Nudné jubileum
Nebyť vzrušujúceho čísla z pohľadu histórie veľkých cien, tak by čínska grand prix úplne zapadla v šedi priemerných pretekov. Obzretie sa za tisícou GP F1 v Číne.
Počas doterajších 999 grand prix F1, ktoré sa jazdia od mája 1950 sa dodnes stihlo odkrúžiť 65 141 kôl, čo predstavuje viac, ako 300 tisíc kilometrov! To celé trvalo 1 784 hodín v závodnom tempe! Dnes sa táto bilancia rozšírila o ďalších 56 kôl, 305 kilometrov a pripočítali sme 92 ostrých minút! Nekonalo sa však žiadne prekvapenie. Preteky dopadli (žiaľ) podľa očakávania.
Ak Austrálii vybojované pole position stratil hneď v úvode Lewis Hamilton a preteky následne vyhral jeho tímový kolega Valtteri Bottas, tak v Číne to bolo presne opačne. Už svoje 75 víťazstvo vo formule jeden si pripísal päťnásobný majster sveta Lewis Hamilton a vďaka nemu sa prvýkrát v sezóne ujal vedenia v priebežnom poradí MS 2019. Angličan doviezol zároveň 90 víťazstvo pre tím Mercedes a 176 pre motor Mercedes. Druhé miesto Bottasa potvrdilo tretí dabl strieborných šípov z troch štartov v tejto sezóne a Mercedes ich tak má na konte už 47.
Tak silný nástup do sezóne nemal Mercedes ani v rekordnej sezóne 2016, keď Nico Rosberg vyhral úvodné štyri preteky a Hamilton bol iba dvakrát druhý. V Maranelle z toho musia byť na nervy a „červeným“ fanúšikom pravdepodobne úplne zamrzol úsmev na tvári. Toto, po predsezónnych testoch, naozaj nikto nečakal! „Je to pre nás ťažké,“ priznal ešte pred Veľkou nocou „studenou vodou obliaty“ Vettel. „Snažili sme sa s nimi držať krok, ale nedokázali sme to. Okamžite po štarte boli rýchlejší.“
Vo Ferrari nechápu, ako je to možné. Mercedes predviedol ďalšie excelentné divadlo, hoci treba priznať, že pre divákov trochu nudné. Naopak vo Ferrari skúšali meniť stratégiu. Zle odštartujúceho Vettela dokonca tímovou réžiou posunuli dopredu cez Leclerca, no nič to nepomohlo. Potom nováčika zdržali dlhšie na trati, aby spomalil súperov, ale ani to nefungovalo a Leclerc stratil aj štvrté miesto. Monačan je nespokojný a žiada od tímu vysvetlenie. Chlapec cíti svoju silu a verí v nástup novej éry. Pre Vettela to neveští nič dobré a pre tím to môže znamenať vnútorné napätie a kradnutie si bodov. Ukazuje sa, že mali asi radšej nechať Kimiho, ktorý by Vettela podporil. Leclerc bude fungovať podobne, ako Hamilton, keď prišiel v sezóne 2007 k Alonsovi.
Prehliadková hegemónia Mercedesu pred svojim vrchným vedením znamenala depresiu pre zvyšok štartového poľa, kde po troch pretekoch už vieme presne zadefinovať rozloženie síl. Na rýchlej trati nedokáže Mercedesom nikto konkurovať a Ferrari s Redbullom budú útočiť (ak rýchlo niečo nezmenia) iba na technický tratiach ako Monako, či Hungaroring. To však rozhodne na titul stačiť nebude.
Príjemné bolo konečne vidieť Renault a Ricciarda znova na bodoch (siedme miesto). Svojim prvým najrýchlejším kolom v kariére a šiestym miestom potešil aj doteraz trochu zakríknutý Pierre Gasly (redbull). Tento Francúz je ďalší z novej nastupujúcej silnej generácie a môžeme čakať jeho ďalšie pekné výsledky.
Ten, kto chce mať súcit s Poliakom Kubicom, tak určite privíta skutočnosť, že Robert síce skončil znova posledný, no tentoraz od svojho kolegu Russella už nedostal celé kolo. Náhoda, či náznak zlepšenia. Vo Williamse povolali späť na pomoc legendárneho Patricka Heada, ktorý kedysi vedel uvariť aj z vody. Dokáže to pán na dôchodku v novej dobe znova?
O inak nudných pretekoch, kde sa na čele veľa neudialo a konzervatívne sa jazdilo na dve zastávky, veľa zaujímavého povedať nemožno. Ak by nebolo toho jubilejného okrúhleho čísla, vďaka ktorému sa do Číny zbehlo toľko celebrít, tak by to bola zasa jedna z tých fádnych kapitol kráľovskej histórie. Už o dva týždne sa však pokračuje v Azerbajdžane a všetko môže byť inak. Spamätá sa konečne Ferrari a dokáže zastaviť striebornú víťaznú lavínu?