Korczyna – kopec dolu kopcom
Atypická poľská trať si pekne zašpásovala aj Jarom Dubóczim. Ako sa s tým popasoval? Čítajte ďalej.
Žiarivo žltý Seat Leon Supercopa TDi Jaroslava Dubócziho, zo Žiaru nad Hronom, bol rozhodne neprehliadnuteľný ani na treťom podniku Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu, ktoré sa jazdili v neďaleko poľského Krosna. „Do Poľska sa vždy teším,“ prezrádza pretekár Demo Motorsport Teamu. „Poliaci majú vždy skvelú organizáciu a sú tam skvelí ľudia. Aj teraz bola veľmi príjemná atmosféra, a trúfam si povedať, že asi najkrajšia, akú som doteraz na kopcoch zažil.“
Jarove pozitívne hodnotenie poľskej súťaže rozhodne nie je osamelé. Zhoduje sa s viacerými slovenskými pretekármi, ktorí si trať v Korczyne vyskúšali. Treba povedať, že meraný úsek je trochu atypický. Ani ten však súťažiacich nesklamal. „Je to veľmi rýchla trať, náročná na rytmus a koncentráciu,“ vysvetľuje Jaro Dubóczi. „Miestami to doslova vyzerá ako rýchlostná skúška na automobilovej súťaži. Jazdíte preteky do vrchu a pritom idete dolu kopcom. Pre mňa to bolo dosť nepríjemné, lebo na niečo také na pretekoch do vrchu nie som zvyknutý. Ale napokon všetko je to o nastavení v hlave a aj toto sme zvládli.“
Tak, ako ostatní aj Dubóczi si ešte v piatok prešiel trať civilným autom. „Zdala sa jednoduchá a ľahko zapamätateľná. Charakter sa mi páčil. Potom však prišli sobotňajšie tréningy a ukázalo sa, že to vôbec nebude také jednoduché, ako to vyzerá,“ smeje sa sympatický pretekár Demo Motorsport Teamu. „Vlastne sme sa v sobotu poriadne natrápili. Trať bola šmykľavá a zradná. Musel som sa koncentrovať, aby som auto udržal na trati. Mal som dokonca pocit, že auto skôr ovláda mňa a nie ja jeho. Už do druhého sobotňajšieho tréningu sme menili nastavenie podvozku a geometriu. Stále to však nebolo ono. Riešenie sme napokon našli až pred druhou súťažnou jazdou prvého súťažného dňa.“
Starosti s nastavením sa pochopiteľne prejavili aj na časoch a výsledku sobotňajších jázd. V prvej ostrej Jaro zaostal aj za svojim rivalom Mirom Šutlákom. A hoci v druhej súťažnej jazde sa poradie otočilo, tak na zvrátenie poradia to už nestačilo. „Skončili sme za Mirom na štvrtom mieste. Ešte horšie však bolo, že sa k nám do MSR prihlásili aj dvaja Poliaci. Jeden so 470 koňovým Protom a druhý s asi 450 koňovým evom. Nemali sme na nich šancu a skočili sme až za nimi,“ vysvetľuje pretekár Demo Motorsport Teamu.
Pozitívom prvého súťažného dňa však bolo, že tím konečne našiel správne nastavenie. „To mi dodalo sebavedomie do druhého dňa a už v dopoludňajšom tréningu som zajazdil lepší čas, ako v sobotu,“ pokračuje Jaro. „V nedeľu popoludní sa mi potom podarilo, už v úvodnej súťažnej jazde, zajazdiť osobný rekord a vytvoriť si komfortný náskok na Mira, pred záverečnou jazdou.“ Jaroslav Dubóczi svojho najväčšieho rivala sezóny nakoniec dokázal odsunúť za seba, až na štvrté miesto. „V nedeľu sme v našej triede Pf 3b zobrali pohár a body za tretie miesto. Nechcem, aby to vyznelo ako výhovorka, ale na Poliakov so silnými autami naše autá naozaj nestačili, a určite im pomohla aj znalosť domáceho prostredia. Pre slovenský „majstrák“ je však dôležité, že som v priebežnom poradí udržal za sebou môjho najväčšieho rivala, Mira Šutláka. Korczyna je pre nás ďalšia cenná skúsenosť. Veľa sme sa naučili. Ako vždy, aj teraz sa chcem pekne poďakovať celému Demo Motorsport Teamu a všetkým, vďaka ktorým môžeme štartovať na pretekoch.“
Neštandardný rok 2020, ktorý si všetci budeme pamätať ako rok poznačený COVID-om, naďalej šarapatí aj v ťažko skúšanom slovenskom automobilovom športe. Po oznámení, že sa rušia preteky v Ožďanoch to nevyzerá ideálne (kvôli uzatváraniu hraníc) ani so štvrtým podnikom v moravskom Brne. Nádejou je črtajúca sa náhrada v ďalšej súťaži. Spoločne si preto všetci držme palce. Jaroslav Dubóczi a Demo Motorsport Team sú určite odhodlaní zabojovať v tomto roku až do konca.
Ľuboš Kašický