Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Extra

Na scénu príde Audi RS3 Sportback

Monday, 06. 12. 2010 - 12:59, Ivan Václavík   

Na scénu príde Audi RS3 Sportback

Výrazná lišta predného spojlera, jednodielna maska chladiča s kosoštvorcovou štruktúrou mriežky a rozmerné otvory na vstup vzduchu v nárazníku spolu s bi-xenónovými reflektormi Xenon plus vytvárajú markantnú tvár nového špičkového modelu radu A3. Audi RS 3 Sportback dokumentuje svoj mimoriadny potenciál už na prvý pohľad.

audi-rs-sportbackg.jpg

Do sériového vybavenia tohto dynamického auta so štyrmi spojenými kruhmi patria tlačidlo Šport, parkovacie senzory vzadu, dvojzónová automatická klimatizácia, audiosystém chorus a bi-xenónové reflektory Xenon plus s dennými svetlami zo svietiacich diód LED.

audi-rs3-01-mediumg.jpg

Tento špičkový model trojkového radu je štvrtým automobilom značky Audi, ktorý montujú v závode Audi Hungaria v maďarskom Györi. RS 3 Sportback kompletizujú na rovnakej linke ako A3 Cabriolet, TT Coupé a TT Roadster. Audi RS 3 Sportback začnú predávať na jar roku 2011.

audi-rs3-03-mediumg.jpg

Najnovší prírastok poháňa v duchu slávnej tradície značky benzínový päťvalec prepĺňaný turbokompresorom. Z objemu 2,5 litra dosahuje výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 450 Nm pri priemernej spotrebe paliva 9,1 litra na 100 km. Z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 4,6 sekundy, takže sa evidentne prejavuje suverénna ťažná sila.

audi-rs3-12-mediumg.jpg

Krútiaci moment sa prenáša prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky S tronic a permanentného pohonu quattro na všetky štyri kolesá. Mimoriadny charakter auta podčiarkujú 19-palcové kolesá a blatníky z uhlíkového laminátu (karbónu).

audi-rs3-07-mediumg.jpg

Model RS 3 Sportback, vyvinutý dcérskou spoločnosťou quattro GmbH, prináša dynamickú filozofiu do kompaktnej triedy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Kompaktný automobil s pohotovostnou hmotnosťou 1 575 kilogramov produkuje emisie CO2 212 gramov na kilometer.

audi-rs3-40-mediumg.jpg

Výkonné päťvalce majú pri značke Audi dlhú tradíciu. V 80. rokoch dvadsiateho storočia priviedli pretekárske automobily i sériové modely medzi svetovú špičku. Aj prvý model s označením RS - Audi RS 2 z roku 1994 - mal takýto motor. Aktuálny päťvalec s objemom 2,5 litra, ktorý sa už uplatnil v TT RS, nedávno zvolila renomovaná odborná porota motoristických novinárov za Motor roka (International Engine of the Year).

audi-rs3-34-mediumg.jpg

Päťvalec je s celkovou dĺžkou 49 centimetrov veľmi krátky. Hmotnosť motora je iba 183 kilogramov. Blok agregátu je vyrobený zo sivej liatiny obohatenej modifikovaným grafitom, teda z materiálu vysokej pevnosti s nízkou hmotnosťou. Audi tento materiál využíva ako prvý automobilový výrobca pri benzínovom motore. Takáto konštrukcia prispieva k zníženiu celkovej hmotnosti Audi RS 3 Sportback a zlepšuje rozloženie hmotnosti na jednotlivé nápravy, čo pozitívne vplýva na jazdné vlastnosti.

Preraďovanie sa uskutočňuje zmenou stavu spojok počas niekoľkých stotín sekundy a prebieha veľmi komfortne, bez citeľného prerušenia prenosu krútiaceho momentu. Siedmy stupeň má dlhé sprevodovanie, čo prispieva k úspore paliva.

audi-rs3-32-mediumg.jpg

Vodičovi poskytuje sedemstupňová prevodovka S tronic dva automatické a jeden manuálny režim. Pri manuálnom režime môže vodič radiť pohybom páky medzi sedadlami alebo ovládačmi pri volante. Funkcia „Launch control" umožňuje automaticky riadený rozjazd z miesta, s maximálnou trakciou a dokonalým využitím výkonu motora.

Základom systému quattro je elektronicky ovládaná multilamelová spojka, ktorá je kvôli optimálnemu rozloženiu hmotnosti na nápravy umiestnená v bloku s diferenciálom zadných kolies. Systém quattro umožňuje variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé nápravy podľa ich momentálnych adhéznych podmienok. Ak majú kolesá jednej nápravy tendenciu prešmykovať, elektrické čerpadlo bleskurýchle vytvorí vysoký tlak oleja, ktorý stlačí lamely spojky k sebe a väčšia časť krútiaceho momentu sa rozdelí na nápravu s lepšou adhéziou. Vďaka výkonnému tlakovému zásobníku tento proces trvá iba niekoľko milisekúnd.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri