Novinka v L Racing Teame na Dobšinskom kopci 2014
Jeden z najväčších partnerov Dobšinského kopca 2014 - jediného slovenského podujatia zaradeného do seriálu Majstrovstiev Európy pretekov do vrchu predstaví divákom na trati šesticu jazdcov, ale aj jednu absolútnu novinku.
Tou novinkou by malo byť Mitsubishi Lancer EVO 39, ktoré práve dokončujú v dielňach L Racing Teamu v Krásnohorskom Podhradí. „Mitsubishi, ktoré práve dokončujeme a malo by mať premiéru práve na Dobšinskom kopci 2014 sme začali stavať pre Ďodiho už koncom minulého roku. Mitsubishi Lancer EVO 39 má byť vyslovene kopcový špeciál postavený podľa predpisov pre skupinu E1. Teraz sme tesne pred dokončením a na Dobšinskom kopci 2014 by mal Ďodi prvýkrát s týmto autom absolvovať preteky. Priznám, že cieľom je poriadne auto otestovať a zistiť čo vlastne od neho môžeme v budúcnosti očakávať," poodhalil plány s novým vozidlom L Racing Teamu Ján Lipták, manažér L Racing Teamu, ktorý sa mimochodom predstaví v Dobšinej s Toyotou Celica 165 ST. „Toyotu sme predstavili práve pred rokom v Dobšinej. V tomto roku na kopcoch funguje výborne, čo ma teší. Horšie to bolo v rally, kde sme sa prvýkrát v tohtoročnej sezóne predstavili na Rally Lubeník. Tu nám auto vydržalo iba dve rýchlostky a museli sme odstúpiť. Dúfam, že v Dobšinej bude opäť všetko v poriadku. Okrem Ďodiho a mňa sa na Dobšinskom kopci 2014 predstaví vo farbách nášho tímu ešte štvorica jazdcov a ja dúfam, že sa všetkým bude na trati dariť a divákov poriadne potešia ich výkony. Chcel by som poďakovať všetkým partnerom L Racing Teamu za podporu, ktorá umožnila nielen štart šiestich našich jazdcov, ale aj umožnila nám podporiť aj organizátora pretekov. Som strašne rád, že Majstrovstvá Európy pretekov automobilov do vrchu sa jazdia práve v našom, krásnom kraji."
Okrem dvojice, o ktorej sme práve hovorili, čiže Jozefa Béreša mladšieho a Jána Liptáka sa na trati Dobšinského kopca 2014 v rámci L Racing Teamu predstaví aj ďalšia štvorica jazdcov, pričom spomedzi nich sa prvýkrát v tomto roku na štart pretekov postaví aj Peter Lipták s Mitsubishi Lancer EVO. „Som rád, že sa nám už podarilo dať auto dohromady. Bolo na ňom strašne veľa roboty a niektoré dielce meškali, inak by som sa bol už predstavil aj na niektorých iných pretekoch. Je pravda, že som v pretekárskom aute nesedel od konca minuloročnej sezóny, ale myslím si, že šoférovať som asi nezabudol. Cieľ je poriadne vyskúšať a otestovať Mitsubishi, či všetko funguje tak ako má," opísal svoj návrat na pretekárske trate Peter Lipták.
S vozidlom Mitsubishi, v tomto prípade však s EVO X sa predstaví aj Vlado Hanuš, ktorý na kopcoch v podstate vyrastal. Až potom si odskočil do rally, kde sa mu v poslednej dobe začína dariť. „Kopce boli mojou prvou disciplínou a veľmi rád sa medzi kopciarov vraciam. Mám tu stále veľa kamarátov a musím povedať, že do Dobšinej sa obzvlášť teším. Autu sme po Lubeníku dali novú prevodovku, ktorá dúfam bude poslúchať."
V prípade domáceho jazdca, čiže Dobšinčana Tomáša Fuska príde oproti poslednej rally súťaži k výmene vozidla, keď z Peugeototu 208 VTi R2 presadne Tomáš do starej známej Škody Felicia Kit Car. S týmto vozidlom sa už v Dobšinej v minulosti divákom predstavil, pričom vo svojej triede jazdil najrýchlejšie časy. „Dobšinský kopec je pre mňa vyslovene srdcovka. Som Dobšinčan a je jasné, že na domáce preteky sa vždy teším najviac," vysvetlil Tomáš Fusko.
Na trať pretekov automobilov do vrchu sa vo farbách L Racing Teamu vracia aj Marek Špavelko s Fordom Focus. „Mal sme v pláne absolvovať aj kopec na Jahodnej, ale nepodarilo sa nám dať dohromady prevodovku, ktorá nás zradila v Prešove na rally. Teraz je už kompletná, tak sa v Dobšinej vidíme."
Ako už začiatkom tohto článku potvrdil Ján Lipták, manažér L Racing Teamu, tento tím z Krásnohorského Podhradia nielenže dopĺňa šesticou jazdcov štartové pole Dobšinského kopca 2014, ale zároveň aj podporil organizáciu podujatia zaradeného do seriálu Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu. Takýchto tímov, ktoré úzko spolupracujú s organizátormi motoristických podujatí je na Slovensku ako šafránu a treba si ich vážiť. Keby totiž ich nebolo, v dnešnej dobe by motoristický šport postupne upadal, čo určite nechce ani jeden z divákov na Slovensku.
Miro Majláth