Nový bezpečnostný systém pre triedu A a B
Systém výstrahy pred kolíziou, podporovaný radarom, spolu s adaptívnym asistentom brzdenia, ktorý je účinný nielen v mestskej, ale aj v bežnej cestnej premávke, dostane ešte tento rok nová generácia Mercedesu triedy B. Len o niečo neskôr ho dostanú aj Mercedesy triedy A.
Stanú sa tak prvými vozidlami kompaktného segmentu na svete, ktoré budú mať túto účinnú bezpečnostnú technológiu.
„Naším cieľom je ďalej znižovať počet vážnych dopravných nehôd. Po podrobných analýzach dát z dopravných nehôd vychádzame z faktu, že pomocou tejto techniky na báze radaru bude možné zabrániť asi 20 percentám všetkých nehôd v dôsledku nájazdu zozadu, v ďalších 25 percentách bude možné znížiť závažnosť nehôd," zdôvodňuje inováciu vedúci vývoja bezpečnostných systémov značky Mercedes-Benz Ulrich Mellinghoff.
Systém výstrahy pred hroziacou kolíziou na báze radaru s adaptívnym asistentom brzdenia indikuje príliš malý odstup od vozidla idúceho vpredu, a to v rozmedzí rýchlostí od 30 do 250 km/h. Zistí, keď sa odstup zmenší. Ak hrozí nebezpečenstvo zrážky, vodič dostane vizuálnu a akustickú výstrahu. Systém tiež rozpozná stojace prekážky v smere jazdy a vydáva príslušné varovania. Reaguje aj na špecifické jazdné situácie, ako sú pohybujúce sa kolóny, a prispôsobí im spúšťací prah pre výstrahu adaptívneho brzdového asistenta.
Pri zistení hroziaceho nebezpečenstva zrážky nielen presne vypočíta brzdnú silu, potrebnú v ideálnom prípade na zamedzenie zrážky, ale čo najlepšie využije zvyšnú dráhu, ktorá je ešte k dispozícii. Tak má aj vodič idúci vzadu väčšiu šancu zabrániť nárazu zozadu.
Nastavenie brzdného tlaku systém reguluje podľa meniacej sa situácie - ak vozidlo idúce vpredu zrýchli, tlak sa zníži a brzdenie sa obmedzí na aktivitu vodiča; ak sa vzdialenosť od idúcich a zastavujúcich vozidiel zmenší, brzdný tlak sa ešte zvýši. V prípade potreby sa súčasne môžu vo vozidle aktivovať i preventívne bezpečnostné systémy.
V Spojených štátoch má nájazd zozadu v súčasnosti na svedomí až 31 percent všetkých nehôd so zranenými alebo mŕtvymi, zatiaľ čo v Nemecku je to asi 22 percent.
Míľnikmi vývoja v oblasti bezpečnostných systémov spoločnosti Mercedes-Benz boli napríklad ABS (1978), asistent brzdenia BAS (1996), tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC (1998) a jeho inovácia DISTRONIC PLUS s asistentom BAS PLUS (2005). Premiéru mali nové systémy vždy v modeloch luxusných automobilov.
Už dnes sa DISTRONIC PLUS a asistent brzdenia BAS PLUS tešia vynikajúcemu prijatiu u zákazníkov značky Mercedes. To ukázal aj nedávny prieskum medzi vodičmi, ktorých vozidlá sú týmito zariadeniami vybavené. Až 87 percent respondentov pozitívne hodnotilo výstrahu pri priblížení, 41 percent v priebehu jedného roka používania už zažilo zásah asistenta brzdenia BAS PLUS. Citáty vyjadrení vodičov hovoria samé za seba:
Stáva sa, že sa človek v aute rozpráva, a keby to nezapípalo, bol by som rovno napálil do auta predo mnou.
Človek nie je odkázaný len na seba a niekedy sa naozaj stane, že je nepozorný a vtedy jednoducho poslúži toto varovanie.
Podstatne to znižuje počet havárií po nájazde zozadu. Vždy sa vyskytne moment, keď človek nedáva poriadne pozor a vtedy raz-dva vletíte do auta pred vami. Zvuková výstraha hneď prebudí vašu pozornosť a vtedy to ešte dokážete ubrzdiť, ešte to stačí.