Okrídlený kôň Pegas osedlal Mercedes G65 AMG
Schopnosti rýdzo terénneho automobilu Mercedes-Benz G sú legendárne už celé desaťročia a verzia G65 AMG patrí medzi najrýchlejšie i v cestnej premávke. Známa firma Hamann teraz vyrukovala so zaujímavými úpravami, pre ktoré zvolila názov Spyridon. Verejnosti ho predstavili na ženevskom salóne.
Okrídlený kôň Pegas, znak firmy Hamann, sa vyníma nielen na prednej maske, ale aj na kryte rezervného kolesa uchyteného zvonka, na sedadlách... Reflexné lemovanie diskov, či svetelné pásy po bokoch vozidla robia Spyridon nezameniteľný aj v noci; samozrejme, tuningové géčko vyzerá efektne i cez deň. Predná kapota z uhlíkových vlákien má hmotnosť iba 3,5 kg a z karbónu sú kryty vonkajších zrkadiel.
Aerodynamiku vylepšuje strešný spojler a decentný difúzor v zadnom nárazníku, pod ktorým je v strede koncovka výfuku. Extrémne ľahké, ale mimoriadne odolné kované disky z ľahkej zliatiny majú priemer 24 palcov. Rozmer nízkoprofilových pneumatík je 305/35.
Aj keď efektné úpravy zovňajšku a interiéru sú pozoruhodné, Hamann sa pri úprave tohto terénneho automobilu sústredil predovšetkým na zvýšenie rýchlosti a výkonových parametrov. Kým pôvodný Mercedes G 65 AMG disponoval výkonom 450 kW (612 k), dvanásťvalec s novým výfukovým systémom má v Spyridone výkon až 517 kW (702 k). Maximálny krútiaci moment zvýšili vo firme Hamann z pôvodných 1 000 na hodnotu 1 110 Newtonmetrov.
Ozdravnú kúru absolvoval aj osemvalec V8 Biturbo v modeli G 63 AMG s objemom valcov 5,5 litra. Namiesto 400 kW (550 k) je k dispozícii 449 kW (610 k) a krútiaci moment sa zvýšil zo 700 na 875 Nm.