Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Extra

Okrídlený kôň Pegas osedlal Mercedes G65 AMG

Thursday, 11. 04. 2013 - 22:25, Ivan Václavík   

Okrídlený kôň Pegas osedlal Mercedes G65 AMG

Schopnosti rýdzo terénneho automobilu Mercedes-Benz G sú legendárne už celé desaťročia a verzia G65 AMG patrí medzi najrýchlejšie i v cestnej premávke. Známa firma Hamann teraz vyrukovala so zaujímavými úpravami, pre ktoré zvolila názov Spyridon. Verejnosti ho predstavili na ženevskom salóne.

hamann-spyridon-heck-rgb.jpg

Okrídlený kôň Pegas, znak firmy Hamann, sa vyníma nielen na prednej maske, ale aj na kryte rezervného kolesa uchyteného zvonka, na sedadlách... Reflexné lemovanie diskov, či svetelné pásy po bokoch vozidla robia Spyridon nezameniteľný aj v noci; samozrejme, tuningové géčko vyzerá efektne i cez deň. Predná kapota z uhlíkových vlákien má hmotnosť iba 3,5 kg a z karbónu sú kryty vonkajších zrkadiel.

hamann-spyridon-front-rgb.jpg

Aerodynamiku vylepšuje strešný spojler a decentný difúzor v zadnom nárazníku, pod ktorým je v strede koncovka výfuku. Extrémne ľahké, ale mimoriadne odolné kované disky z ľahkej zliatiny majú priemer 24 palcov. Rozmer nízkoprofilových pneumatík je 305/35.

hamann-spyridon-interior-rgb.jpg

Aj keď efektné úpravy zovňajšku a interiéru sú pozoruhodné, Hamann sa pri úprave tohto terénneho automobilu sústredil predovšetkým na zvýšenie rýchlosti a výkonových parametrov. Kým pôvodný Mercedes G 65 AMG disponoval výkonom 450 kW (612 k), dvanásťvalec s novým výfukovým systémom má v Spyridone výkon až 517 kW (702 k). Maximálny krútiaci moment zvýšili vo firme Hamann z pôvodných 1 000 na hodnotu 1 110 Newtonmetrov.

hamann-spyridon-seite-rgb.jpg

Ozdravnú kúru absolvoval aj osemvalec V8 Biturbo v modeli G 63 AMG s objemom valcov 5,5 litra. Namiesto 400 kW (550 k) je k dispozícii 449 kW (610 k) a krútiaci moment sa zvýšil zo 700 na 875 Nm.

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri