Naozaj Ferrari podvádza?
Po pretekoch v Číne vyplávali na svetlo nové skutočnosti, ktoré teraz skúma FIA, aby podozrenia potvrdila, alebo vyvrátila.
Španielsky novinár Marco Canseco si na veľkej cene Číny všimol, že zvuk monopostov tímu Ferrari znie v zákrutách inak a upozornil na to technické oddelenie FIA. „Vzniká podozrenie, že Ferrari SF71 H používa špeciálne mapovanie motora a smeruje výfukové plyny na zadné krídlo," napísal v španielskych novinách Canseco.
Problém však je, že FIA už smerovanie výfukových plynov s cieľom zvýšenia prítlaku na zadnom krídle zakázala. „Takéto riešenie mapovania motorov je zakázané," jednoznačne potvrdil bývalý zamestnanec Ferrari a dnešný člen technickej skupiny FIA, Nikolas Tombazis. O čosi podobné sa pokúšali aj v tíme Renault, ale aj keď výfuk nasmerovali hore, aj tak nepresiahol povolených päť percent a „žlté" riešenie je legálne.
Podozrivou vecou na Vettelovom ferrari je aj páčka pod volantom, ktorú jeho kolega Kimi nemá. Práve pri nej sa špekuluje, že by mohla mať vplyv na mapovanie motora alebo sa nejako podieľať na regulovaní energie. Podľa britských kolegov je to akýsi potenciometer, ktorým sa zvyšuje alebo znižuje intenzita niečoho. Čoho? To teraz musia preskúmať chlapci z FIA a povedať, či je to korektné, alebo Ferrari podvádza.