Konečne poznáme základné parametre motorov F1 platných od 2021
Tento týždeň v Paríži pokračovali jednania Strategickej skupiny F1 a predstaviteľov automobilovej federácie (FIA). K čomu dospeli?
Súčasné autá F1 sú tak komplikované a drahé, že odstrašia nových konštruktérov od vstupu už pri prvom pohovore. Noví americkí majitelia práv si to uvedomujú, no stále tápajú a sú bezradní pri jasnej formulácií budúcnosti. Nedávno sme v Bahrajne dostali akýsi koncept premeny, no ten bol tak jalový a nič nehovoriaci, že nemalo zmysel ho ani publikovať. V Paríži sa tento týždeň zasa stretla Strategická skupina a FIA, aby sa pokúsili zadefinovať aspoň v hrubom, kadiaľ povedie cesta k budúcnosti. Na stole máme teda základné návrhy, ktoré bude musieť schváliť júlový koncil.
Výsledky, ktoré prenikli na verejnosť sú konečne trochu zrozumiteľné. Do konca mája tohto roku je potrebné definitívne zadefinovať pravidlá pre nové motory, ktoré sa budú v F1 používať od roku 2021 a tak teraz vieme aspoň to, že to budú 1,6 litrové hybridné turbomotory a nebudú mať rekuperáciu pochádzajúcu z výfukovej energie motora (MGU-H).
Výrobcovia motorov tak už majú aspoň kúsok jasnejšie, no pre dnešných pilotov a tímy je aktuálnejšie, že od nasledujúcej sezóny 2019 sa navrhuje povolenie zvýšenia spotreby paliva na preteky zo 105 kg na 110 kg. Vraj, aby pilotov až tak nelimitovala spotreba a mohli viacej bojovať. Okrem toho znova oddelia hmotnosť pilota od celkovej hmotnosti vozidla a k tomu pribudla tiež požiadavka na pretekárov, aby povinne používali biometrické rukavice, ktoré majú zvýšiť bezpečnosť a uľahčiť záchranárom ich prácu.