Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Na slovíčko... s Jurajom Ulrichom

Wednesday, 19. 08. 2009 - 22:04, Michal Kostka   

Na slovíčko... s Jurajom UlrichomPredo dvermi je Hungarian Baja a po troch rokoch ťa opäť uvidíme na trati, hoci len v triede Challenge.

Posledné informácie sú také, ktoré nemám ešte úplne dohodnuté, že Dušan Kunovský nemá spolujazdca do novej Toyoty, tak ma oslovili včera SMS-kou z Tunisu, či som ochotný. Tak jasné, pokiaľ by som sa mohol zviesť v T2 závodnom aute, tak asi expedičnú Navaru necháme oddychovať. Radšej pôjdem ako navigátor v súťažnom aute, než ako šofér v Challenge.

Ak predsa len pôjdete podľa pôvedného plánu v kategórii Challenge tak predpokladám že pôjdete na víťazstvo.

Jasné. V kategórii Challenge nie je veľa áut, nejakých päť-šesť, ale polovica z nich sú naši konkurenti z Rally Budapešť - Bamako, ktorých sme porazili v Afrike, tak musíme ich poraziť aj doma v Maďarsku.



Vaša Navara má za sebou tri rally Budpašť-Bamako spojené s africkou expedíciou a tiež expedície na Islande a v Iráne. Koľko má vlastne najazdených kilometrov?

Najazdených má nejakých 120.000 kilometrov, z toho asi 90.000 je práve na expedíciách.

Nechalo vás toto vozidlo niekedy „v štichu“ alebo poslušne slúži vždy a všade?

Nikdy nás nenechalo v štichu, to musím zaklopať. My vozíme zo sebou na tieto väčšie cesty nejaké náhradné diely, ale našťastie sme ich nemuseli zatiaľ použiť, musím povedať že stále funguje. Práve preto sme aj začali stavať súťažné auto z tohto modelu.

Michal Kostka;img_1582.jpg

Ako úspešne pokračujete v stavbe nového auta?

Menej úspešne ako sme na začiatku predpokladali. Ide nám to pomalšie ako sme chceli, ale stále na ňom pracujeme.

Kedy by mohlo absolvovať prvý štart?

Už to nechcem povedať, ale stále verím že tento rok ešte. Je to zase len otázka peňazí a sponzorov, postaviť to auto nie je lacná záležitosť. Vždy keď je nejaká možnosť, niečo sa na tom aute urobí, keď nie je, treba robiť aj to čo nás živí. Niektoré plány sme museli už zoškrtať v rámci stavby, chceli sme použiť lepšie veci, možno budeme musieť ušetriť aj na tom. Ale určite by sme chceli aby tento rok jazdilo.

Dá sa nejako percentálne vyjadriť na koľko je hotové?

Ono to sú dve veci čo na aute treba. Veľa vecí čo treba robíme vo vlastnej réžii. Myslím že máme celkom dobre vybavené dielne a zázemie na to a to je spravené tak na 70%. Potom je druhá polovica vecí, ktorých strašne veľa treba kúpiť a tam je možno ten problém, že sa vždy čaká, kým sa nazbiera nejaký balík peňazí. Čiže teraz je ťažko povedať na koľko percent je to, lebo ak zajtra zaklope sponzor a dá peniaze, tak pozajtra veci nakúpim a je na 100% hotová aj táto časť.



Aj vzhľadom na nutné kompromisy ohľadom použitých súčiastok a investovanej práce, nebolo by výhodnejšie kúpiť už hotové vozidlo, napr. od belgického Overdrive alebo talianskeho Tecnosportu?

Rozmýšlali sme nad tou alternatívou, že by sme si prenajali, alebo kúpili auto. My sme do tohto projektu stavby auta išli spolu s Nissanom pre Strednú Európu a keď sme sa bavili na začiatku o nejakom rozpočte, koľko to vyjde, tak aj v Nissane nám povedali „Kúpme auto, bude to rýchlejšie a môže to fungovať“. Dospeli sme k tomu, že za tie peniaze, za ktoré my chceme toto auto postaviť, sa takéto auto kúpiť nedá. Dá sa kúpiť predošlý model, čo by nám pre závodenie nevadilo, ale Nissanu pre najeký marketing by to vadilo. Chceli sme mať nový model Navary, ktorý sa kúpiť ešte nedá, lebo mám pocit ako teraz riešim na to rôzne technické otázky, že ešte nikto nový model Navary nepostavil do T2. Čiže nedá sa také auto zohnať a preto sme išli cestou vlastnej stavby. Kebyže tie isté peniaze investujeme do kúpy, tak už sme mohli trištvrte roka jazdiť, ale na predošlej Navare.

Foto: Raid Adventure Team, autor






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri