Nová Škoda Citigo: malá Škoda do mesta „City Clever“
Siedmym modelovým radom značka ŠKODA vstupuje do segmentu malých vozidiel. ŠKODA Citigo bude postupne uvedená na jednotlivé európske trhy. Zahájenie predaja na Slovensku je naplánované na jeseň 2012. Špičková bezpečnostná výbava, atraktívny dizajn, úsporné benzínové motory. ŠKODA Citigo je dôležitým pilierom Rastovej stratégie.
ŠKODA pokračuje vo svojej produktovej ofenzíve predstavením siedmeho modelového radu. Modelom Citigo, dlhým 3,56 m, vstupuje mladoboleslavská automobilka do segmentu A00. Nový model bude postupne uvedený na jednotlivé európske trhy. Slovensko sa dočká novinky Citigo na jeseň 2012. Citigo ponúka maximálny priestor na minimálnej ploche a miesta pre štyroch pasažierov. Pri začatí predaja bude vozidlo na trh uvedené v trojdverovej variante, v roku 2012 bude Citigo k dispozícii aj v päťdverovej verzii.
„Citigo je ústredným pilierom našej Rastovej stratégie. Otvorí našej značke cestu do veľmi perspektívneho segmentu," hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Naša novinka bezo zvyšku napĺňa firemnú filozofiu značky ŠKODA vyjadrenú sloganom „Simply Clever". Je kompaktná a pritom dostatočne priestranná, úsporná, ale prekvapivo agilná; atraktívna po stránke výbavy i použitých technológií. Hoci je Citigo malý automobil, je to typická ŠKODA - a ako taká skvele zapadá do našich plánov."
Dizajnérom sa podarilo vtlačiť vozidlu výrazný vzhľad a na prvý pohľad povedať: toto je nová ŠKODA. Lamelová maska chladiča lemovaná chrómovaným rámom a precízne tvarované svetlomety dodávajú vozidlu typickú tvár značky ŠKODA. Skvelú prácu odviedli dizajnéri aj v oblasti usporiadania karosérie. S dĺžkou 3,56 metra, šírkou 1,65 metra a výškou 1,48 metra patrí Citigo medzi najkompaktnejšie vozidlá ponúkané v tomto segmente. Objem batožinového priestoru činí 251 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel vzrastie tento objem na 951 litrov.
S modelom Citigo chce ŠKODA pre svoju značku získať mladých vodičov, mladé rodiny, ktoré potrebujú druhý alebo tretí automobil do rodiny a tzv. „best agers". Jedná sa o zákazníkov, ktorí myslia na náklady, majú k autu skôr racionálny vzťah, na druhej strane ale majú vysoké nároky na kvalitu, praktickú stránku, dizajn a bezpečnosť. Pre tieto skupiny zákazníkov nemala ŠKODA v segmente malých vozidiel adekvátnu ponuku. Prof. Vahland: „Sledujeme rastúci dopyt po malých automobiloch s nízkou spotrebou, atraktívnou cenou a priaznivými prevádzkovými nákladmi. Tomuto vývoju ide ŠKODA ústrety novým malým vozidlom. Ten otvára novú vstupnú bránu do sveta značky ŠKODA a zaujme veľa zákazníkov predovšetkým na našich európskych trhoch."
Citigo kladie veľký dôraz na bezpečnosť. Prvýkrát je v aute značky ŠKODA použitý bočný airbag Head-Thorax s funkciou ochrany hlavy pre vodiča a spolujazdca, ktorý spolu s ďalšími prvkami tvorí vo svojej triede príkladný bezpečnostný paket. Aktívnu bezpečnosť podstatne zlepšuje aj nový brzdový asistent „City Safe Drive". Systém sa automaticky aktivuje pri rýchlostiach pod 30 km/h a laserovým senzorom registruje nebezpečenstvo kolízie. Citigo je spoločne s modelom up! aktuálne jediným vozidlom v segmente malých vozidiel s funkciou núdzového brzdenia.
Po uvedení modelu Citigo na trh budú na výber dva nové trojvalcové benzínové motory: oba majú objem 1,0 litra a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V úspornej variante Green tec činí priemerná spotreba 4,2 l/100 km, resp. 4,3 / 100 km. Emisie dosahujú hodnoty 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotreba a emisie činí u 44 kW motora 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor s výkonom 55 kW spotrebuje 4,7 l/100 km a vypúšťa 108 g CO2 na km.