Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Central European Zone: Baja Carpathia

Tuesday, 13. 07. 2010 - 21:41, Michal Kostka   

Central European Zone: Baja Carpathia

Zóna Strednej Európy sa s príchodom leta rozbehla vo vysokých obrátkach. Kým prvé tri súťaže od seba delil vždy celý mesiac, od konca júna do konca júla sa odohrajú hneď štyri rally. V tejto chvíli má seriál CEZ za sebou štyri podujatia v troch rôznych krajinách: Rábaköz Kupa v Maďarsku, 22° Rallye TT Puglia e Lucania a 13° Raid Il Ciocco v Taliansku a naposledy Baja Carpathia v Poľsku.

Michal Kostka;

Druhý ročník rally konanej na juhovýchode Poľska, s centrom v meste Rešov, pod novým názvom Baja Carpathia prilákala na štart dvadsať päť posádok automobilov, deväť quadov a opäť len jedného motocyklistu. Rovnako ako minulý rok ním bol Vlastimil Tošenovský junior na stroji KTM. Medzi štvorkolkármi pozíciu favorita nebolo možné uprieť päťnásobnému dakarskému šampiónovi Josefovi Macháčkovi (Yamaha 700 Raptor). Zastúpenie v tejto kategórii malo aj Slovensko vďaka Rudolfovi Sajanovi (Gas-Gas) z bratislavského Raid Adventure Team-u. Prekvapujúco sa v súťaži ocitla len dvojica domácich jazdcov.

Michal Kostka;

V kategórii automobilov bolo adeptov na víťazstvo viacero, nechýbali medzi nimi ani domáci jazdci. S traťou prológu, namotanou na motokrosovej trati na okraji mesta, si najlepšie poradil Włodzimierz Grajek (SAM MRT 08), pred ďalším domácim jazdcom Patrykom Łoszewskim (Orca BMW). Na kilometrovom okruhu sa predstavili hneď dve slovenské posádky. Manželia Juraj a Danka Ulrichovci (Nissan Navara) reprezentujú bratislavský Raid Adventure Team a na tento rok si stanovili ambiciózny cieľ - zónové víťazstvo v triede T2 (sériové vozidlá). Po prológu im patrilo druhé miesto v triede za Mirosławom Tokarczykom (Mitsubishi Pajero).

Michal Kostka;

Druhým slovenským zástupcom bol vo svojej premiére nový Volkswagen Touareg z bratislavského závodu. Posádka Ľuboš Paška a Juraj Medveczky sa postavila proti poľskému a maďarskému súperovi v triede TH (vozidlá bez homologácie). V prológu zaostali za Robertom Łyżwom (Land Rover) o takmer pol minútu, tretí do partie David Czirkelbach (Mitsubishi Pajero) ho vôbec neabsolvoval.

Michal Kostka;

Na sobotu pripravili organizátori tri nádherné rýchlostné skúšky (RS) v priestoroch vojenského polygónu a priľahlých lesov. S náročnosťou to však tento rok možno trochu prehnali. Viac ako 200 kilometrov v náročnom pieskovom teréne bolo pre mnoho posádok priveľkým sústom. Už po pár kilometroch skončil Grajek pre problémy s brzdami. Łoszewski prišiel o predný náhon a v piesku uštval motor. Károly Fazekas (BMW X5) trafil strom a ohol rameno. Na problémy s chladičom doplatili Josef Kakrda (Isuzu Evo Racing) a 15 kilometrov pred cieľom RS aj Lumír Vyorálek (Nissan Patrol GR).

Michal Kostka;

Do cieľa druhej RS sa nedostalo viac ako desať posádok, medzi nimi žiaľ aj Paška s Medveczkym. Slovenská posádka sa v novom Touaregu ukazovala v dobrom svetle a už po pár kilometroch predbiehali súperov. V polovici druhej RS však posádka skočila z približne dvojmetrovej strže a v tej chvíli ich súťaž skončila. Lekárske vyšetrenie u oboch jazdcov potvrdilo zranenie stavcov ktoré si vyžiada niekoľkotýždňovú rehabilitáciu.

Michal Kostka;

Naopak bez problémov sa traťou prehnali posádky Viktor Chytka / Zdeněk Ulehla (Hummer H3 Evo) a Zdeněk Pořízek / Marek Sýkora (BMW X5). Kvalitní jazdci so špičkovou technikou v každom prejazde deklasovali súperov a medzi sebou sa naťahovali o každú sekundu. Chytka vyhral dve RS a pred Pořízkom s jedným triumfom nocoval s náskokom minúty a sedemnástich sekúnd. Tretí Marcin Kruszewicz (Bowler Wildcat 200) strácal už pol hodinu a nováčik Zdeněk Sládek (Mitsubishi Pajero) na štvorke dokonca hodinu a devätnásť minút.

Michal Kostka;

Vynikajúco rozbehnutú súťaž manželov Ulrichovcov spomalil v poslednej sobotnej RS problém s prívodom paliva. Na vine bola obyčajná cenovka, ktorá sa nevysvetliteľným pôsobením osudu dostala do nádrže. Časové manko zo štvrtej RS znamenalo stratu štvrtej priečky celkovo aj prvej v triede T2. Ich tímový kolega Rudo Sajan v súťaži skončil, rovnako tak aj štvorica českých jazdcov. Na čele sa s prehľadom usadil Josef Macháček pred domácim Klaudiuszom Rostowskim (KTM SX).

Michal Kostka;

Nedeľná časť súťaže sa od sobotnej diametrálne líšila. Piesok nahradili luxusné šotolinové trate, priemerná rýchlosť najlepších presiahla 100 km/h. Do súťaže sa len tak pre radosť vrátilo aj zopár sobotných smoliarov. To však neplatilo pre českých účastníkov, im sa totiž začala druhá súťaž sezóny, namiesto zrušeného podujatia v Olomouci.

Michal Kostka;

Zdeněk Pořízek vyrazil do posledného útoku na Viktora Chytku. Na troch RS bol o 35 sekúnd rýchlejší, čo mu stačilo na víťazstvo v druhej súťaži v hodnotení českých majstrovstiev. V absolútnom poradí CEZ a poľských majstrovstiev sa musel uspokojiť s druhým miestom. Vo víťaznom Hummeri si zažili horúcu chvíľku, keď začala horieť prístrojová doska. Zdeněk Ulehla však s ľadovým kľudom požiar uhasil plechovkou ľadového čaju a víťazstvo si zobrať nenechali. Na stupni víťazov doplnil českých suverénov Marcin Kruszewicz, v závere jazdiaci bez čelného skla.

Michal Kostka;

Bezkonkurenčne najlepšou „té-dvojkou" v nedeľu bola slovenská Navara manželov Ulrichovcov. Piate miesto v nedeľu a ôsme miesto v konečnom hodnotení im vyniesli dôležité body v hodnotení troch šampionátov. Víťazom triedy sa stal Aleksander Sachanbinski (Toyota LC 120), tretí bol Mirosław Tokarczyk, súťaž nedokončil Grzegorz Szwagrzyk (Mitsubishi Pajero).

Michal Kostka;

V súťaži quadov si to v záverečnom dni rozdala dvojica Čechov proti dvom Poliakom. Defekt v poslednej RS pripravil Rostowského o druhé miesto na ktoré poskočil Vlastimil Tošenovský senior (E-ATV 690 Enduro). So suverénnym prehľadom zvíťazil Josef Macháček, zemiaková medaila zvýšila na Andrzeja Grzyba (Can-Am Bombardier).

Michal Kostka;

Rozpačitou dohrou súťaže bola diskvalifikácia Zdeňka Pořízka kvôli údajnému nesúladu vozidla s technickými predpismi. Pomerne neštandardné metódy merania priemeru reštriktora nechcel postihnutý jazdec akceptovať čo vyústilo v podanie protestu. Konečné rozhodnutie bolo v prospech českého jazdca a vo výsledkoch tak opäť figuruje na druhom mieste.

Michal Kostka;

Konečné poradie:
1. Viktor Chytka / Zdeněk Ulehla                                   Hummer H3 Evo                5:36:40
2. Zdeněk Pořízek / Marek Sýkora                                 BMW X5                               + 00:42
3. Marcin Kruszewicz / Daniel Darowicki                     Bowler Wildcat 200           + 32:55
4. Zdeněk Sládek / Pavel Vaculík                                  Mitsubishi Pajero           + 1:27:58
5. Dariusz Żyła / Małgorzata Żyła                                   Mitsubishi Pajero           + 1:34:29
6. Mariusz Ryczkowski / Ludwik Wikowicz                   Mitsubishi Pajero           + 1:39:26
7. Aleksander Sachanbinski / Arkadiusz Rabiega     Toyota LC 120                + 1:43:05 (víťaz triedy T2)
8. Juraj Ulrich / Daniela Ulrichová                                 Nissan Navara               + 2:04:09
9. Marek Janaszkiewicz / Agnieszka Janaszkiewicz   Land Rover Discovery  + 2:21:20 (víťaz triedy Open)
10. Robert Łyżwa / Michał Krotiuk                                   Land Rover                    + 3:43:25 (víťaz triedy TH)



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri