Orlando s výhľadom ako v kine
Krátky pohľad na Chevrolet Orlando vám okamžite prezradí, že ide o MPV, ktoré chce prelomiť tradičné tvary rodinných vanov, vytvoriť vlastný výraz dizajnu a ukázať cestu nasledovníkom. Okrem lepšieho výhľadu pre všetkých cestujúcich umožňuje „hľadiskové" usporiadanie sedadiel lepší prístup napríklad pri umiestňovaní detskej sedačky.
Nový, 7-sedadlový automobil s výrazným štýlom crossovera a s veľkou dávkou prispôsobivosti je perfektnou voľbou pre rodiny, ktoré musia denne absolvovať tisíc vecí: škola, domácnosť, hry, šport alebo stretnutia s priateľmi. Nové MPV Orlando zohráva v pokračujúcej modelovej ofenzíve značky Chevrolet v Európe kľúčovú strategickú rolu; je totiž začiatkom ambiciózneho programu uvedenia siedmich produktov počas nasledujúcich 15 mesiacov.
Šoféri ocenia v Orlande dobre premyslenú ergonómiu. Duálny kokpit inšpirovaný Corvettou má mnoho prvkov, ktoré potešia oko - napríklad modré podsvietenie stredovej konzoly - no súčasne je vytvorený tak, aby dôležité ovládače a vypínače boli ľahko dostupné, čím maximalizujú bezpečnosť i pohodlie vodiča.
Akceptovanou výhradou v prípade rodinného vanu v minulosti bolo, že ich vzhľad často vyústil do tvaru škatule. Či už sa zohľadnila požiadavka odviezť sedem cestujúcich, dosiahnuť veľký nákladový priestor alebo možnosť niekoľkých konfigurácií sedadiel.
Teraz Chevrolet Orlando opúšťa túto tradíciu a prináša na trh svieže a inovatívne stvárnenie myšlienok. Kabína je zosilnená zo všetkých strán, vrátane A a B stĺpikov, priečnych výstuží strechy a pozdĺž dolných prahov. Pasažieri sedia vnútri bezpečnostnej klietky, skonštruovanej tak, aby sa minimalizovalo jej narušenie v prípade nárazu spredu, zboku alebo zozadu. Predné a zadné deformačné zóny sú skonštruované tak, aby absorbovali a rozptýlili energiu, a tým minimalizovali vplyv na kabínu.
Sedenie vnútri auta sa označuje ako „hľadiskové" preto, lebo napriek klesajúcej línii strechy sa dizajnérom podarilo zvýšiť umiestnenie druhého a tretieho radu, čím získali cestujúci v Orlande lepší výhľad bez toho, aby bol obmedzený priestor nad ich hlavami.
Každý stupeň výbavy, vrátane základného LS, zabezpečuje vysokú úroveň so štandardnými prvkami vrátane elektronického stabilizačného systému, šiestich airbagov a elektricky ovládaných zrkadiel. Škoda len, že základná verzia LS je bez klimatizácie - túto finančne nenáročnú záležitosť mohol výrobca montovať do všetkých výbav.
Stredný stupeň LT obsahuje užitočné prvky, ako sú parkovacie senzory a ovládanie audio sústavy na volante, pričom najvyššia výbava LTZ využíva napríklad aj elektronický tempomat.
Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a ovládateľnosť Orlando využíva parametre vysoko uznávaného sedanu Chevrolet Cruze, čo znamená komfortnú jazdu, prispôsobenú očakávaniam európskym zákazníkov.
Uvedenie Orlanda na slovenský trh znamená silnú konkurenciu pre súčasné modely MPV. Na výber sú tri motory - jeden benzínový a dva naftové. Všetky ponúkajú to najmodernejšie a najlepšie, pokiaľ ide o výkonnosť a hospodárnosť. Všetky sú priečne uložené štvorvalce so spoločnými prvkami, ako sú dva vačkové hriadele, 16 ventilov a viacbodové vstrekovanie paliva, respektíve u dieselových agregátov technológia common-rail.
Už objemovo najslabší 1,8-litrový motor má pozoruhodný výkon 104 kW (141 k) pri 6200 ot./min., silný ťah vďaka krútiacemu momentu 176 Nm pri 3800 ot./min., pričom 85 % z maxima je k dispozícii už od 2000 ot./min. Tento prirodzene plnený motor 1,8 l má kombinovanú spotrebu 7,3 l/100 km a emisie 172 g/km. Spĺňa tak emisnú normu Euro 5.
Najvyššia rýchlosť Orlanda s benzínovým motorom je 185 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h za 11,6 sekundy - v prípade použitia štandardnej 5- stupňovej manuálnej prevodovky.
Očakáva sa však, že populárnou voľbou slovenských zákazníkov budú dieselové motory. Obidva majú rovnaký zdvihový objem 1988 cm3 a využívajú rovnakú technológiu, no k dispozícii sú s dvoma rôznymi výkonmi. V prípade silnejšej verzie je najvyšší výkon 120 kW (163 k) pri 3800 ot./min., najvyšší krútiaci moment je 360 Nm pri 2000 ot./min. Pri štandardnej dieselovej verzii je výkon 95 kW (130 k) pri 3800 ot./min. a krútiaci moment 315 Nm pri 2000 ot./min.
V spojení so štandardnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou sú výkonové parametre Orlanda s oboma verziami naftových motorov pozoruhodné. Slabší z nich dosahuje najvyššiu rýchlosť 180 km/h a zrýchlenie 0 - 100 km/h za 10,3 sekundy. Výkonnejší zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 10 sekúnd a maximálna rýchlosť je 195 km/h.
Majiteľov Orlanda istotne poteší, že vo všetkých dôležitých častiach konštrukcie vozidla sú použité vysoko pevné ocele a hliník. Pritom konštruktéri brali do úvahy, že najzraniteľnejšou časťou každého vozidla je jeho predok.
Plná výroba Chevroleta Orlando sa rozbehla v októbri 2010 vo výrobnom zariadení General Motors v Južnej Kórei a jeho predaj v celej Európe sa práve začína.
Ešte jedna sympatická myšlienka odznela na prezentácii nového Chevroletu Orlando. V čase, keď európski novinári práve začínajú testovať nový, 7- sedadlový model, deti a ich opatrovatelia z SOS Childrens Villages v celej Európe čakajú na „ich" Orlando, ktoré im odovzdajú v roku 2011. V rámci európskeho partnerstva značky Chevrolet a SOS Childrens Villages - na oslavu 100. výročia svojho založenia - totiž Chevrolet daruje 100 automobilov detským dedinkám SOS Childrens Villages. Dvadsiatku z tejto stovky bude tvoriť Chevrolet Orlando.
SOS Childrens Villages je nezávislá, mimovládna dobročinná detská organizácia, ktorá poskytuje domov osirelým a opusteným deťom, preventívnu podporu rodinám, kde hrozí, že deti zostanú opustené, ako aj vzdelávacím zariadeniam.