Nadšený Solberg opäť porušil počas rally dopravné predpisy
Petter Solberg, ktorý tento rok po dlhej dobe opäť preteká za továrenský tím, je priebehom a výsledkom úvodného podujatia sezóny nadšený. Niet sa čomu čudovať - počas svojej dlhoročnej kariéry Solberg sezónu ešte pódiovým umiestením neodštartoval a na Rallye Monte Carlo ešte nikdy predtým neskončil na pódiu.
„Som nadšením celý bez seba, túto rally som si užíval od začiatku do konca a je to najlepší štart do šampionátu, aký som kedy mal. Išlo o moje prvé podujatie s Fiestou RS WRC, s ktorou som toho veľa nenatestoval a počas celej rally sme sa zrýchľovali. V tejto rally som chcel hlavne dokončiť, zájsť s autom čo najviac kilometrov, zapracovať na svojej rýchlosti a dôjsť bez problémov do cieľa", žiaril v cieli šťastný tretí celkovo Petter Solberg, ktorý takýto dobrý výsledok očividne nečakal.
Solbergovi teda Fiesta RS WRC očividne vyhovuje: „Auto milujem. Je skutočne veľmi rýchle, verte mi! Sedí môjmu jazdeckému štýlu. Na takéto niečo som dlho čakal a pocit, že mám za sebou celý Ford a jeho podporu, je výborný. Ak chcete bojovať so Sebom (Loebom) potrebujete vydarený vstup do sezóny", naznačil niečo zo svojich plánov do budúcna šťastný Solberg a pokračoval: „Zistil som, že na šotoline a snehu je auto lepšie a tak už sa na tieto povrchy teším. Dokončiť túto rally medzi troma najlepšími je vynikajúci štart do sezóny, lepšie to ani nemohlo byť. Teraz sa môžem sústrediť čisto na svoju jazdu. Už sa nemôžem dočkať Švédska!", optimisticky uzatvára svoje vyjadrenie Petter Solberg, ktorý vyhral štyri rýchlostné skúšky.
Z výkonu mladšieho a úspešnejšieho z bratov Solbergovcov má, samozrejme, radosť i šéf tímu Malcolm Wilson: „Petter ma skutočne veľmi potešil. Je to pre mňa zaujímavé, posledné dva roky sme pracovali s dvoma mladými Fínmi, takže mať v tíme niekoho s Petterovými skúsenosťami je skutočne dobré. O tom, že mať v tíme majstra sveta je skutočne výborné, nemôže byť žiadnych pochýb. Bolo to jeho prvé podujatie s nami a spravil iba jednu chybu, keď v piatok zvolil nesprávne pneumatiky. Ale pozrite sa na to, čo spravil po tom, povedal si: „Okej, potrebujem pódiové umiestnenie a tak to risknem.""
„Petter zužitkoval svoje skúsenosti veľmi dobre. Ukázal vyzretý prístup a skutočne si myslím, že bol pred štartom nervózny, pretože nechcel, aby jeho prvá rally s nami dopadla zle. Celá situácia s Jarim-Mattim mu situáciu iba sťažila, ale on sa s tým vyrovnal veľmi dobre a som ohromený tým, ako sa zhostil svojej úlohy. Ak sa pozrieme na to, že v aute strávil oveľa menej času ako Mikko (Hirvonen) v tom červenom, tak je rýchlosť, ktorú Petter ukázal, fantastická. Predtým totiž testoval iba dva dni. Tento rok vyzerá dobre", zakončuje ódy na Pettera Solberga, ktorý do tímu Fordu veľmi dobre zapadol, Malcolm Wilson.
Na Rallye Monte Carlo však všetko nedopadlo pre Solberga len pozitívne, pri prejazdoch medzi jednotlivými rýchlostnými skúškami totiž Petter prekročil rýchlosť o vyše 50 km/h, čo neuniklo pozornosti miestnej políci.. Išiel rýchlosťou 106 km/h na úseku, kde je povolená maximálne päťdesiatka. Solberg sa síce bránil tým, že len predbiehal pomalšie auto, nič to ale nezmenilo na tom, že porušil pravidlá FIA.
Verdikt je teda taký, že Petter Solberg musí zaplatiť pokutu 1400 € a navyše je v podmienke. Ak v najbližších šiestich súťažiach prekročí rýchlosť o viac ako 50 percent, tak mu budú odobrané body, ktoré získa na nadchádzajúcej Rally Sweden (ak vo Švédsku žiadne body nezíska, tak si môže veselo prekračovať rýchlosť ďalej, lebo o nič nepríde). V prípade Solberga neide o prvý prehrešok, naposledy bol prichytený na minuloročnej Rally Sweden, kde preto prišiel o vodičský preukaz a Power Stage musel odšoférovať jeho spolujazdec Chris Patterson. Neskôr FIA zmenila pravidlá, v ktorých sa uvádza, že ak jazdci nechcú byť z podujatia diskvalifikovaní, tak musia mať obaja - jazdec i spolujazdec - počas rally platné vodičské oprávnenia.