Nie je každý deň nedeľa
Spišskonovoveský tím LS RACING reprezentoval na treťom podujatí Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu, ktoré sa konalo v poľskej Korczyne, iba ostrieľaný Ivan Mutňanský.
Tak, ako pre všetkých Slovákov, ktorí vyštartovali do Poľska, aj pre Ivana Mutňanského bola 4540metrov dlhá trať pri Krosne veľkou neznámou. „Bol som milo prekvapený. Je to krásna a rýchla trať len s malým prevýšením. Veľký kontrast oproti tomu, čo sme jazdili na krátkej a technickej trati na Ostrej lúke,“ porovnával skúsený Bánovčan, ktorého Mitsubishi Lancer evo X je podľa nového Performance faktoru zaradené do skupiny 4 a triedy 4b.
„Charakter trate nášmu autu veľmi vyhovoval a vyzeralo to naozaj sľubne,“ približuje súťažný víkend Ivan Mutňanský. Aj v Poľsku sa jazdilo na dva súťažné dni, kde každý bol bodovaný samostatne. No pokiaľ pre slovenský šampionát to bol iba tretí podnik sezóny, tak Korczyna uzatvárala celú sezónu poľského šampionátu do vrchu a rozhodovalo sa o tituloch. Aj preto to malo správnu atmosféru a slovenskí pretekári si to užívali spolu s Poliakmi. „Niečo ako slávnostná promenáda sa uskutočnila ešte v piatok v Krosne, kde prišlo veľa divákov. Dokonca aj samotný štart do jednotlivých jázd mal svoj slávnostný nádych. Štartovalo sa na kraji Korczyny, pred kostolom a užívali si to nielen diváci, ale aj pretekári. Naozaj sa mi to celé veľmi páčilo a organizáciu hodnotím veľmi vysoko. Kiež by aj u nás bolo tak dobre postarané o pretekárov a bolo toľko divákov okolo trate,“ pokračuje pretekár tímu LS RACING.
Ak však Ivan Mutňanský na ostatných slovenských pretekoch na Ostrej Lúke bral dve tretie miesta, tak teraz sa šťastena otočila chrbtom. „Už v tréningu som počul v aute nejaké divné zvuky a spozornel som. Nevyzeralo to však vážne a postavil som sa na štart prvej súťažnej jazdy prvého súťažného dňa,“ dostáva sa k podstate Bánovčan. „Podmienky boli ideálne a veril som v pekné umiestnenie, no už v polovici prvej ostrej jazdy som musel spomaliť, lebo zvuky boli stále zlovestnejšie a nechcel som riskovať zničenie auta. Po dojazde do servisu sme zistili, že problém je v prevodovke. Vypustili sme olej a videli sme špony, čo neveštilo nič dobré. Do druhej súťažnej jazdy som už radšej nevyštartoval, aby sme neurobili viac škody. Som z toho smutný, lebo som naozaj veril v pekný výsledok. Mrzí ma, že som sklamal našich fanúšikov, ale nič s tým nenarobím. Jednoducho aj toto patrí k automobilovým pretekom.“
Napriek sklamaniu a predčasnému odchodu domov však pretekár LS RACING tímu už myslí na ďalšie preteky. O necelé dva týždne sa v Taliansku, neďaleko hraníc so Slovinskom, jazdí 3. – 4. októbra 43. ročník Cividale Castelmonte, ktoré sú súčasťou FIA CEZ, ako aj italského a slovinského „majstráku“. Náročný dlhý úsek s technickými aj rýchlymi pasážami, a slušným prevýšením, pripomína trochu Dobšinský kopec. Ivan Mutňanský by si práve tu rád napravil chuť z nevydareného poľského víkendu a odvďačil sa partnerom aj fanúšikom pekným výsledkom.
Ľuboš Kašický