Nervózne Ecce Homo Igora Drotára
Igor Drotár by spolu s tímom Profiko na celý Šternberk najradšej zabudol. Legendárne preteky, ich 111. ročník a ani dobré počasie neprinieslo prešovsko-plzeňskému zoskupeniu nič pozitívne. Ak teda nerátame body za celkovo druhé miesto v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV).
Motoršport nefunguje na myšlienke "čo by iní dali za to, keby skončili na druhom mieste...". Ak dokážete víťaziť, máte reálne ambície i skúsenosti, druhé miesto je len záplatou. Problémy, ktoré pretrvávajú na stále novej Škode Fabia DTRi, nenašli ani na Ecce Homo svoj koniec. Tím Profiko Karola Trněného čaká ešte náročnejšia práca pred ďalšími pretekmi v Ožďanoch, než doteraz.
Igor Drotár: "Všetko zlé sa nám zopakovalo, no musím povedať, že principál tímu Karol Trněný sa naozaj snaží dať všetko do poriadku. Mali sme tam rôznych odborníkov, no auto má v sebe nejakú vážnu závadu, ktorú nikto nedokáže identifikovať. Naša Fabia nefungovala ani v jednej jazde. V Profiku sa rozhodli k radikálnemu kroku, že ju teraz úplne rozoberú a nanovo vyskladajú. Totiž, všetko funguje skvele, no po 1-2 km, keď sa stroj konečne zaťaží, prestane fungovať a nikto nevie, prečo. Všetci sme z toho veľmi sklamaní, stojí to veľa času, energie i peňazí, čo sa odzrkadľuje aj na nálade tímu. Zakaždým prídeme na preteky, aby sme sa sústredili na výsledky a výsledkom je, že sa musíme sústrediť na to, aby sme vôbec dokončili... Ecce Homo je však samo osebe výnimočné podujatie plné skvelých jazdcov a fanúšikov, ktorí vytvárajú neopakovateľnú atmosféru. Napriek všetkému sme skončili v rámci MSR PAV na 2. mieste a v rámci Európy na 4. mieste v triede E1."
Frustrácia mala navyše nepríjemné zakončenie, keď v emocionálnom pretlaku udrel Igor rukou o volant takou silou, že si skoro zlomil kosť pod malíčkom. Ráno je však múdrejšie večera. Dnes je najdôležitejšie prísť na kĺb problému a tiež sústrediť sa na najbližšiu Rally Hustopeče. Tá sa ide v rámci Majstrovstiev Slovenska v rally už budúci víkend 17.-19. júna.
Martin Trenkler/RPM