Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

O titule sa opäť rozhodne v Košiciach

Tuesday, 09. 08. 2011 - 11:06, Daniel Mandzi   

O titule sa opäť rozhodne v Košiciach

20. Rajd Rzeszowski sa bude v spomienkach tímu Styllex motorsport spájať s technickými problémami oboch štartujúcich posádok. Jozef Béreš ml. s Róbertom Müllerom počas prvého súťažného dňa v rámci hodnotenia MSR 2011 vyhrali štyri z piatich rýchlostných skúšok. Nebyť „utopenia" auta v brode na RS2, s veľkou pravdepodobnosťou by bol víťazný pohár skončil v rukách Béreša. Už v úvode druhého súťažného dňa začali mať úradujúci majstri Slovenska problémy a po RS 8 odstúpili pre poruchu stredného diferenciálu. Po piatich podujatiach DMACK Tyres RALLY 2011 MSR má Jozef Béreš ml. na konte 155 bodov a priebežne vedie o 20 bodov v absolútnom poradí. Styllex motorsport v prvý deň vyhral aj súťaž tímov. O absolútnom titule majstra SR v rally 2011 sa teda definitívne rozhodne 14. až  16. októbra na Rally Košice 2011.

 Tibor Szabosi;co8c0238-2.jpg

Smolu mala aj druhá štartujúca posádka tímu Styllex motorsport Martin Koči - Imrich Ferencz, ktorá zápasila s technickými problémami už v prvý deň. Napokon sa im do cieľa podarilo doraziť a v rámci MSR, v triede 6 skončili tretí.  Pre poruchu elektroniky však museli zo súťaže odstúpiť v úvode druhého súťažného dňa.

Tibor Szabosi;t2c1863.jpg

Ako povedal Jozef Béreš ml. po prvom dni súťaže, počas prvej RS, sa zoznamovali s autom. Svoju Škoda Fabia S2000 výnimočne zamenili za Škoda Fabia WRC vzhľadom na techniku, na ktorej pravidelne štartujú najväčší konkurenti v boji o titul absolútneho majstra SR v rally. „Nevedeli sme, čo môžeme očakávať od tých tratí, ako WRC bude fungovať, preto som prvú RS išiel opatrnejšie. Aj napriek tomu bol náš čas celkom dobrý za Bouffierom. No a keďže bolo jasné, že o víťazstve sa rozhodne najmä na druhej RS, ktorá mala 25 km a bola veľmi ťažká, tam sme chceli trošku zatiahnuť. Asi 5 km po štarte bol veľký brod, hlbší ako sme očakávali a kabína nasala vodu. Diváci sa nás snažili vytlačiť, ale nedalo sa, lebo tam bol vysoký kopec. Po cca 40 sekundách štartovania auto nakoniec naskočilo a tak sme z tej vody vyšli. Podľa počítača sme stratili 35 sekúnd. Tým pádom sme už vedeli, že je to príliš veľká strata, keď sa bojuje doslova o sekundy," povedal Béreš ml.

Jozef Pisch;1t1u6260-2.jpg

Na druhý deň riešili Béreš s Müllerom „problém" hneď na prvej RS. V zradnej zákrute diváci vysypali na trať štrk, takže viaceré posádky skončili po problémoch s brzdením mimo trate.  Béreš s Müllerom tam stratili asi  20 sekúnd a navyše zistili, že majú prasknutú hadicu hydrauliky.  Začal tiecť olej, prestal fungovať posilovač riadenia, no a tým pádom auto prestalo zatáčať a naviac i radiť. „Nevedel som radiť, takže tie ostatné rýchlostné skúšky som musel ísť úplne pomaly. Spojka sa hrozne začala šmýkať a mysleli sme, že ani nedôjdeme," smutne skonštatoval Ďodi. Do servisu po RS8 však došli, ale ani napriek enormnej snahe mechanikov už vozidlo do RS 9 neodštartovalo. V histórii tímu jazdec Jozef Béreš ml. naposledy pre technickú poruchu zo súťaže odstúpil z prvého miesta absolútne  na Rally Bratislava v roku 2007.

Jozef Pisch;1t1u7095-1.jpg

Pre posádku Martin Koči - Imrich Ferencz bol 20. Rajd Rzeszowski najmä o zbieraní poznatkov. „Poľské trate sú svojím charakterom veľmi špecifické a optimálne nastavenie podvozku vyžaduje skúsenosti," povedal po skončení jazdec Martin Koči.

Tibor Szabosi;co8c6793-2.jpg

„Na Poľsko musíme čím skôr zabudnúť a plne sa koncentrovať na prípravu na Rally Košice, kde budeme bojovať o v poradí ôsmy titul absolútneho majstra Slovenska a premiérový titul v súťaži tímov," povedal Peter Koči, team principál Styllex motorsport.

Jozef Pisch;1t1u7185-3.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri