Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Na Košice sa tešíme, svorne tvrdia jazdci SRP

Tuesday, 11. 10. 2011 - 08:21, Daniel Mandzi   

Na Košice sa tešíme, svorne tvrdia jazdci SRP

Rovnako ako DMACK Tyres Rally 2011 majstrovstvá Slovenska, tak aj Slovenský Rally Pohár má pred sebou posledné podujatie v roku. Tradičnou bodkou sezóny bude 37. ročník Rally Košice, ktorá sa uskutoční v dňoch 14.- 15.10.2011.

Posádky SRP majú pred sebou v poradí 4. a 5. podujatie v tomto roku, na ktorom sa rozhodne o víťazoch jednotlivých tried a aj o absolútnom víťazovi seriálu. Tri predchádzajúce rally síce priniesli do celkového hodnotenia súťažným posádkam určitú nádielku bodov, no keďže na Rally Košice sa oba dni zarátavajú do tohto hodnotenia zvlášť, všetko sa ešte môže zmeniť.

Tibor Szabosi;co8c6073-2.jpg

Pri pohľade do priebežného poradia a vedomí, že tá istá posádka môže oba dni vyhrať a získať tak až 60 bodov, môže o titul bojovať ešte ozaj veľa z nich. Rozdiely v bodovaní nie sú na toľko veľké, aby sa víťazom nemohla stať aj posádka, ktorá je momentálne na deviatom či desiatom mieste. Tými najtipovanejšími však určite ostávajú Haluška/ Hnát (Seat Ibiza), Kriška/ Bomba (Škoda Fabia) a Kysucký/ Dedeček (Seat Ibiza), ktorí v tejto sezóne už aspoň raz zvíťazili.

Tibor Szabosi;co8c4050-1.jpg

„Technika je pripravená, držíme sa pôvodného plánu vyhrať SRP absolútne. Nebudeme taktizovať s výsledkami, chceme ísť oba dni na víťazstvo, nie je už čo riešiť. Všetci sa na Košice veľmi tešíme", povedal priebežne prvý v poradí Peťo Haluška.
Nad titulom však uvažuje aj Dudo Kriška: „Na posledné preteky musíme zrepasovať motor, lebo na PAV Dobšiná sme mali taký malý „kovošrot". Ide o veľa, karty sú rozdané. Nevyzerá to zle, môžeme byť majstri v triede, no treba však dôjsť pred domácim Krbaťom. V absolútnom hodnotení je ešte tiež možné byť majstrom, ale Haluška by jeden deň nemusel dôjsť a taký ostrieľaný mazák si to určite nenechá len tak ujsť pomedzi palce. Uvidíme ako nám sadne nový motor a ako nám to bude súdené, ale určite sa nevzdáme len tak".

Tibor Szabosi;co8c5951-2.jpg

Do tretice spomenieme aj Maroša Kysuckého, ktorý sa momentálne síce nachádza až na šiestom mieste, no ak technika bude fungovať, má šancu získať pekné umiestnenie. „Po Ostrej Lúke sme len skontrolovali auto. Tešíme sa na záver sezóny v Košiciach a dúfame, že celá súťaž prebehne konečne bez problémov", povedal Maroš.

Tibor Szabosi;co8c4009-1.jpg

Trieda RP1

V triede do 1400 ccm by sa podľa výpočtov mohla stať víťazom jedna zo siedmich bodovaných dvojíc. Avšak posádka Debnárová- Debnár (Suzuki Swift) prestúpila do MSR a posádka Valluš-Valluš (Škoda Felicia) sa nezúčastní, čiže o víťazstvo v hodnotení zabojujú piati najrýchlejší.
„Aj napriek tomu, že v SRP celkom dobre stojíme vo svojej triede, tentokrát sme pred výsledkom uprednostnili kilometre. Verím tomu, že dvojdňový "veľký" pretek mi dá možno toľko, koľko doteraz celá sezóna SRP. Otestujeme koľko je schopná technika zvládnuť, keď pri "malých" pretekoch ešte nesklamala ani raz. Samozrejme o nič nejde, takže sa budeme snažiť obidva dni ukončiť na cieľovej rampe. Tento pretek bude asi dôležitý pre rozhodnutie, čo s budúcou sezónou", zhrnula svoj prestup Miška.

Tibor Szabosi;co8c5313-1.jpg

Najväčšími adeptmi tak na titul ostávajú Miro Krbaťa (Škoda Fabia), Jozef Kriška (Škoda Fabia) a Marian Kekeňák (Škoda Felicia). Pri veľkom úsilí sa do popredia môže prebojovať aj posádka Vancík - Pavlík (Fiat 127), ktorej jazdec sa stal aj majstrom Národného pohára v Pretekoch automobilov do vrchu v rovnakej triede.
„Naša príprava na Rally Košice začala nečakane už po Jankovom vŕšku. Menila sa prevodovka, ktorá vypovedala službu, obúvali sa dve nové sady pneumatík (díky Miňo), montoval sa plne nastaviteľný podvozok a auto prešlo kompletnou kontrolou na zdviháku. Ja sa pripravujem aj fyzicky, snažím sa odľahčiť trošku pre našu fiatku a zatiaľ aj celkom úspešne. Pišta s mechanikmi sa starajú o auto. Náš cieľ je udržať si 5. miesto v triede, čo by pre nás znamenalo v prvej sezóne v SRP a na novom aute skvelý výsledok. Samozrejme si chceme z chuti zajazdiť, zabaviť sa a doviezť auto na cieľovú rampu", skonštatoval za túto posádku jej spolujazdec.

Tibor Szabosi;co8c4025-1.jpg

Spomenúť treba aj to, že do triedy RP1 prestúpil Peter Pigula. Preteky by mal odjazdiť na novom vozidle Škoda Fabia, na ktorom bude určite chcieť zasiahnuť do výsledkov tejto rally.

Trieda RP2

Táto trieda je počas roku 2011 síce najmenej obsadená, no posádky sú výkonovo veľmi vyrovnané. Nejedná sa len o jazdcov s celoročnou licenciou, ale aj niektorých s dennými licenciami. Práve oni totiž často miešajú karty.

Tibor Szabosi;co8c6215-3.jpg

V celoročnom hodnotení si prvé miesto drží Juraj Kožej (Honda Civic), 16 bodov naňho stráca Kamil Švec (Honda Civic) a 20 bodov Ján Kováčik (Lada 2105). Posledný menovaný sa však pretekov nezúčastní, a tak dostanú šancu ďalší.
„Nakoľko sme Minirally Gemer absolvovali bez bŕzd, celý brzdový systém teraz prechádza repasom, čiže pripravujeme sa ozaj dôsledne. Na Rally Košice sa budeme snažiť udržať si vedúcu pozíciu v triede a radi by sme zabodovali aj do celkového hodnotenia. Dúfame, že technika nesklame. Vieme, že nás čakajú náročné preteky, ale veľmi sa tešíme", zhrnul Juraj Kožej.

Tibor Szabosi;co8c6245-2.jpg

Cieľom Kamila Šveca je poraziť práve vedúceho muža tejto triedy: „Moje ciele sú jasné, hlavne pobiť Juraja :Da úspešne dokončiť dosť problémovú sezónu, keďže na Rally Prešov sa nám od začiatku prehrieval motor, na Rally Tríbeč sme mali problém s vnútorným kĺbom a na Rally Lubeník nám konečne technika vydržala a pobili sme Juraja, no športoví komisári nám pridelili 10 sek. penalizáciu za obuv spolujazdca. Pred Košicami sme neurobili žiadne veľké zmeny, máme nejaké plány v zime, tak uvidíme ako a čo sa nám podarí urobiť."

Tibor Szabosi;co8c6072-2.jpg

Šancu zabojovať o titul má aj Martin Struckel (Citroen Saxo), čerstvý majster Národného pohára PAV vo svojej triede, no jeho strata 35 bodov sa zdá byť už príliš veľká. „Pred Košicami sme natrénovali veľa, avšak bolo to na kopcoch a na čistej trati. Košice budú zaujímavé, po každom jednom prejazde nám ukážu svoju stopu a tým pádom aj svoje čaro. Naša taktika znie: istota a dojazd", povedal Martin.
Pekné výsledky medzi posádkami s dennými licenciami dosahuje aj Marek Pazderák. Často sa mu však ujde miesto tesne pod stupňami víťazov, čo by určite rád napravil. „Na Rally Košice sa veľmi tešíme. Auto je skontrolované, pripravené. Cieľom je ísť čo najlepšie, no zároveň aj najbezpečnejšie. RS sa mi páčia, sú rýchle a nebezpečné, ide nám hlavne o ten zážitok", zhrnul Marek, ktorý divákov poteší na Lade 2105.

Tibor Szabosi;t2c1637.jpg

Trieda RP3

V najsilnejšej triede do 2000 ccm sa o prvenstvo pobijú s najväčším predpokladom Peter Haluška, Radoslav Fabián, Maroš Kysucký a Peter Danielis. Keďže Peťo Haluška si ide aj po absolútne víťazstvo, je jasné, že v triede chce taktiež obsadiť prvé miesto. Jeho náskok však nie je až tak vysoký, a tak ho môže ohroziť ktokoľvek z menovaných. Zaujímavé je, že traja adepti na titul v triede jazdia na vozidle značky Seat Ibiza. Jedným z nich je aj Peťo Danielis, ktorá nám pred poslednou rally povedal: „Na Rally Košice sa veľmi tešíme, je to súťaž doma, takže sa určite budeme snažiť vyhrať. V celkovom hodnotení seriálu už viacmenej nemáme šancu, tak dúfame, že sa nám na záver sezóny podarí zajazdiť krásny výsledok." Čo sa týka výsledkov tejto triedy na Rally Košice, netreba zabudnúť ani na Renault Clio posádky Miroslav Palko/ Vladimír Palko, ktoré už párkrát prehovorilo do poradia a taktiež na WV Golf Rudiho Dombyho s Rolandom Neugebauerom.

Tibor Szabosi;co8c5940-2.jpg

V zozname prihlásených sa objavuje aj veľa nových jazdcov, ktorých sme v SRP ešte štartovať nevideli. Patria medzi nich Martin Rogovský s Marekom Krausom (BMW 318is), Jozef Mizerák s Jurajom Giecim (Renault Clio), Tomáš Vrábel s Pavlom Michalcom (Daihatsu Charade), Adrián Majerčák s Ingridou Poprockou (Škoda Favorit), Miroslav Balta s Miroslavom Lukáčom (Peugeot 205), Michal Pavlík s Matejom Vavrekom (Suzuki Ignis) a Mário Tóth s Vladom Lieskovcom (Škoda 110 L). Štyroch z nich sme sa spýtali ako to teda pred Košicami vidia.

Tibor Szabosi;co8c4061-1.jpg

Martin Rogovský:

Keďže staviame nové auto, nestihli sme odštartovať skôr ako na Košiciach. Dôvodov pre túto rally je ale viac a to najmä to, že je to domáca súťaž, na ktorú sa teší celá slovenská rally scéna. My to berieme v rámci testovania novej techniky a tiež z nedočkavosti po súťažení.
Auto pripravujeme v domácich podmienkach za podpory firmy Kamico a Chilli Cafe. Jazdiť budem s mojím kamarátom a dlhodobým spolujazdcom Marekom Krausom. V zime by sme chceli postaviť auto pre triedu F a odjazdiť niektoré súťaže MSR ako F a niektoré v SRP + Rally Sprinty a MRC. Stojí to však na peniazoch, takže zatiaľ je všetko otvorené.

Tomáš Vrábel:

Tak my sme s rally začali túto sezónu, podarilo sa nám odjazdiť celé MRC. Na začiatku tohto roka sa nám ani nesnívalo, že by sme sa mohli dostať aj do SRP, hlavne preto, že sme nemali potrebnú výbavu a ani financie na ňu. Ale asi sa na nás usmialo šťastie a v priebehu sezóny sa nám podarilo nájsť sponzora, ktorý nám bol ochotný kúpiť homologovanú výbavu - sedačky,  pásy a kombinézy, aby sme mohli štartovať aj v SRP. Pre Košice sme sa rozhodli preto, lebo je to prvý pretek po prerábke auta podľa predpisov, čiže skôr sme nikde štartovať nemohli. :)Dúfam, že nás pustia na štart a že sa nám podarí aj doraziť do cieľa. :)Ja si dávam rád krátkodobé ciele, teraz je teda mojím najväčším cieľom úspešne absolvovať Rally Košice.

Tibor Szabosi;co8c6323-1.jpg

Mário Tóth:

Rozhodol som sa štartovať v Košiciach, lebo Košice sú doma a doma je doma. Okrem toho nebolo ani za čo, aj teraz sa pôjde za posledné vreckové. Nie je však hotové ešte ani auto, a tak dúfam, že ho stihneme dokončiť. Pripravujem ho každodenne po práci, niekedy až do polnoci a dlhšie. Cieľom je samozrejme dôjsť do cieľa.

Michal Pavlík:

S myšlienkou štartovať ako jazdec som sa pohrával už dlhšie, lenže nemali sme na to pripravené auto ani toľko finančných prostriedkov. Teraz sa nám to podarilo všetko nejako skombinovať, a tak sme sa prihlásili na Košice. Väčšinu času trávime v garáži prípravou auta (aj keď mňa sa to veľmi netýka, keďže som v škole), a preto by som sa chcel poďakovať Maťovi Vavrekovi, Lackovi Gašparovi, celej mojej rodine, XM autoracingu, Beti racingu a Citroen servisu za to, že nám pomáhajú s prípravami auta. Na Košiciach chceme samozrejme vyhrať :)), ale nie, no hlavne chceme dôjsť do cieľa bez toho, aby sme neublížili autu a sebe a pobaviť sa pri tom.

Tibor Szabosi;co8c6566-3.jpg

Aj keď pod SRP nepatrí Martin Kysucký, jeho meno treba určite spomenúť kvôli tomu, že ako jediný jazdec sa celý rok zúčastňoval Junior Rally Pohára a divákov tešil svojou „divokou" jazdou. Štartovať bude aj na Rally Košice a keďže budúci mesiac oslávi 18. narodeniny, bude to pre neho jeho posledné juniorské podujatie. „Na Košice sa veľmi teším, po dlhej prestávke je to konečne tu. Naším cieľom bude určite prejsť celú súťaž a neublížiť zbytočne na konci sezóny sebe a autu".

Zdenka Tamášová

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri