Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Nastupuje štvrtá generácia Subaru Impreza

Tuesday, 26. 04. 2011 - 14:53, Ivan Václavík   

Nastupuje štvrtá generácia Subaru Impreza

Rok 2010 znamenal pre značku Subaru rekordný celosvetový predaj vozidiel. So 650 000 predanými automobilmi to znamenalo nárast o 15 percent oproti roku 2009. Značka zaznamenala historicky najväčšie zvýšenie predajov v Číne a v Spojených štátoch a posilňovanie pozícií pokračuje aj v tomto roku. Subaru uzatvorilo prvý kvartál 2011 v USA ako doteraz najlepší s predajom 67 457 vozidiel.

subaru-impreza-01.jpg

V týchto dňoch absolvovala svetovú premiéru na New York International Auto Show nová generácia Subaru Impreza ako päťdverový hatchback i štvordverový sedan. Štvrtá generácia Imprezy je zároveň prvým modelom v rámci novej stratégie značky Confidence in Motion (Istota v pohybe). Do predaja v USA sa novinka dostane ešte v tomto roku.

Komfort, ktorý Impreza ponúka už od svojho príchodu na trh v roku 1992, sa ešte zvýšil, pričom profituje z vynikajúcej spoľahlivosti, jazdných vlastností a bezpečnosti, poskytovaných unikátnym systémom symetrického pohonu všetkých kolies a  motormi boxer. V súlade s očakávaniami trhu Subaru vyvinulo novú Imprezu ako globálny model vysokej kvality.

subaru-impreza-02.jpg

V rámci vývoja sa Subaru zameralo na ohľaduplnosť k životnému prostrediu a meniace sa nároky zákazníkov. Zlepšilo hodnoty spotreby a znížilo emisie s využitím novej, tretej generácie motora boxer a novej generácie prevodovky Lineartronic. Inžinieri vytvorili priestrannejší interiér so zvýšeným komfortom a kvalitou bez toho, aby sa zväčšili vonkajšie rozmery vozidla.

Spodný okraj predného stĺpika sa posunul o 20 cm dopredu, rázvor sa predĺžil o 25 mm, čo zväčšilo vnútorné rozmery v pozdĺžnom smere. Nový dizajn štruktúry dverí zasa interiér rozšíril, čím sa zväčšil priestor pre ramená a lakte. Cestujúci na zadných sedadlách profitujú z nárastu priestoru pre nohy.Otvory dverí sa zväčšili, čím sa zásadne zlepšilo a zjednodušilo nastupovanie i vystupovanie.

subaru-impreza-03.jpg

Schopnosti modelu s pohonom všetkých kolies dáva najavo šesťuholníková mriežka prednej masky s roztiahnutými krídlami vo svojom strede, svetlomety v tvare jastrabích očí a výrazné lemy blatníkov. Tieto dizajnové črty zdôrazňujú jedinečnú identitu vozidiel Subaru.

Nová Impreza využíva novú, tretiu generáciu benzínového motora boxer s objemom dva litre. Hodnoty krútiaceho momentu v stredných otáčkach sa zlepšili vďaka dlhšiemu zdvihu a dvojitému systému aktívneho riadenia ventilov. Akcelerácia vozidla je teraz lepšia ako s pôvodným 2,5-litrovým motorom, výrazne sa zlepšila odozva na ľahko stlačený pedál akcelerátora. Maximálny výkon motora s objemom 1 995 cm3 je 109 kW (148 k) pri 6200 ot/min.

Najväčšími výhodami bezstupňovej prevodovky CVT, využívajúcej reťaz, sú nízka hmotnosť, malé rozmery, zníženie spotreby paliva a variabilita prevodových pomerov. Subaru pre novú Imprezu vyvinulo novú generáciu CVT prevodovky, pre ktorú používa označenie Lineartronic. Páčkami pod volantom je možné radiť šesť predvolených prevodových stupňov. Odozva pri manuálnom radení je dokonca lepšia ako majú štandardné automatické prevodovky v športovom režime. Pri 5-stupňovej manuálnej prevodovke Subaru optimalizovalo jednotlivé prevodové stupne.

subaru-impreza-04.jpg

Impreza je známa vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami, špičkovou ovládateľnosťou, lineárnou odozvou na pokyny vodiča a predvídateľným správaním na ceste. Pruženie auta podľa výrobcu výborne filtruje všetky nerovnosti na vozovke. Vzadu je použité dvojité lichobežníkové zavesenie. Všetky modely štandardne využívajú pneumatiky s nízkym valivým odporom. Modely s manuálnou prevodovkou sú vybavené asistentom rozjazdu do kopca, ktorý vyvinie brzdnú silu aj po uvoľnení brzdového pedála, aby sa uľahčil rozjazd v stúpaní.

Výhľad z novej Imprezy je jeden z najlepších v segmente. Výrazné zmenšenie slepých uhlov sa dosiahlo použitím užších stĺpikov a upevnením spätných zrkadiel priamo na panely dverí. Predná kapota a čelná maska sú konštruované tak, aby ich štruktúra absorbovala energiu a chránila chodcov. K čelným, bočným a hlavovým airbagom pribudol kolenný airbag pre vodiča, ktorý je v štandardnej výbave všetkých modelov. Optimalizovalo sa rozloženie nárazových senzorov, pribudol aj senzor vo vnútri predných dverí, ktorý vyžadujú predpisy pre bočný náraz v USA.
Na dĺžku meria Impreza štvrtej generácie 4,58 m, na šírku 1,74 m, rázvor je 2,645 m. Prevádzkovú hmotnosť uvádza výrobca 1,32 tony.

subaru-xv-conceptg.jpg

Subaru prichádza aj so štúdiou XV Concept, ktorá definuje novú generáciu crossoveru v modernej dizajnovej forme. Koncept predstavili vo svetovej premiére na autosalóne v čínskom Šanghaji. Tvary vozidla spájajú typickú siluetu crossoveru s módnym imidžom. Predná časť má prvky sériových modelov Subaru vrátane šesťuholníkovej prednej masky, motívu krídel a očí dravca. Hexagonálny dizajn prechádza aj do zadných partií, pričom tento motív obklopuje priezračný modrý podklad pre evidenčné číslo. Výrazne orámované lemy blatníkov sú vyjadrením schopností vozidla. Karoséria konceptu je lakovaná vo výraznej farbe (Elektrická žltozelená), čiže má elektrizujúci žiarivý efekt, vychádzajúci spod matnej povrchovej úpravy.

Koncept využíva asistenčný systém EyeSight s dvoma kamerami, vyvinutý firmou Subaru. Umožňuje automatické zastavenie vozidla pred prekážkou (v meste) a má aj funkciu adaptívneho tempomatu. Použitie stereo kamier zvyšuje presnosť zásahu elektroniky. Subaru XV Concept s 19" kolesami meria na dĺžku 4,45 m, na šírku 1,8 m a do výšky 1,6 m. Rázvor je 2,635 m.

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri