Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Na Dakar aj dvaja Slováci: Ivan Jakeš ako pretekár, Ján Hrehor v úlohe mechanika!

Tuesday, 25. 11. 2008 - 19:01, Andrej Haverda   

Na Dakar aj dvaja Slováci: Ivan Jakeš ako pretekár, Ján Hrehor v úlohe mechanika!V dovedna sedemnásťčlennom českom tíme KM Racing, ktorý v týchto dňoch finišuje s prípravami na budúcoročnú Rallye Dakar v Chile a Argentíne (konaného v termíne 2. – 18. januára), bude mať dvojnásobné zastúpenie aj Slovensko. Tridsaťpäťročný Ivan Jakeš sa predstaví v súťaži motocyklov na špeciálne upravenom KTM 690 spolu s dvoma klubovými kolegami Dušanom Randýskom a Davidom Pabiškom. Jeho mechanikom počas budúcoročného „vydania“ tohto motoristického dobrodružstva bude skúsený 44-ročný enduro jazdec Ján Hrehor.
                                                                                                      

„Keď Ivan na jar prišiel s touto ponukou, účasť jeho súčasného tímu na dakarskej rallye v Južnej Amerike nadobúdala ešte iba prvé kontúry. Vtedy som mu sľúbil, že keď sa tento odvážny projekt podarí zrealizovať, rád mu ako mechanik pomôžem,“ uviedol dnes stále aktívny enduro jazdec Ján Hrehor. „Na Dakare som ešte nebol, hoci viackrát som bol tesne pred jeho bránami. Z Chile mám skúsenosti zo Šesťdňovej, ktorú som tam absolvoval. Navyše, pred sedemnástimi, osemnástimi rokmi som jazdil náročnú rally súťaž v Peru, počas ktorej som za tri týždne prešiel na motocykli viac ako tritisíc kilometrov. Južnú Ameriku mám ako pretekár vyskúšanú, viem, čo tam môže jazdcov stretnúť," pokračoval bývalý vicemajster Európy v endure a účastník šestnástich ročníkov Medzinárodnej motocyklovej šesťdňovej súťaže.
                                                                                                  

Podľa Hrehora by sa malo v Chile a v Argentíne jazdiť po šotolinových cestách, časť trate určite aj po asfalte, no nepôjde o klasickú púštnu rallye, akú účastníci poznali z predchádzajúcich ročníkov v Afrike. „Stroje a jazdci na nich však dostanú aj tak poriadne zabrať, lebo napríklad v Andách treba prekonať prevýšenie dvetisíc metrov. Toto všetko Ivan už veľmi dobre teoreticky ovláda, lenže iné je o tom počuť či pozrieť si videozáznam a iné zažiť na vlastnej koži,“ vysvetľoval Ján Hrehor.
                                                                                            

A ako sa dostal z pozície jazdca do funkcie Jakešovho mechanika? „Na Šesťdňovej na Novom Zélande som bol manažérom nášho Trophy tímu a práve Ivanovi som robil akéhosi predjazdca. Prvé tri dni mal veľké problémy s motocyklom, tak som robil všetko možné, aby s ňou došiel až do cieľa. Tam sme sa lepšie spoznali a on si na našu spoluprácu na Novom Zélande spomenul a angažoval ma,“ vysvetlil Hrehor väzby, ktoré ho už dlhé roky spájajú s tridsaťpäťročným kolegom so slovenskej reprezentácie.
                                                                                               

Ivan Jakeš už zajtra pôjde s technikou do francúzskeho prístavu Le Havre, kde bude administratívne preberanie motocyklov a automobilov európskych účastníkov Rallye Dakar 2009 v Južnej Amerike. „Vo Francúzsku bude celé technické preberanie, nalepovanie čísel, kontrola dokladov od súťažnej techniky a životných poistiek jazdcov. Odtiaľ sa všetky stroje presunú loďou do Argentíny. My by sme tam mali odletieť dva dni pred Silvestrom. V minulosti sa jazdci chystali na preteky priamo v dejisku pretekov až týždeň, teraz budeme mať iba dva dni. Za ten čas organizátori vysvetlia pretekárom trať, oboznámia ich s navigačnými a výstražnými prístrojmi, ktorými bude vybavená súťažná technika, dovolia im nazrieť do itineráru jednotlivých etáp,“ vysvetľoval Ján Hrehor.
                                                                                                

Aké budú Hrehorove úlohy v pozícii automechanika? Bude Ivanovi Jakešovi pomáhať v cieli jednotlivých etáp v každodennej údržbe, bude mu robiť bežný servis, aby si on mohol pospať o dve - tri hodiny viac. „Dakar je aj o šetrení silami. Ak chce jazdec prísť až do úplného cieľa, musí vedieť šetriť svoju energiu i techniku. Jaro Katriňák mal počas Dakaru vždy po ruke svojho brata Rasťa, Ivan bude mať mňa,“ dodal. Ivan Jakeš sa s českým tímom KM Racing pripravoval na „Dakar“ dva týždne v Tunisku. V tamojšej púšti nielen dôkladne otestoval techniku, s ktorou sa predstaví v Chile a Argentíne, ale nafotil tam aj nejaké plagáty a kalendár na budúci rok.

ZDROJ: SITA
Foto: www.dakar.sk (Environ Servis Moto Team), www.davidpabiska.cz





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri