Miro Horňák sa na Slovakia Ringu ukázal domácim divákom
V minulom týždni sme vás informovali, že Miro Horňák, líder Bohemia Clio Cup sa predstaví aj domácim, slovenským divákom v rámci podujatia Veľká Cena Slovenskej republiky cestných automobilov na okruhu 2011.
Miro pôvodne na Slovakia Ringu v rámci najväčšieho domáceho podujatia nemal vôbec štartovať. Pred podujatím však došla ponuka z českého tímu CP Motorsport, pre ktorý ako sme vás už informovali Miro toto vozidlo nedávno na okruhu v Moste testoval. Petr Cvrkal a jeho tím svoju Škodu Fabia sedan pred samotnými pretekmi podrobili drobným úpravám, aby spĺňala váhový limit určený slovenskými okruhovými predpismi.
Prioritou tímu CP Motorsport na týchto pretekoch boli vytrvalostné preteky obsadené dvojicou Róbert Pláteník (ČR) a Miro Horňák. ,,Tesne pred odchodom na Slovakiaring som sa dohodol s Mirom, že by sme skúsili aj šprintový pretek vozidiel do dvoch litrov a týmto tak otestovali nastavenie Škody Fabie," povedal Petr Cvrkal.
Miro štartoval do prvého šprintu z štvrtej pozície. Jeho dravý štýl jazdy mu ihneď vynieslo druhú pozíciu, neskôr však hlásil odstúpenie z pretekov. „Musel som sa po štarte vyhýbať jednému zo súperov čo ma prinútilo vybehnúť mimo trať. Následkom tohto „výletu mimo trať" sa mi uvoľnilo takzvané lízatko pod nárazníkom a začalo drhnúť o podblatník, ktorý zase poškodzoval pneumatiku. Keďže sme mali pred sebou v ten istý deň vytrvalostné preteky, radšej som auto odstavil v boxoch aby som ho zbytočne nepoškodil," vysvetlil Miro Horňák, čo sa vlastne na trati stalo.
Do už spomínaných vytrvalostných pretekov, ktoré Miro štartoval v spolupráci s Róbertom Pláteníkom. Ten aj rozbiehal preteky, ale už v prvom kole jeho účinkovanie ukončila porucha servo riadenia a opäť nasledovalo odstúpenie z pretekov. Poruchu sa síce tímu podarilo odstrániť, ale strata už bola tak veľká, že nemalo v pretekoch význam pokračovať.
Do tretice všetko zlé si Miro užil v druhých šprintových pretekoch konajúcich sa v nedeľu. Tu sa po štarte opäť zaradil medzi najrýchlejších, ale jeho snahu zmarila prasknutá hadica prepadu paliva a striekajúci benzín na čelné okno. Samozrejme aj z dôvodu bezpečnosti Miro Horňák radšej vozidlo odstavil v boxoch.
„Tento víkend hodnotím veľmi pozitívne, bral som ho ako spestrenie dlhej prestávky, ktorú máme v Clio Cupe Bohemia a zároveň pomôcť CP Motorsport s naladením ich auta. Nastavenie vozidla bolo vynikajúce, avšak drobné chybičky sa nám nepodarilo vychytať. Veľmi rád som sa po dlhšej dobe stretol so slovenskými pretekármi a potešila ma účasť niektorých v FIA GT3. Moje poďakovanie patrí organizátorom podujatia, že sme na našom okruhu mohli vidieť veľmi pekné, vyrovnané preteky vozidiel GT3," zhodnotil Miro Horňák preteky na Slovakia Ringu.