Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné

MOL Dynamic – King of Drift Slovakia Carat Tuning Party

Thursday, 08. 07. 2010 - 09:16, Tereza Talajová   

MOL Dynamic – King of Drift Slovakia Carat Tuning Party

Tretie podujatie slovenského šampionátu sa po minuloročnom úspechu konalo znovu ako súčasť programu najväčšieho slovenského tuningového zrazu - Carat Tuning Party na letisku v Piešťanoch. Okrem dobrých proporcií driftového areálu prináša takáto kombinácia jazdcom i organizátorom ďalší sprievodný jav - bohatú divácku kulisu. Trať, postavená v opačnom smere než vlani umožnila extrémne dlhý nájazd do veľmi rýchlej dlhej prvej zákruty. Tribúny navyše zaručili návštevníkom skvelý výhľad na celú trať.

167-mol-dynamic-king-of-drift-slovakia-2010.jpg

Pre menej ostrieľaných jazdcov bola najväčším strašiakom prvá zákruta, ktorá si pre plynulý prejazd driftom vyžadovala rýchlosť nad 85 km/h a prejazd pod plným plynom, to všetko oproti stene z pneumatík. Tréningy sa začali už v piatok popoludní a končili tesne pred zotmením.

213-mol-dynamic-king-of-drift-slovakia-2010.jpg

Do sobotných pretekov sa zaregistrovalo 21 jazdcov, po viacerých poruchách a odstúpeniach ich napokon do kvalifikácie nastúpilo 16. Rozhodcovia určili pre trať 90 bodov, čo bolo pre jazdcov dosiahnuteľné maximum. Jediným, komu sa podarilo kvalifikačné kolo za plný počet bodov bol tradične Noro Kováčik na BMW M3. Druhým kvalifikovaným bol Jan Baláž a tretím Roman Kolesár, obaja takisto na M3-kách. Najvyššiu nájazdovú rýchlosť zaznamenal opäť skvelo jazdiaci Marian Nikš na osemvalcovom BMW E36, a to 98 km/h. Veľká nádej na dobrý výsledok sa črtala aj Markovi Hučkovi na BMW E30 s rovnakou V8 pod kapotou, ktorý sa už s novopostaveným autom očividne zžil a na jeho jazdy bola radosť pozerať. V štartovom poli pribudli traja nováčikovia a rozhodne sa nemuseli za svoje výkony hanbiť. Matej Bartko, bojujúci s takmer sériovým a rokmi poznačeným Nissanom 200SX si dokonca vybojoval skvelé ôsme miesto v kvalifikačnej šestnástke!

001-mol-dynamic-king-of-drift-slovakia-2010.jpg

Tandemové súboje prebiehali hladko a viac-menej podľa očakávaní, prebudili sa i diváci, ktorí konečne navodili výbornú atmosféru. Prvým prekvapením bola prehra Jana Baláža v druhom kole battlov. Poprvýkrát po bezmála dvoch rokoch bolo jasné, že Honza nebude stáť na bedni, jeho postup zastavil bratislavčan Marian Nikš. Trochu nečakane, cez víťaza minulých pretekov Romana Kolesára, postúpil v druhom kole aj mladý Timo Štikár. Aj keď zadná časť jeho BMW utrpela v piatkových tréningoch poškodenie, kvalita Timovej jazdy tým neutrpela, práve naopak. Skvelými výkonmi sa však cez nováčika Romana Kuchárika (BMW E30 3,5i) a Mariana Nikša dostal až do finále Marko Hučko. Sila véosmičky mu očividne zdvihla sebavedomie, no treba povedať, že Marko bol jeden z prvých, ktorí v piatok začali trénovať a končil medzi poslednými. Podobne ako pri iných športoch, poctivý tréning je i v drifte základom úspechu. A Markovi sa to vyplatilo na 100%. Vo finálovom battli totiž pokoril aj veľmajstra Nora Kováčika. Po prvej jazde s výsledkom 7:3 pre Nora to vyzeralo na ďalší triumf suverénneho Košičana, lenže v druhej jazde sa stalo niečo neuveriteľné. Noro v snahe udržať sa Marka a nevybočiť zadkom mimo trať neustál silu zotrvačnosti a pretočil sa, čo sme samo osebe v jeho podaní dávno nevideli. To znamenalo v súčte výsledok 13:7 pre Marka a senzačné prvé víťazstvo pre tohto mladého jazdca! Driftérska komunita sa však utešene rozrastá a nie je vylúčené, že čoskoro prekvapí niekto ďalší.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri