár, ktorého sme pre problémy s motorom ocenili titulom: Zmätkár roka, keď išiel po závode po boxe ani nestíhal prijimať gratulácie.


Fotogaléria



Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri