Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Náročné Košice sa zvládli ...

Monday, 15. 07. 2024 - 11:57, Public relations   

Náročné Košice sa zvládli ...

50.Garrett Rally Košice 2024 bola ďalšou súťažou započítavanou do seriálu Central European Zone (CEZ). Na tento jubilejný ročník usporiadateľ pripravil dvojetapovú súťaž o celkovej dĺžke 475,30 km z toho 124,40 km rýchlostných skúšok (RS). Súťaž začala piatkovým slávnostným štartom, ktorý sa navrátil do centra mesta Košíc, kam určite patrí. Sobotu otvoril doobedný Shakedown. V našom prípade ešte preveril techniku a nastavenia po štvrtkovom teste. Všetko bolo v poriadku, tak smela stúpať tá správna nervozita.

jm1a8194.jpg

Poobedňajší štart do prvej etapy rozdelenej do dvoch sekcií odštartoval konkurenciou nabité štartové pole v tropicky horúcom počasí. Súčasťou tohto podujatia boli aj Majstrovstvá Poľska a nám bolo od začiatku jasné, že držať tempo s poľskou špičkou bude viac, ako náročné. Stanovili sme si reálny cieľ, ktorý bol prejsť cieľovou rampou na čo najlepšom bodovanom mieste v CEZ1 a samozrejme v rámci Slovenského majstráku bojovať o bedňu.

jm1a6861.jpg

Prvá sekcia obsahovala dvojicu meraných úsekov, ktoré sa dali konečne nazvať ozajstnými rýchlostnými skúškami. Nie pretekom do vrchu na Jahodnú. Technické, rýchle, náročné a podľa viacerých názorov aj “trošku viac“ rozbité. Myslíme si, že toto síce je Rally a kto chce pozametaný asfalt, mal by zmeniť disciplínu, no na druhej strane je nutné súhlasiť s názorom, že táto technika nie je lacná záležitosť a nikto z nás sa nepozerá rád, ako sa ničí spôsobom, akým by sa ničiť nemusela. Náročnosť povrchu hlavne na 18,7 km dlhej Bogote znásobovala viac ako sedemdesiat stupňová teplota v kabíne nášho Fordu Fiesta Rally2. Prvú sekciu naša posádka v zložení Ing.Vlastimil Majerčák a Ing. Jakub Slovák zdolala na deviatom mieste, jemne grilovaná. Nasledujúca servisná zóna riešila hlavne kontrolu podvozku a samozrejme nové obutie. V tom pôvodnom sa nachádzala celá zbierka spojovacieho materiálu v podobe skrutiek.

asf73994.jpg

Posádka vyrazila do druhej sekcie ktorá obsahovala znovu tú istú dvojicu RS. Snaženie Vlasta s Kubom zatiahnuť, narušil opäť defekt a dokonca prasknuté čelné sklo v druhom prejazde Bogotou. Sekcia bola obohatená o mestskú okruhovú RS, ktorá určite navrátila popularitu tohto športu v Košiciach a sprístupnila ho aj oku bežného diváka. Napriek tomu, že nepatríme k tým ktorí obľubujú takýto druh okruhových, alebo mestských RS, tešili sme sa hlavne kvôli fanúšikom. Tu si dovolím trošku oprávnenej kritiky. Naša posádka bola odštartovaná tak, že chýbalo veľmi málo k stretu v križovatke s posádkou, ktorá točila práve druhé kolo. To “stretnutie“ by bolelo všetkých zúčastnených a tak apelujem na usporiadateľa, aby do budúcna dbal o bezpečný štart posádok do takýchto okruhových RS. Po prvom dni chlapci prespávajú do ďalšej etapy na 7. mieste absolútneho poradia.

jm1a6849.jpg

Nedeľné ráno, napriek nočnej prehánke predpovedalo ďalší “grilovací“ deň. Druhá etapa obsahujúca dvojicu rýchlostných skúšok v dvoch prejazdoch začala legendárnymi Herľanmi. Táto RS sedí našej posádke a to bolo vidieť aj na prejazdoch. Druhou bola naša včerajšia smolná Bogota, no v opačnom smere pod názvom Regeta. Táto skúška spôsobila vrásky na viacerých tvárach. Skrátka, extrémne rozbitá a tak sa k nej aj pristupovalo, s rešpektom, pokorou no s vedomím, že získanú pozíciu je potrebné udržať no defektom sa opäť nevyhlo. Poslednej sekcii predchádzala servisná prestávka. Tímový mechanici nenechali nič na náhodu. Zodpovedne skontrolovali podvozok, doladili nastavenia a nahodili nové obutie. Vlasto s Kubom si znovu užili Herľany a do poslednej RS Regeta nastúpili s vedomím, že časovú stratu na vyššiu pozíciu už nie je možné dobehnúť. RS prešli zabehnutým tempom bez zaváhaní a hlavne konečne bez defektu. Úspešne prešli cieľovou rampou na 6. mieste absolútneho poradia. Odnášajú cenné body za 5.miesto v Central European Zone (CEZ1). V rámci Majstrovstiev Slovenska chlapci končia na 3. mieste absolútneho poradia a 2. mieste vo svojej triede. Štart na tomto podujatí hodnotíme úspešne so splnenými ambíciami. GRATULUJEME!

jm1a8564.jpg

Poďakovanie patrí celému tímu, posádke, naším partnerom PETROLTRANS, a.s. a DOUVE AGRO s.r.o., PROGRESS TRADING, a.s., APARTMÁNY TATRY, TATRACINKY, KOŠICKÁ ODŤAHOVKA 24, PIRELLI, H2 SECURITY a všetkým tým, ktorí nás akokoľvek podporujú. Poďakovanie patrí aj usporiadateľom, ktorí určite urobili všetko čo bolo v ich silách, aby navrátili tejto súťaží zašlú slávu. Myslíme, že sa to v rámci možností z časti podarilo a sme zato vďační. V neposlednom rade obrovské poďakovanie Vám fanúšikom, ste SUPER!!!

Ján Slovák PTRT

jm1a9697.jpg

asf73959.jpg

jm1a6658.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri