Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Neodpálená delová guľa Baróna Prášila

Wednesday, 12. 06. 2013 - 15:20, Martin Trenkler   

Neodpálená delová guľa Baróna Prášila

Sedem rokov dokončoval Igor Drotár na bodovaných priečkach všetky slovenské preteky do vrchu. Za ten čas nevynechal ani jednu súťaž...

„Jahodná sú takpovediac moje domáce preteky," začal svoje rozprávanie Igor Drotár. Na toto podujatie Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu čakal prešovský „univerzálny" pretekár (nie je kategória, ktorú by si nevyskúšal, jazdí rally aj kopce...) veľmi dlho. Serpentíny za Košicami mal zbrázdiť na diabolskej Škode Fabia v kopcovom prevedení. Príprava tohto auta trvala dlhšie, než predpokladal. Deň pred prvými jazdami si auto na chvíľu vyskúšal. Naoko je táto Fabia kompaktnejšia, pretože je o 2 cm nižšia a nálepky Liqui Moly pôsobia dynamickejšie. „Musel som pochváliť prácu mechanikov, v tomto prípade aj konštruktérov toho úžasného vozidla, že odviedli kus dobrej práce - remeselne na najvyššej úrovni. Bol som plný očakávania a nadšenia,"povedal Igor.

Tibor Szabosi;gh7p6683.jpg

Na aute nešiel nikto - krátky piatočný test boli jeho prvé kilometre. Mapa motora na mokro poskytuje 475 koní, mapa na sucho až 590. So všetkými náplňami auto váži len 1002 kg.

Ako prebiehal test? „Pomaly som auto nahrieval a zoznamoval sa s ním. Do 5000 otáčok sa obzvlášť neprejavuje, od 5000 do 8000 otáčok je to však raketa. Keď bol motor zohriaty, zošliapol som plyn a v okamžiku som bol na obmedzovači. Zaradil som ďalší kvalt a znovu som bol na obmedzovači a tak to pokračovalo ďalej. Mal som normálne pocit, že som na zdviháku bez akejkoľvek záťaže... Cítil som sa ako Barón Prášil, keď skákal z jednej delovej gule na druhú. Neviem, čím to bolo, ale začal som sa v aute smiať, aké je to úžasné," opísala úvodný test diabolského vozidla táto prešovská legenda.

Po krátkom spánku sa Igor zobudil do prvého súťažného dňa: „Zvyčajne si rád pospím, no tentokrát som bol jedným z prvých v depe, pretože som sa plný radosti nevedel dočkať štartu. Noc predtým som spal ako malé dieťa, ktoré dostalo pod stromček vysnívané autíčko," povedal Igor.

Tibor Szabosi;gh7p6937.jpg

Čo sa stalo potom? „Sadol som si do auta a vyšiel z depa. V polovici zjazdu na štart sa auto začalo správať divne. Pomyslel som si - preboha, benzín! Stlačil som rezervnú pumpu - nič, stlačil som druhú pumpu - nič. Prepol som mokrú mapu - nič. Zastavil som, zresetoval celý systém - nič. Myslel som si, že je niečo so sviečkami. Mechanici mi nechceli ani veriť, boli zdesení. Zareagovali ale stopercentne, vymenili kompletne sviečky a po naštartovaní sme zistili, že to bude mechanická závada. Nešlo to však už opraviť. V päťventilovej technike nefungovali výfukové ventily. Zmieril som sa s tým, že budem v úlohe diváka. Videl som fantastické športové výkony a jedinečnú atmosféru veľmi dobre pripravených pretekov," skonštatoval Igor na záver.

Na najbližších pretekoch v Poľsku by mal Igor konečne štartovať v plnej kráse. Sezóna sa tak začne až v Limanowej (23.-26. júna).

Martin Trenkler/RPM

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri